معجزه گنبد شیشه ای و نورگیر سقفی استیند گلاس در طراحی داخلی

به طور کلی، نقش یک گنبد شیشه ای و یا نورگیر سقفی استین گلاس، گشودن سقف، تغییر مسیر دید و تامین روشنایی است. حال اگر برای این نورگیر گنبدی و یا فلت(تخت) طرحی مناسب و هماهنگ با عناصر و المان های محیط داخلی انتخاب شود، تاثیر گذاری و ماندگاری آن قطع به یقین بیشتر خواهد بود. ایجاد حس مکان، بازی های بصری و تنوع در محیط از نتایج استفاده از یک گنبد شیشه ای و یا نورگیر فلت سقفی استین گلاس خواهد بود. وقتی از معجزه گنبد شیشه ای و نورگیر سقفی استیند گلاس صحبت میکنیم، تفاوت و ویزگی انحصاری این سقف ها در فضای داخلی است که در ادامه به آن می پردازیم.

 

گنبد شیشه ای استین گلاس

نورگیری طبیعی و نور مصنوعی

گنبد های شیشه ای و نورگیرهای سقفی استین گلاس از دو طریق نور خود را تامین می کنند. یکی نور طبیعی و دیگری نور مصنوعی. هرگاه گنبد شیشه ای و نورگیر سقفی در ارتباط مستقیم با فضای بیرونی و در معرض نور خورشید باشد، نورگیری طبیعی صورت خواهد پذیرفت و هنگامی که از منابع نوری برقی استفاده شود، نورگیری آن مصنوعی خواهد بود. ممکن است در طول روز یک گنبد شیشه ای و یا یک نورگیر فلتِ سقفی، نور خود را از طریق آفتاب تامین کند و در هنگام شب نیز با استفاده از منابع نوری مصنوعی مانند انواع منبع نورهای نقطه ای، نواری و یا گسترده، نور آن تامین گردد.

 

سقف نورگیر شیشه ای تزئینی
گنبد شیشه ای با نور طبیعی

 

گنبد شیشه ای استین گلس عظیمیه کرج
گنبد شیشه ای با نور مصنوعی

معجزه نورگیری از سقف با استین گلاس

بدون شک نور طبیعی با داشتن ویژگی های بی همتا، همچون چرخش نور در فضا در طول روز و با گذشت زمان، داشتن خاصیت های درمانی، گشایش روحی و اغنای حسی می تواند بهتر از یک منبع نور مصنوعی تلقی شود. عبور نور طبیعی و یا مصنوعی از یک گنبد شیشه ای و یا نورگیر سقفی استیند گلاس و آمیخته شدن آن با انواع شیشه های رنگی، تراشدار و طراحی شده، می تواند فضایی بکر و خیره کننده در محیط داخلی ایجاد کند. در واقع می توان گفت که یک گنبد شیشه ای و یا یک نورگیر فلت سقفی استین گلاس ، نقش یک فیلتر را ایفا می کند که با دفع نور مزاحم، تلطیف نور و تبدیل آن به نوری زیبا و قابل درک، فضای داخلی را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. معجزه گنبد شیشه ای و نورگیر سقفی استیند گلاس را با دیدن تصاویر اجرا شده از این نمونه سقف ها بهتر می توان درک کرد.

زیبایی

زیبایی شناسی تکنیک استیندگلاس به دلیل مقیاس ریز آن و اینکه یک هنر دستی نفیس و با ارزش محسوب می شود، از سطح بسیار بالایی برخوردار است و لوکس شدن محیط و فضای داخلی را تضمین می کند. چارسیک بر آن است تا با انجام بهترین طراحی ها و با در نظر گرفتن تمام محدودیت ها و فرصت هایی که برای یک فضای داخلی قابل تعریف است، بتواند به ارتقای کیفیت فضای داخلی کمک کند.

طرح

گنبد های شیشه ای و نورگیرهای سقفی فلت استین گلاس ، در تمام سبک های طراحی و معماری قابلیت اجرا دارند. استین گلاس در صورت رعایت استانداردهای طراحی و همچنین ملزومات محیطی، بصری و زیبایی شناسی می تواند فضای داخلی را متحول کند.

 

سقف نورگیر فلت با تکنیک استین گلاس

 

مطالب مرتبط:

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *