آینه با کیفیت و نصب استاندارد آینه

یکی از محصولات پرفروش چارسیک آینه های تراشدار است. دلیل این امر را می توان با مراجعه به مطالب گذشته این سایت و تاثیرات مطلوبی که آینه در فضاهای مختلف می تواند داشته باشد متوجه شد. اما آیا آینه های مختلف تفاوتی با یکدیگر دارند؟ این تفاوت ها در کجاست و نحوه تشخیص آن به چه صورت است؟

آینه هم مانند هر محصول دیگر اصل و تقلبی دارد. بدیهی است که این موضوع در میزان قیمت آن تاثیر داشته و ارزش آن را مشخص خواهد کرد. در نگاه اول و بویژه از نگاه یک غیر متخصص تفاوتی در آینه اصل و تقلبی وجود نخواهد داشت ولی به مرور زمان و قرارگیری آن در شرایط محیطی شاهد تغییراتی به ویژه در قسمت جیوه خواهید بود. از بین رفتن جیوه و ظاهری ناخوشایند از اثرات آینه های تقلبی در مرور زمان است. همانطور که میدانید خاصیت آینه به واسطه پوشش جیوه بر روی شیشه ایجاد می شود در حالیکه در آینه های تقلبی از آلومینیوم برای این مقصود استفاده می گردد که قطعا قیمتی به مراتب پایین تری نسبت به جیوه دارد و در عین حال کیفیتی بسیار پایین تر.

آینه دکوراتیو
یکی دیگر از مواردی که در ساخت آینه مرغوب می بایست رعایت گردد پوشش رنگ پشت آینه است. به منظور جلوگیری از خوردگی جیوه و محافظت آن در برابر عوامل جوی، پشت آینه می بایست توسط رنگ کاور گردد. آینه هایی که در چارسیک ارائه می گردد با دولایه رنگ پوشانده شده که این می تواند محافظی بسیار عالی برای جیوه آینه باشد.
پس از شناخت ویژگی های آینه مرغوب، نوبت به پرداخت و کار بر روی آینه و مسائل اجرایی می رسد. قطعا فقط وجود آینه ای با کیفیت، تضمین کننده کار نهایی مرغوب نخواهد بود و این امر مستلزم موارد و نکاتی در اجرا نیز می باشد.
آینه های تراشداری که در چارسیک تولید می گردد توسط دستگاههای فول CNC ایتالیایی برش داده می شوند. این امر موجب افزایش دقت برش خواهد شد که نتیجه آن ظرافت در اجرا و چیدمان منظم قطعات کنار یکدیگر است. اگر آینه با دست و توسط الماس برش داده شود، بسته به تبحر افراد می تواند نقص هایی داشته باشد. این خطاها حتی اگر به مقدار ناچیز هم باشند با توجه به تعداد زیاد قطعات می تواند ناهماهنگی زیادی درر چیدمان به وجود آورد و باعث ایجاد درزهایی بین آینه ها گردد.

آینه لوکس
نوبت به نصب آینه ها رسیده است. آیا نصب آینه از اهمیت کمتری نسبت به سایر موارد برخوردار است؟ خیر.
نتیجه نهایی مطلوب منوط به نصب حرفه ای و بدون نقص آینه هاست. استفاده از افراد مجرب میتواند موجب نصبی تمیز و بی عیب گردد ولی برای این منظور کافی نیست. یکی از نکات مهم در نصب بستگی به اندازه برداری صحیح پیش از تولید آینه ها دارد. اندازه گیری در چارسیک توسط ابزار لیزری و دستی برداشت می گردد و پس از ترسیم در نرم افزار و رعایت نکات فنی، اجرایی می گردد.

آینه لوکس
مورد آخر که می بایست در نصب آینه تراشدار بر روی دیوار رعایت شود استفاده از چسب مناسب است. در خیلی از مجموعه ها به منظور تسریع در نصب از چسب های 123 یا دیگر چسب های غیر استاندارد استفاده می گردد. چسب های معمولی به لحاظ وجود اسید در ترکیب خود موجب آسیب به جیوه آینه شده و به آینه آسیب می زند. چسب مخصوصی برای چسباندن آینه به دیوار وجود دارد که ترکیبی مشابه به سیلیکون دارد با این تفاوت که در ساختار آن اسید وجود ندارد. این چسب ها از مقاومت بسیار مطلوبی برخوردارند و در دماهای بسیار پایین یا بالا تغییر حالت نمی دهند. در صورتی که قصد دارید خودتان نصب آینه را انجام دهید، می توانید چسب مخصوص آن را از چارسیک تهیه نمایید.

آینه خاص

مطالب مرتبط:

طراحی و ساخت آینه های منحصر به فرد

اجرای آینه جورچین لوزی، مربع و مستطیل

روشنایی اتاق های تاریک بدون استفاده از نور طبیعی

۴ نکته در مکان یابی نصب آینه

آینه به جای پنجره

قابلیت های آینه در فضای داخلی

آینه در آشپزخانه

نقش آینه دیواری در فضای مینیمال

دلیل علاقه طراحان به آینه

چگونگی انتخاب و نصب آینه

نحوه صحیح استفاده از آینه برای روشن تر شدن اتاق

۱۰ پیشنهاد برای طراحی آینه در فضای داخلی

نکات کلیدی در استفاده از آینه در طراحی داخلی و تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن بر محیط

آینه یا پنجره، مسئله این است!

از آینه در خانه استفاده کنید تا خانه را بهتر بفروشید

۱۰ کاربرد مهم آینه دیواری در طراحی داخلی

۷ راه کلیدی برای استفاده از آینه ها در خانه

نکات مهم در انتخاب طرح و رنگ آینه تراشدار

نقش آینه ها در ارتقای کیفیت فضایی