۷ ویژگی گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی

گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی یک راه منحصر به فرد و جالب برای اضافه کردن رنگ و نور به هر فضا است. طراحی مدولار از سقف شیشه ای گنبد استین گلاس اجازه می دهد تا به هرشکل ممکن بتوانیم از آنها استفاده کنیم. در این مطلب سعی داریم تا ۷ ویژگی گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی را برشمریم. شما می توانید از بین صدها طرح، طرح مورد نظر خود را برای گنبد شیشه ای استین گلاس انتخاب کنید و یا طرح ها و ایده های خود را برای ما ارسال کنید تا ما بتوانیم به صورت سفارشی برای شما طراحی و اجرا را انجام دهیم.

سقف نورگیر شیشه ای تزئینی

 

ایده های جدید همیشه برای مشتریان خاص اهمیت داشته اند. مشتریانی که هنر را می شناسند و اثر هنری را به خوبی درک می کنند. گنبد های شیشه ای استین گلاس و تیفانی از جمله ایده های بکر و مناسبی هستند که می توانند مورد توجه افراد خاص پسند باشند. چارسیک بر آن است تا بتواند نوترین و ناب ترین طرح های روز دنیا را در گنبد های شیشه ای اجرا کند.

شاید بتوان دو عملکرد اصلی گنبدهای شیشه ای را ایجاد روشنایی و زیبایی در فضای داخلی عنوان کرد که در زیر به این دو مورد می پردازیم:

۱- نور

تامین نور در فضای معماری داخلی را می توان مهم ترین عملکرد و کارایی گنبد های شیشه ای دانست. به خصوص هنگامی که نورگیری از پنجره ها و جداره های عمودی امکان پذیر نباشد، نورگیری از سقف مطرح می شود که می توان با استفاده از آن، روشنایی را در فضای داخلی با استفاده از نور طبیعی به وجود آورد.

اشعه خورشید، زمان روز، پس زمینه شیشه و فاصله بیننده تا گنبد شیشه ای عواملی هستند که می توانند در دریافت تصاویر توسط بیننده تاثیرگذار باشند. در هربار که بیننده به گنبد شیشه ای نگاه می کند، ممکن است تصویری متفاوت از آن دریافت کند و هر بار با زیبایی جدید و دریافت نویی مواجه شود. در تمام مراحل طراحی، ساخت و نصب گنبدهای شیشه ای استین گلس و تیفانی، چارسیک به این نکته توجه دارد که بتواند به بهترین شکل ممکن با مشتری تعامل داشته باشد و با لحاظ کردن نظرات وی، البته از استانداردهای طراحی و ملزومات زیبایی شناسی نیز دور نشود.

 

نورگیر سقفی تزئینی مدرن و کلاسیک چارسیک

۲- زیبایی

با اجرای یک گنبد شیشه ای در فضای داخلی، نور، رنگ، زیبایی، تنوع و تفاوت وارد محیط می شود و فضای داخلی جلا پیدا می کند. زیبایی شناسی این گنبد ها به دلیل اینکه به طور کامل با دست و در مقیاس بسیار ریزی انجام می شود، بسیار غنی بوده و بیننده را به تماشا وا می دارد. یکی دیگر از ویژگی های گنبد شیشه ای استیندگلس و تیفانی بی همتا بودن آن است. به این معنی که ابعاد و طرح این نوع گنبد ممکن است در هیچ جای دیگری از جهان اجرا نشده باشد و این به دلیل اینکه این نوع شیشه ها دست ساز هستند بسیار حائز اهمیت بوده و ارزش هنری آن را دو چندان می کند.

 

سقف نورگیر شیشه ای تزئینی

 

نقش گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی در لوکس کردن فضاهای داخلی

گنبد شیشه ای طرح دار که با تکنیک های استین گلاس (استیندگلاس) یا تیفانی اجرا می گردد، به طور کامل یک هنر دستی محسوب می شود و تمام مراحل آن توسط نیروی انسانی و با دقت، صرف وقت و حوصله تولید می شود. گنبد های شیشه ای استین گلاس و تیفانی به فضا شخصیتی بی همتا می بخشد و در لوکس شدن خانه ها نقش تاثیرگذاری دارند.

 

سقف نورگیر شیشه ای تزئینی

 

معماران و طراحان در طول تاریخ، ارزش نور را درک کرده اند و در طراحی های خود آن را به طور ویژه مد نظر قرار قرار داده اند. نورگیرهای سقفی از دیرباز در بسیاری از خانه های سلطنتی و لوکس و همچنین گالری ها استفاده فراوانی داشته است. گنبد های شیشه ای استین گلاس و تیفانی نه تنها نور محیط را تامین می کنند، بلکه یک پیوند بصری و معجزه آسا با آسمان نیز ایجاد می کنند. این قویترین تأکید تزئینی و دکوراتیو در فضای داخلی محسوب می گردد که باعث می شود ارتفاع سقف، برجسته به نظر برسد و جریان نور را تغییر کند. گنبد های شیشه ای علاوه بر اینکه خود دارای زیبایی فراوانی هستند، با تبدیل نورهای مزاحم به نورهای لطیف و زیبا و چشم نواز، می توانند در سرتا سر خانه، صحنه های شگرف و نابی را بوجود آورند.

طرح گنبد های شیشه ای

اجرای گنبد شیشه ای استیندگلس نیاز به پیش زمینه هایی نظیر تجربه و تخصص در زمینه طراحی و اجرا دارد. چارسیک بر آن است تا بتواند با استفاده از سنت های باستانی ایران و جهان و ترکیب آن با عناصر مدرن و پست مدرن، جلوه ای متفاوت از کاربرد شیشه در فضای داخلی را به منصه ظهور و بروز برساند. گنبدهای شیشه ای طرح دار که با تکنیک استیندگلس و تیفانی ساخته می شوند، یکی از بکر ترین و ناب ترین فضاسازی ها را در خود نهفته دارند که با اجرای آنها در فضاهای مختلف، می توان محیطی خیره کننده و متفاوت بوجود آورد. طرح های چارسیک برای گنبد های شیشه ای، طرح هایی به وضوح پویا هستند که تمام فضای داخلی را می تواند تحت الشعاع قرار دهد.

موارد فنی گنبد ها

از لحاظ فنی، گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی یک ساختار مهندسی ترکیبی است که ترکیبی از چند عنصر قاب فلزی، شیشه تزئینی، لحیم و سرب(مفتول های فلزی) است. تمام پانل های شیشه ای به گونه ای تقویت می شوند تا از تضعیف شیشه و شکستن شیشه ها جلوگیری شود. تقویت با قاب فلزی جزئی از خود هنر استین گلاس و تیفانی محسوب می شود. گنبد های شیشه ای قطاعی از یک کره هستند که گروه هنری چارسیک با در نظر گرفتن تمام اصول طراحی و زیبایی شناسی، بهترین و مناسب ترین ابعاد را برای یک دهانه در نظر می گیرد.

در طی هر پروژه، چارسیک چالش ها و مشکلات فنی و هنری بسیاری را پیش روی خود دارد که با اتکا به تجربیات خود، به حل آن ها می پردازد. عوامل بسیاری از قبیل معماری و سبک طراحی داخلی، ویژگی های نور، ارزش هنری، فاصله بین بیننده و اثر هنری، روش نصب، اولویت های مشتری، ایمنی، رنگ، بافت، مواد، ترکیب، اثرات مورد نظر و بسیاری دیگر از موارد مواردی است که ممکن است در طول هر پروژه نیاز به حل مساله داشته باشند.

 

خصوصیات 7گانه گنبدهای شیشه ای استیندگلاس و تیفانی

 

ساخت گنبد شیشه ای استین گلاس

ساخت گنبدهای شیشه ای استین گلاس(طرح دار) نیاز به دقت و حوصله بالایی دارد. به خاطر مقیاس ریز تکنیک استین گلاس و تیفانی، انجام این کار بسیار حساس و باظرافت است. پس از تعیین طرح و انجام طراحی، مشخص شدن نوع شیشه ها، در نظر گرفتن پارامترهای اجرایی و برنامه ریزی دقیق، ساخت شیشه های استین گلاس و تیفانی آغاز می شود و پس از اتمام آن، شیشه ها به محل فرستاده شده و در جای خود نصب می شوند. حمل و نقل شیشه های استین گلاس و تیفانی نیازمند دقت و صرف زمان است تا شیشه ها بدون هیچگونه آسیبی به محل نصب برسند.

 

گنبد شیشه ای استین گلس عظیمیه کرج

همچنین در نظر گرفتن محدودیت های نصب از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد. گروه هنری چارسیک با طراحی و اجرای دیتیل های دقیق، قادر است تا گنبدهای شیشه ای استین گلاس و تیفانی را با خاصیت آب بندی اجرا و نصب نماید. گنبدهای شیشه ای آب بند، از نفوذ آب باران، گرد و خاک و باد جلوگیری به عمل آورده و در عین حال عبور نور را نیز میسر می کند.

 

خصوصیات ۷گانه گنبدهای شیشه ای استین گلاس و تیفانی :

۱- عبور نور، ایجاد روشنایی و افزایش شفافیت در محیط

۲- تلطیف نور و جلوگیری از تابش های مزاحم نور

۳- حس زیبایی شناسی غنی

۴- نیل به اهداف معمارانه و هنری در طراحی داخلی

۵- هدایت طراحی داخلی به سمت متودهای روز دنیا

۶- ارتقای کیفیت فضایی برای ایجاد محیطی لوکس و خاص

۷- امکان کنترل دید از بیرون به درون و از درون به بیرون

 

 

مطالب مرتبط:

استین گلاس چیست و به چه آثاری گفته می شود؟

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *