کاپرفویل چیست؟

کاپرفویل ها نوارهای مسی نازکی هستند که پشت آن ها چسبنده است و می توانند با چسبیدن در جهت ضخامت شیشه، آن را برای انجام لحیم کاری با قلع آماده سازند.
قلع ها نمی توانند بدون واسطه بر روی شیشه بچسبند. از همین رو در ابتدا با استفاده از کاپرفویل پوشش داده شده و سپس در کنار یکدیگر قرار گرفته و لحیم کاری بر روی آن انجام می پذیرد.

کاپرفویل آمریکایی

نقش کاپرفویل در معرق شیشه

نقش کاپرفویل برای نگهدای قلع بر روی شیشه است که به واسطه آن شیشه ها بتوانند در کنار یکدیگر مونتاژ شوند و محکم به هم یچسبند. عدم استفاده از کاپرفویل عملا قرارگیری قطعات شیشه ها در کنار هم را منتفی می کند.
استفاده از کاپرفویل در هنر معرق شیشه ، به تکنیک تیفانی یا تیفانی گلس شهرت دارد. این اسم برگرفته از نام لوئیس کامفورت تیفانی است که توانست با ارتقای تکنیک استیند گلس و استفاده از کاپرفویل به جابی مفتول های سربی که برای مونتاژ شیشه ها در کنار هم استفاده می شد ، گامی بسیار تاثیر گذار در هنرهای دکوراتیو شیشه بردارد.

از کاپرفویل همچنین می توان در ساخت باکس شیشه ای نیز استفاده نمود.

انواع کاپرفویل

کاپرفویل را می توان از دو جهت تقسیم بندی کرد:

1- رنگ پشت کاپرفویل

2-مقدار عرض یا پهنای کاپرفویل

رنگ پشت کاپرفویل

کاپرفویل از جنس مس است. و در واقع یک نوار مسی است. یک روی کاپرفویل که بر روی آن لحیم کاری انجام می شود، همواره به رنگ مس است. اما روی دیگر آن که چسب دار است رنگ های متفاوتی می تواند داشته باشد. کاپرفویل پشت مسی و کاپرفویل پشت مشکی دو نوع از متداول ترین کاپرفویل ها هستند.

کاپرفویل پشت مسی
کاپرفویل پشت مسی
کاپرفویل پشت مشکی
کاپرفویل پشت مشکی

عرض یا پهنای کاپرفویل

کاپرفویل ها همچنین بنا به اینکه برای چه ضخامتی از شیشه مورد استفاده قرار می گیرند و چه وزنی را باید تحمل کنند، پهناهای متفاوتی دارند. معمولا کاپرفویل ها دارای پهنای 5 میلیمتر به بالا هستند.

شیوه استفاده از کاپرفویل در تیفانی

در تکنیک تیفانی ، محیط شیشه ها پس از برش طبق الگوهای موجود ، به صورت کامل به وسیله کاپرفویل کاور می شود و سپس شیشه ها در کنار یکدیگر قرار می گیرند. پس از اینکه از قرارگیری دقیق شیشه ها در کنار یکدیگر مطمئن شدیم، با استفاده از هویه قلع را آب کرده و بر روی سطوح کاپرفویل قرار می دهیم . برای اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک تیفانی به “ آموزش رایگان تیفانی ” مراجعه کنید.

خرید کاپرفویل

شما می توانید برای خرید مواد و ابزار مورد نیاز در تکنیک تیفانی به بخش ابزار و مواد تیفانی مراجعه کنید.

 

مطالب مرتبط:

ابزار و وسایل مورد نیاز برای تیفانی

آموزش تیفانی در ۱۱ مرحله

لوییس کامفورت تیفانی (Louis Comfort Tiffany) کیست؟

تراریوم های شیشه ای چارسیک

تیفانی گلس چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟

آموزش تیفانی در ۱۱ مرحله

۵ ویژگی شیشه دکوراتیو تیفانی گلس

ابزار و وسایل تیفانی

گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی

نکته ای کلیدی در ساخت شیشه تیفانی

نکته طلایی در ساخت شیشه تیفانی

ساخت دستگاه ساب شیشه چارسیک

دستگاه ساب شیشه

دستگاه ساب شیشه چارسیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *