درب چوبی ورودی؛ لوکس و خاص

درب های ورودی یکی از مهترین عناصر هر ساختمان و خانه ای هستند. هنگامی که فردی برای اولین بار با ساختمانی روبرو می شود، درب ورودی ساختمان یکی از اولین عناصری است که به چشم او می آید. از همین رو لزوم توجه به طراحی و شکل و شمایل درب های ورودی ساختمان بسیار درخور توجه است.
درب چوبی ورودی و ترکیب آن با شیشه های طرح دار، جلا بخش ورودی یک منزل ویلایی یا یک مجتمع مسکونی خواهد بود. وقتی اسم شیشه به میان می آید، اولین نکته آن هم در درب های ورودی ساختمان ها، موارد امنیتی است. یک درب ورودی به دلیل مجاورت با کوچه و خیابان نیازمند داشتن امنیت کافی است. چه از لحاظ متریالی که درب با آن ساخته می شود و چه شیشه های طرح داری (شیشه استیند گلس و تیفانی) که در آن به کار می روند.
چوب در عین اینکه متریالی نیمه محکم است و استقامت آن شاید به استقامت فلزات نرسد، به دلیل زیبایی همواره مورد توجه قرار گرفته است. استقامت یک چوب می تواند با پرداخت صحیح و اصولی بر روی آن بالا رود به طوری که با خیالی آسوده بتوان از چوبی چرداخت شده در درب های ورودی استفاده کرد و دغدغه امنیت نداشت.
اما مورد دیگری که در درب ورودی شیشه خور مطرح است، بحث امنیت شیشه آن است. شیشه استین گلاس و تیفانی که معمول ترین شیشه های مورد استفاده در درب های ورودی هستند در این مطلب مورد بررسی امنیتی قرار می گیرند.
شیشه استین گلاس و تیفانی، ذاتا ترکیبی از فلز و شیشه هستند. یعنی قطعات بسیار کوچک شیشه با فلزات خاصی در کنار یکدیگر مونتاژ می شوند. ابعاد این قطعات شیشه آن قدر ریز است که نفوذ از طریق آن به داخل ساختمان عملا غیر ممکن است. از طرف دیگر هنگامی که شیشه استیند گلاس و تیفانی ساخته می شوند و کار تولید آن به پایان می رسد، بوسیله شیشه های ایمنی همچون شیشه سکوریت یا لمینت، دو جداره یا سه جداره می شوند. این دوجداره یا سه جداره کردن، آن هم با شیشه سکوریت و لمینت، امکان نفوذ به فضای داخلی ساختمان از طریق شیشه را بسیار مشکل خواهد کرد و ضریب امنیت آن را تا حد زیادی افزایش خواهد داد.
شما می توانید برای مشاوره فنی و تخصصی در خصوص شیشه های درب ورودی ساختمان با چارسیک در تماس باشید و از نقطه نظرات کارشناسان ما بهرمند شوید.

درب چوبی لوکس

درب چوبی لوکس

درب چوبی لوکس

درب چوبی لوکس

درب چوبی لوکس

مطالب مرنبط:

۵ ویژگی شیشه دکوراتیو تیفانی گلس

پنجره های دکوراتیو چارسیک

شیشه طرح دار ورودی ساختمان و لابی