سقف اسپایدر گلس چارسیک

اسکای لایت اسپادر گلس چارسیک

یکی دیگر از نمونه های سقف های شیشه ای مدرن که در چارسیک طراحی و اجرا می گردد سقف های اسپایدر هستند. قطعات چنگکی شکلی که امروزه در نماهای ساختمان، نرده های شیشه ای و سقف های شیشه ای کاربرد فراوانی پیدا کرده اند.

اسکای لایت اسپادر

این سیستم برای افرادی که نمایان بودن قطعات و سازه را در جداره های نهایی ساختمان می پسندند و به نوعی از مصالح به صورت اکسپوز استفاده می کنند گزینه بسیار مناسبی است. نمایان بودن کلیه قطعات سازه و ترکیب آن با شیشه می تواند جلوه ای خاص به محیط بدهد.

اسکای لایت اسپادر
علیرغم اینکه استفاده از شیشه های شفاف در این سیستم نیز زیبایی خود را دارد، استفاده از شیشه های استیند گلس زیبایی دوچندانی به محیط می دهد.

اسکای لایت اسپادر

نحوه اجرا در این سیستم به این صورت است که ابتدا شبکه بندی فلزی متناسب با ابعاد و وزن شیشه ها اجرا می گردد. این شبکه می تواند آهن یا استیل باشد. همچنین می توان از پروفیل هایی با مقاطع خاص در این سازه استفاده کرد. زیرا همانطور که در ابتدای مطلب بیان شد کل سازه به صورت نمایان است و علاوه بر مقاومت، شکل ظاهری آن نیز حائز اهمیت می باشد.

اسکای لایت اسپادر
پس از اجرای سازه قطعات چنگکی بر روی شبکه فلزی نسب گردیده و پس از نقشه برداری و تعیین محل دقیق سوراخ ها و پیاده سازی آن در نرم افزار، نوبت به ساخت شیشه های استین گلس می رسد.
پس از ساخت شیشه ها و انجام عمل 3 جداره سازی در چارسیک، قطعات بر روی سازه نصب شده و پس از آن عمل سیلینگ در بین درزهای شیشه انجام شده و سقف را کاملا آب بند می کند.
سقف های شیشه ای اسپایدر چارسیک می توانند به صورت گنبد شیشه ای نیز اجرا گردند با این تفاوت که در این صورت دیگر امکان اجرای شیشه خم وجود نخواهد داشت و می بایست از شیشه های تخت طبق تصویر ذیل استفاده نمود.

اسکای لایت اسپادر

اسکای لایت اسپادر

این روش اجرای سقف می تواند به عنوان سایه بان نیز اجرا گردد که در تصویر پایین این نمونه نیز قابل مشاهده است.

اسکای لایت اسپادر

 

اسکای لایت اسپادر

اسکای لایت اسپادر

اسکای لایت اسپادر

 

مطالب مرتبط:

جنس لولا کاردی یا بازویی کرتین وال چارسیک

شیشه اسپندرال چیست؟ و چگونه تولید می شود؟

یراق بازویی کرتین وال

نمای شیشه ای ضد زلزله

انواع نماهای شیشه ای و کاربرد آنها

چارسیک وال – دیوار شیشه ای چارسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *