نحوه صحیح استفاده از آینه برای روشن تر شدن اتاق

یکی از مهم ترین موارد مصرف آینه، اضافه شدن روشنایی به اتاق است. آینه با انعکاس نور از منبع طبیعی یا منبع مصنوعی، روشنایی را در محیز افزایش می دهند. اگر اتاق های شما بزرگ یا کوچک هستند، نور نقش مهمی در طراحی می تواند داشته باشد.

آینه دیواری

استفاده از نور در فضاهای داخلی شما، نیاز به وسایل بیشتر را کاهش می دهد و باعث کاهش هزینه ها می شود. نور همچنین رنگ و زیبایی عناصر داخل اتاق را افزایش می دهد. آینه ها به جای جذب نور منعکس کننده نور هستند، به طوری که چشم را فریب می دهد که انسان فکر کند در اتاقی بزگ تر و روشن تر ایستاده است.

آینه دیواری

اگر شما یک اتاق بزرگ را تزئین کرده و نیاز به نور بیشتری دارید، آینه ها را در کنار یک منبع نور قرار دهید، اما نه به طور مستقیم در مقابل آن.  به عنوان مثال، یک آینه قدی را روی یک دیوار زیر یک لوستر آویزان کنید.  با  نصب کردن یک آینه بر روی دیوار مجاور پنجره و یا در اطراف آن، نور طبیعی را به فضای داخلی هدایت کنید. هنگامی که یک آینه به طور مستقیم روبروی یک پنجره در یک اتاق کوچک آویزان می شود، این ذهنیت را به وجود می آورد که پنجره ای دیگر بر روی دیوار نصب است.

آینه دیواری

آینه های بزرگ به طور معمول بهترین راه برای منعکس کردن نور بیشتر در یک فضا هستند، در حالی که یک آینه کوچک به خودی خود نور زیادی را به اتاق شما منعکس نمی کند. آینه های کوچک هم می توانند فضا را روشن کنند، در صورتی که به صورت گروهی از آینه ها به کار برده شوند.

آینه دیواری

یک کولاژ آینه بر روی دیواری در مقابل یک پنجره یا زیر یک منبع نور، می تواند یک نقطه کانونی به اتاق شما اضافه می کند.

آینه دیواری

 

مطالب مرتبط:

نگاهی به ویژگی های روانشناختی آینه

۱۰ پیشنهاد برای طراحی آینه در فضای داخلی

نکات کلیدی در استفاده از آینه در طراحی داخلی و تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن بر محیط

آینه یا پنجره، مسئله این است!

از آینه در خانه استفاده کنید تا خانه را بهتر بفروشید

۱۰ کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۷ راه کلیدی برای استفاده از آینه ها در خانه

نکات مهم در انتخاب طرح و رنگ آینه تراشدار

نقش آینه ها در ارتقای کیفیت فضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *