دستگاه ساب شیشه

دستگاه ساب شیشه وسیله ای است که با استفاده از آن لبه های تیز شیشه گرفته می شود و محیط شیشه به صورت یکنواختی در می آید. وجود آب و استفاده از آن در هنگام ساب شیشه امری ضروری است. آب باعث می شود که لبه های شیشه به نرمی ساب داده شود و از لب پر شدن شیشه جلوگیری به عمل می آورد.

دستگاه ساب شیشه

انواع دستگاه ساب شیشه

دستگاه های ساب شیشه به دو صورت در چارسیک عرضه می شود. یکی دستگاه ساب ساخت داخل (ساخت چارسیک) و دیگری دستگاه ساب خارجی است. این دو با هم تفاوت هایی از نظر دور موتور، نوع سنگ و … دارند.

دستگاه ساب شیشه
دستگاه ساب ساخت خارج از کشور
دستگاه ساب شیشه
دستگاه ساب ساخت چارسیک

کاربرد دستگاه ساب

دستگاه ساب شیشه در تکنیک استین گلاس و تیفانی گلس کاربرد فراوانی دارد و یکی از ابزارهای مهم این دو تکنیک محسوب می گردد.
سری الماسه ای که بر روی دستگاه ساب قرار دارد، می تواند با از بین بردن لبه های تیز شیشه، آن را به طور کامل صاف کند.دستگاه ساب همچنین می تواند برای کوچک کردن قطعات شیشه نیز کاربرد داشته باشد.

تکنیک تیفانی

صاف شدن لبه های شیشه در تکنیک تیفانی باعث راحت تر شدن پیچیدن کاپرفویل خواهد شد. در این صورت کاپرفویل به آسانی بر روی شیشه قرار خواهد گرفت و از پارگی آن جلوگیری به عمل می آید. سری الماسه و جنس و مرغوبیت آن تاثیر به سزایی در ساب زدن شیشه دارد. وقتی سری الماسه از مرغوبیت کافی برخوردار باشد، لبه های شیشه بدون لب پر شدن و به صورتی کاملا یکدست ساب زده خواهد شد.

تکنیک استیندگلس

در تکنیک استین گلاس نیز از دستگاه ساب می توان استفاده کرد (البته ضرورت استفاده از دستگاه ساب در تکنیک استیند گلس به اندازه تیفانی نیست). در این تکنیک نیز، می تواند بعد از برش شیشه، لبه های آن را با دستگاه ساب صاف کرد تا از آسیب زدن به لدکیم (مفتول سربی که در مونتاژ شیشه در تکنیک استین گلاس استفاده می شود) جلوگیری به عمل آورد.

ساخت باکس شیشه ای

در ساخت باکس شیشه ای نیز ممکن است دستگاه ساب به کار بیاید. اگر شیشه های برش خورده دارای ناصافی و تیزی در لبه خود باشند، می توانید با دستگاه ساب، آن را از بین ببرید و شیشه را آماده قرار گرفتن در ناودانی کنید.

خرید دستگاه ساب شیشه

شما می توانید برای اطلاع از قیمت دستگاه ساب چارسیک، به بخش ابزار و مواد مراجعه کنید.

 

محصولات مرتبط:

الماس برش شیشه قلمی

الماس برش شیشه مشتی

انبر خط زن شیشه لبه گرد لاستیک دار

انبر جداکننده شیشه 6 اینچی کد 09

روغن لحیم کاری فلاکس مایع

کاپرفویل پشت مسی عرض 5 و 6 میلیمتر کد 04