دلیل علاقه طراحان به آینه

تاریخ آینه ها به دوران باستان بازمی گردند، زمانی که انسان ها از فلزات براق و آب استخرها برای دیدن تصویر خود استفاده می کردند. با این حال، آینه ها چیزی بیشتر از انعکاس تصویر در خود نهفته دارند. طراحان و متخصصان به تازگی خواص شگفت انگیز آینه ها را کشف کرده اند و از آن نه تنها برای منعکس کردن، بلکه برای پنهان کردن و حتی فریب و خطای دید استفاده می کنند. آینه قادر است اشیا را از نظر پنهان کند. آینه شیشه ای که امروزه شکل مدرن آن مورد استفاده قرار می گیرد، در سال 1835 توسط شیمیدان آلمانی جاستوس ون لایبیگ ( Justus von Liebig ) اختراع شد.

مخترع آینه
جاستوس ون لایبیگ ( Justus von Liebig )

این نمونه آینه دست طراحان و استفاده کنندگان را باز می گذارد تا از آینه ها به شکلی وسیع و دلخواه و با قیمت مناسب استفاده کنند. آینه ها با خاصیت های بی همتای خود قادر هستند تا انتظارات و ذهنیات طراحان را بر آورده کنند و به شکلی که آنها می خواهند در فضاهای داخلی مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل، امروزه آینه یکی از محبوب ترین متریال های طراحان محسوب می شود.

طراح این آشپزخانه مدرن با استفاده مناسب و به جا از یک آینه، فضای بصری هیجان انگیزی را ایجاد کرده است. در این فضا، آینه در قالب یک درب کشویی بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است. هنگامی که درب باز است، شما می توانید نهارخوری را ببینید و هنگامی که بسته است، اتاق پشت سر هم به طور ناگهانی ناپدید می شود، و تنها یک دیوار آینه ای جذاب جای آن را می گیرد.

آینه دیواری

آینه ها فضا را بزرگ می کنند. آینه ها یک راه عالی و بی نقص برای ایجاد فضای کوچکی هستند که بزرگتر می شوند. طراحان داخلی از تکنیک های مختلفی استفاده کرده اند تا فضای بصری بیشتری را به این اتاق خواب برسانند. اول، برای خلاص شدن از به هم ریختگی اتاق، آنها پوشش پشت آینه را در زیر آن پنهان کرده اند. آینه ها از کف به سقف و در پنل های باریک نصب شده است. این تکنیک مهم است، زیرا آینه کف و سقف را منعکس می کند، و ذهنیتی را القا می کند که فضا بزرگتر از آنچه در واقع است، به چشم بیاید.

آینه دیواری

 

 

مطالب مرتبط:

چگونگی انتخاب و نصب آینه

نحوه صحیح استفاده از آینه برای روشن تر شدن اتاق

نگاهی به ویژگی های روانشناختی آینه

۱۰ پیشنهاد برای طراحی آینه در فضای داخلی

نکات کلیدی در استفاده از آینه در طراحی داخلی و تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن بر محیط

آینه یا پنجره، مسئله این است!

از آینه در خانه استفاده کنید تا خانه را بهتر بفروشید

۱۰ کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۷ راه کلیدی برای استفاده از آینه ها در خانه

نکات مهم در انتخاب طرح و رنگ آینه تراشدار

نقش آینه ها در ارتقای کیفیت فضایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *