گنبد شفاف چارسیک

همواره وقتی حرف از گنبدهای شیشه ای به میان می آید، ممکن است ترسی در مردم بوجود آید. چرا که کشور ایران مستعد ترین کشور از نظر بروز زلزله می باشد که این امر موجب این شده است که کسانی که از نظر ظاهری و حس زیبایی شناسی بسیار علاقه مند به طراحی و اجرای گنبدهای شیشه ای می باشند از این کار صرف نظر کنند و روی به دیگر مصالح بیاورند.

استفاده از مصالحی با ظاهر کاملا شبیه به شیشه و مقاومتی بسیار بالاتر از آن، این گنبدها را بسیار محبوب و پرطرفدار نموده است. پلیمرهایی که جایگزین شیشه در این سیستم شده است، مقاومتی بسیار بالا داشته و مثل شیشه آسیب رسان نمی باشد. از دیگر مزایای آن می توان به وزن کمتر نسبت به شیشه اشاره کرد. وزن کم آن موجب کاهش وزن سازه شده که این امر باعث کاهش خطرات احتمالی خواهد شد.
آب بندی مناسب در کلیه سیستم های چارسیک در نظر گرفته می شود که در این سیستم نیز به لطف وجود لاستیک ها، درپوشها و سایر قطعات، آب بندی 100 درصدی انجام می گردد.
سازه هایی که در این سیستم استفاده می گردد معمولا از جنس آهن می باشند. انعطاف پذیری، جوش پذیری و قیمت مناسب این فلز در کنار استحکام کافی علت این موضوع می باشد. علاوه بر این فلز، امکان استفاده از استیل نیز فراهم می باشد که قیمت بالاتر آن نسبت به آهن موجب عدم رقبت به این فلز می باشد.
لاستیک هایی که برای آب بندی گنبد های شفاف استفاده می گردد از جنس EPDM بوده و کاملا مقاوم در برابر اشعه خورشید می باشد. همچنین در برخی دیتیل ها استفاده از چسب سیلیکون نیز لازم می باشد که در این صورت نیز استفاده از بهترین برندهای این نوع چسب ها در دستور کار عوامل اجرایی و نصاب های چارسیک قرار می گیرد.
گنبدهای شفاف چارسیک نسبت به گنبد شیشه ای هزینه به مراتب کمتری نیز دارد که این عامل هم می تواند از مهمترین عوامل ترجیح آن به گنبد شیشه ای باشد.
شما نیز اگر قصد تعبیه نورگیری زیبا و شکیل را در منزل خود دارید، حتما با چارسیک تماس حاصل نمایید و از مشاوره های رایگان همکاران ما بهرمند شوید.

نورگیر گنبدی

اسکای لایت

گنبد شیشه ای

مطالب مرتبط:

ساخت گنبد شیشه ای دکوراتیو در چارسیک

چرا گنبد شیشه ای استیند گلاس و تیفانی؟

ساخت نورگیر سقفی گنبدی و نورگیر سقفی تخت در چارسیک

گنبد شیشه ای و زلزله

انواع فریم گنبد شیشه ای و نورگیر سقفی در چارسیک

تحلیل گنبد شیشه ای در هنگام زلزله

۱۰ دلیل برای اجرای گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی در فضای داخلی

گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی، طرحی بکر در ایران

گنبد شیشه ای استیند گلس بر مبنای الگوهای معماری ایرانی

حسی متفاوت و بکر با اجرای گنبد شیشه ای استیندگلس و تیفانی

معجزه گنبد شیشه ای و نورگیر سقفی استیند گلاس در طراحی داخلی