نقش آینه ها در ارتقای کیفیت فضایی

آینه ها قابلیت تاثیرگذاری به سزایی بر محیط های مختلف دارند. در فضاهای کوچک، استفاده از آینه ضروری است. آینه ها با بعد بخشیدن به فضا می توانند از نظر بصری فضا را بزرگ تر از اندازه واقعی آن جلوه دهند. آینه ها فضای بسته را از نظر بصری باز می کنند و باعث ایجاد حس آزادی بیشتر برای انسان می شوند. بیرون آوردن فضا از کرختی و یکنواختی از دیگر ویژگی های آینه است.

نقش آینه در ارتقای کیفیت فضایی. آینه تراشدار چارسیک
آینه ها به دلیل انعکاس تصویر، حس تحرک، پویایی و شادابی در محیط و انسان ایجاد می کنند. از دیگر ویژگی های آینه می توان به ایجاد حس شفافیت و صمیمیت در فضا اشاره کرد. از آنجا که آینه ها بدون هیچگونه پنهان کاری و در نهایت صداقت تصاویر را منعکس می کنند از نظر روانشناختی نیز باعث ایجاد حس صمیمت و صداقت در محیط می شوند. وجود آینه در فضا، باعث ایجاد غنای حسی، احساس تعلق، وجد و نشاط می شود. انعکاس نور و روشنی بخشی به محیط اطراف از دیگر ویژگی های آینه به شمار می آید.

نقش آینه در ارتقای کیفیت فضایی. آینه تراشدار چارسیک

علاقه انسان برای دیدن خود در آینه از دیرباز مطرح بوده است. از همین رو آینه ها باید به صورت کاملا واقعی و بدون در هم ریختگی و موج، تصویر انسان و اشیا را نشان دهند. اگر آینه ها دارای کیفیت های استاندارد نباشند و در انعکاس تصاویر، اعوجاج ایجاد کنند، قطعا به جای تاثیرگذاری مثبت، موجب به وجود آمدن تاثیرات منفی در روح و روان انسان خواهند شد. گروه هنری چارسیک با اتکا به تجربیات بی شمار خود در حوزه شیشه و آینه های دکوراتیو، همواره بر آن است تا با استفاده از شاخص های استاندارد و نکات طراحی، آینه را به بهترین شکل ممکن برای فضاهای مختلف طراحی و اجرا نماید.
با توجه به ویژگی های ذکر شده در بالا، استفاده از آینه در تمام محیط ها، اعم از مسکونی، اداری، تجاری، عمومی، درمانی و … قابل استفاده است و در هر فضا، اگر انتخاب درستی از آن صورت پذیرد، می تواند به بهترین شکل ممکن نقش خود را ایفا کرده و در هماهنگی کامل با دیگر عناصر فضا قرار گیرد.

نقش آینه در ارتقای کیفیت فضایی. آینه تراشدار چارسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *