روشنایی اتاق های تاریک بدون استفاده از نور طبیعی

چگونه برای روشن شدن یک اتاق تاریک بدون نور طبیعی از عناصر مختلف استفاده کنیم؟

تزئین یک اتاق که پنجره ای ندارد، یکی از بزرگترین چالش های طراحی است. فقدان نور طبیعی می تواند باعث تاریک به نظر رسیدن اتاق شود. برای ایجاد روشنایی در اتاقی که دارای نور طبیعی نیست، امید خود را از دست ندهید. شما می توانید با ایجاد تغییراتی کوچک و مفید، تاریکی را به روشنایی، و دلگیری اتاق را به دلبازی و شادمانی تبدیل کنید.

استفاده از نور مصنوعی

روشنایی مصنوعی در هر اتاق حیاتی است، اما در فضایی که نور طبیعی ندارد، بسیار مهم تر است. نورهای مصنوعی در شکل های گوناگونی قابل استفاده هستند. از وسایل روشنایی سبک گرفته تا لوسترهای بزرگ و سنگین. چراغ های روشنایی در ورودی اتاق هایی که فاقد پنجره هستند، مناسب است. زیرا نورپردازی ظریفی را فراهم می کنند که می تواند در سراسر سقف پراکنده شود و نور را به طور موثر توزیع کند. همچنین استفاده از نورهای طبقاتی و جدولی، استفاده از نور آباژور در کنار مبلمان یا تختخواب، تاثیرگذاری کیفی نور را بیشتر می کند.

رنگ درستی را انتخاب کنید

در یک اتاق تاریک، رنگ دیواری که انتخاب می کنید تفاوت زیادی در میزان بازتاب نوردارد. سفید گزینه ای معمول و کلاسیک است، اما اگر بخواهید بازدهی بیشتری داشته باشد و تنوع نیز ایجاد کرده باشید، عاج و کرم گزینه های یایده آل هستند. همچنین رنگ های آبی آسمانی، نعناعی، کره ای، یاسی و بنفش نیز برای یک نگاه نرم و روشن کارکرد مثبتی دارد.

استفاده از سطوح بازتابنده مانند آینه

علاوه بر تاثیر رنگ دیوارها بر روشنی اتاق، سطوح و اشیای موجود در فضا نیز می تواند در انعکاس بهتر نور و روشنایی بیشتر فضا نقش پر رنگی داشته باشد. آینه گزینه ای بسیار مناسب و با اهمیت است. استفاده از آینه در اتاق هایی که به نور طبیعی دسترسی ندارند، علاوه بر ایجاد روشنایی و دلبازی اتاق، نبود پنجره در اتاق را نیز تا حدی می تواند جبران کند. یکی از ویژگی های آینه، تنوع طرح و ابعاد و شکل های آن است که می تواند در فرم های گوناگون تجلی داشته باشد و نیاز هر سبک و سلیقه ای را برآورده کند. آینه در فضاهای سنتی(ایرانی)، کلاسیک، مدرن و پست مدن، دیکانستراکشن، فرمالیستی و … می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
برای اینکه آینه در ایده آل ترین حالت ممکن، بتواند به اتاق روشنایی ببخشد، آن را در کنار یا روبروی یک منبع نور قرار دهید تا با بازتاب نور بتواند روشنایی اتاق را بیشتر کند.
همچنین می توانید با استفاده از مبلمان های براق و با روکش های جلا دار، نور را در اتاق و فضای خود تقویت کنید.

آینه دیواری چارسیک

آینه دیواری چارسیک

اضافه کردن سبزینگی

استفاده از عناصر طبیعی برای تزئین اتاق شما می تواند کمبود نور طبیعی را جبران کند. به طور خاص، گیاهان می توانند در ایجاد احساس روشنایی در اتاق موثر باشند. از گلدان ها با رنگ های پر جنب و جوش مانند قرمز، زرد یا کبالت استفاده کنید تا گل ها و سبز های خود را متمایز جلوه دهید.

 

مطالب مرتبط:

۴ نکته در مکان یابی نصب آینه

آینه به جای پنجره

قابلیت های آینه در فضای داخلی

آینه در آشپزخانه

نقش آینه دیواری در فضای مینیمال

دلیل علاقه طراحان به آینه

چگونگی انتخاب و نصب آینه

نحوه صحیح استفاده از آینه برای روشن تر شدن اتاق

۱۰ پیشنهاد برای طراحی آینه در فضای داخلی

نکات کلیدی در استفاده از آینه در طراحی داخلی و تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن بر محیط

آینه یا پنجره، مسئله این است!

از آینه در خانه استفاده کنید تا خانه را بهتر بفروشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *