ابزار و وسایل استین گلاس

تکنیک استین گلاس یا استیند گلس یکی از محبوب ترین تکنیک های تزئینی شیشه در بین هنرمندان و علاقمندان به هنر شیشه است. انجام تکنیک استین گلس نیازمند آموزش و در اختیار داشتن ابزاری است که به وسیله آن ها بتوان این تکنیک را به خوبی اجرایی کرد. فراموش نکنید که داشتن تجربه و مهارت در این تکنیک در اولویت است و با داشتن ابزار و وسایل استیند گلاس می توانید با تمرین و تکرار این مهارت را کسب کنید. در اینجا وسایل ضروری استین گلاس به اختصار آورده شده است.

الماس شیشه بری

الماس: برای برش شیشه در ابعاد و اشکال مختلف نیاز به یک الماس نفتی مرغوب دارید. در استفاده از الماس باید بدانید که به چه اندازه ای بر ان فشار وارد کنید و شیشه ها را به چه شکلی از هم جدا کنید.

الماس نفتی

انبر جداکننده شیشه

انبر جداکننده شیشه: انبر جداکننده شیشه در دو نوع انبر شیشه گیر و انبر خط زن مورد است. لبه های انبر شیشه گیر به صورت مماس بر خط الماس قرار می گیرد و جداسازی شیشه انجام می شود. در حالی که لبه های انبر خط زن به صورت عمود بر خط الماس قرار می گیرد.

انبر شیشه

لدکیم

مفتول سربی (لدکیم) : این مفتول ماهیت استین گلاس است. با لدکیم می توانید شیشه های برش داده شده را در کنار یکدیگر مونتاژ نمایید.

 

 

 

 

لدکیم

انبر برش سرب

انبر مخصوص برش سرب: با استفاده از این انبر که شبیه سیم است (با سیم چین متفاوت است) می توانید کار برش مفتول سربی را انجام دهید.

انبر برش لدکیمقلع (لحیم)

قلع: از قلع برای لحیم کاری و اتصال لبه های لدکیم به هم استفاده می شود. قلع با چسبیدن بر روی نقاط اتصال لدکیم ها، آن ها را پیوسته می کند.

قلع تیفانی

 

هویه

هویه: از هویه برای لحیم کاری و ذوب قلع استفاده می گردد. بهتر است نوک هویه به صورت تبری باشد.

هویه 80 وات حرارت

روغن فلاکس مایع

روغن لحیم: از روغن لحیم برای بهتر چسباندن قلع بر روی لدکیم استفاده می گردد. استفاده از روغن لحیم برای ایجاد جوش های زیبا و یکنواخت ضروری است.

روغن لحیم

برای اطلاع از قیمت ابزار و وسایل استین گلاس می توانید به بخش ابزار و مواد مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط:

ابزار و وسایل مورد نیاز برای تیفانی

ابزار و مواد لازم برای تکنیک استیند گلس