چگونه یک اتاق را روشن تر و بزرگتر کنیم؟

سطوح انعکاسی و رنگهای به کار رفته در یک اتاق، میزان روشنایی، بزرگ یا کوچک بودن و همچنین میزان دلبازی اتاق را تعیین می کند. دکوراسیون داخلی یک اتاق می تواند یک اتاق را بزرگتر، روشن تر و دل باز تر نشان دهد یا برعکس، آن را کوچکتر، تاریک تر و یا دلگیر کند. برای انتخاب آسسوار و وسایل تزئینی در هر اتاق، باید با برنامه ریزی دقیق عمل کرد. هنگامی که انتخاب های مناسب انجام دهید، رنگ ها، طرح ها و وسایلی که استفاده می کنید می توانند یک اتاق کوچک، دلگیر یا تاریک را بزرگ و دلباز و روشن کنند.
در زیر راه کارهایی برای تبدیل اتاق به یک فضای بزرگ، دلباز و روشن آمده است:

1

سقف اتاق را سفید کنید. وقتی سقف اتاق سفید باشد، از نظر بصری بلندتر به نظر می رسد. در حالی که وقتی رنگ سقف تیره باشد، سقف پایین تر احساس می شود. استفاده از سقف با رنگ روشن، همچنین از نظر روانی تاثیر مثبتی در ذهن انسان دارد. استفاده از رنگ های تیره در سقف باعث دلگیری فضای داخلی می گردد.

2

نورپردازی های رنگی نیز باعث می شود که اتاق بزرگتر به نظر برسد. شاید در روشنایی تاثیری نداشته باشد اما قطعا اتاق را بزرگتر جلوه خواهد داد. نورهای رنگی سبز، آبی، زرد، نوترونی از جمله نورهایی هستند که به بزرگتر شدن اتاق کمک می کنند. نورهای رنگی همانند آبی تیره، سبز تیره، قرمز، نارنجی، قهوه ای و مشکی فضا را کوچکتر و تاریکتر نشان خواهند داد. بنابراین استفاده از این نورپردازی ها توصیه نمی شود.

3

استفاده از تن روشن در کفپوش های چوبی نیز در بزرگتر به نظر رسیدن اتاق موثر است. چوب پولیش خورده یکی از گزینه های مناسب است که با عث انعکاس و در نتیجه روشنایی بیشتر خواهد شد.

4

استفاده حداکثری از نور طبیعی. باید از درب ها و پنجره های سرتاسر شیشه جهت انتقال روشنایی به داخل اتاق استفاده کرد. درب ها و پنجره هایی که شاید با واسطه به اتاق متصل هستند و نور طبیعی را به صورت غیر مستقیم به اتاق منتقل می کنند

5

استفاده از آینه یکی از مهمترین گزینه های موثر در بزرگتر نشان دادن فضا و روشن تر کردن آن است. استفاده از آینه در گشایش بصری و دلبازی اتاق نیز تاثیر به سزایی دارد.
استفاده از یک آینه تراشدار، دکوراتیو، ونیزی یا طرح دار در یک اتاق می تواند به شکلی باورنکردنی، فضای یک اتاق را تغییر دهد. استفاده از آینه در مقابل یک منبع نور، اثرگذار تر خواهد بود و باعث انعکاس نور در اتاق و در نتیجه روشن تر شدن آن خواهد شد. حتما لازم نیست از یک آینه با ابعاد بسیار بزرگ استفاده کنید. کما اینکه استفاده از یک آینه کوچک نیز به اندازه خود، اثرگذار خواهد بود.
برای استفاده از آینه در اتاق، با توجه به طرح ها و تکنیک های متفاوت آینه، طراحی اختصاصی بسیار ضروری و لازم است. طراحی انجام شده می تواند با دکوراسیون شما کاملا منطبق باشد. سبک های طراحی اعم از کلاسیک گرفته تا مدرن و پست مدرن و دیکانستراکشن در آینه قابل انجام و اجرا می باشد.

چارسیک، با اتکا به تجربیات فراوان گذشته و با جدیدترین متود های روز، طراحی و اجرای آینه های تراشدار ، دکوراتیو ، ونیزی و طرح دار را با بهترین کیفیت ممکن ارائه می دهد.
شما می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و از مشاوره کارشناسان چارسیک، بهرمند شوید.

 

مطالب مرتبط:

نحوه استفاده از آینه در یک آشپزخانه

حس آینه در فضای داخلی

آینه مدرن

مزیت استفاده از آینه تراشدار

آینه دکوراتیو حجمی چارسیک

انواع آینه در چارسیک

آینه بالای شومینه

آینه با کیفیت و نصب استاندارد آینه

طراحی و ساخت آینه های منحصر به فرد

آینه به جای پنجره

۴ نکته در مکان یابی نصب آینه

روشنایی اتاق های تاریک بدون استفاده از نور طبیعی

قابلیت های آینه در فضای داخلی