زیبایی شناسی و اغنای حسی در گنبد شیشه ای استین گلاس

در معماری سنتی ایرانی، همواره به آثاری بر می خوریم که دارای جزئیات و ریزه کاری های فراوانی بوده اند. و به وضوح می توان گفت که راز ماندگاری این آثار در اجرای دقیق جزئیات بوده است. از کاشی کاری های گنبد مسجد شیخ لطف اله و مسجد امام اصفهان گرفته تا مقرنس کاری ها و گچ بری های با ظرافت مذهبی، تا ترکیب رنگ های کاشی های مینا در سردر بسیاری از اماکن و مساجد.

گنبد مسجد امام(شاه) اصفهان.چارسیک
گنبد مسجد امام(شاه) اصفهان

 

گنبد مسجد شیخ لطف اله اصفهان. چارسیک
گنبد مسجد شیخ لطف اله اصفهان

 

تمام این آثار بیننده را به تحسین وا می دارد. شاید دقیقه ها و شاید ساعت ها زمان نیاز باشد تا بتوان آنها را به طور کامل هضم و درک کرد. این حس زیبایی شناسانه و این اغنای روحی که به انسان ساطع می شود، به دلیل  رعایت دقیق اصول روانشناختی و هنرمندانه در طراحی و اجرا بوده است. آنجا که طراح با دیدی باز و افقی وسیع و با در نظر گرفتن همه ضرورت ها و بایدها، دست به طراحی زده است و هنرمندانی با هوش و ماهر و کاربلد آن را به منصه ظهور و اجرا رسانده اند. با این پیشینه غنی و قوی که همواره در فرهنگ و هنر ما ریشه داشته است، می طلبد که در تولید آثار هنری امروزی، چه در مرحله طراحی و چه در مرحله اجرا، با تمام توان و قوت و تمرکز راهی اصولمند و هدفمند را در پیش گیریم تا به اغنای معماری و هنر یاری رسان باشیم. گروه هنری چارسیک با تکیه بر توان هنری خود، و توجه به تجربیات گذشته، سعی بر آن دارد تا بتواند در اجرای گنبدهای شیشه ای استین گلاس راهی نو، وفادار به ارزش ها، متکی به هنر و وابسته به فنون روز را در بستری از فرهنگ و هنر ایرانی، پیش روی خود قرار دهد، تا نقشی در اندازه خود در پیشرفت معماری اصیل، ایفا کند. گنبد های استین گلاس در صورت انتخاب درستی از رنگ و نقش، بی شک می تواند منظره ای خیره کننده، حسی غنی دیدی زیبا و نوری لطیف را به محیط ببخشد.

 

زیبایی شناسی و اغنای حسی در گنبد شیشه ای استین گلاس

 

زیبایی شناسی و اغنای حسی در گنبد شیشه ای استین گلاس

 

زیبایی شناسی و اغنای حسی در گنبدهای شیشه ای استیند گلاس

زیبایی شناسی و اغنای حسی در گنبد شیشه ای استین گلاس