گنبد شیشه ای نیک

گنبد شیشه ای مینا (نیک)، توسط چارسیک برای کارفرمای محترم جناب آقای نیکخواه طراحی و اجرا گردید. در این گنبد شیشه ای پس از انجام طراحی های لازم و در نظر گرفتن استانداردهای لازم در طراحی، پروسه اجرایی کلید خورد. توجه به تامین نور از طریق منابع نوری مصنوعی و عدم استفاده از نور طبیعی از جمله مواردی بود که می بایست در طراحی مورد نظر قرار می گرفت.

گنبد شیشه ای مینا (نیک) یک نورگیر سقفی تزئینی با تکنیک استین گلس است که به عنوان المان بصری و نوری در سقف پذیرایی یک خانه مسکونی طراحی و ساخته شده است.. اجرای این گنبد با توجه به محدودیت های موجود در تامین نور نیاز به ایجاد تمهیدات خاص و توجه به نکات فراوانی داشت که چارسیک توانست با بهرمندی از تجارب خود در زمینه نصب و تولید سقف های شیشه ای تزئینی به خوبی این پروژه را از مرحله صفر تا صد به انجام برساند.

 

 

 

گنبد شیشه ای استین گلاس

گنبد شیشه ای تزئینی و دکوراتیو استیند گلس و تیفانی به عنوان یک سقف نورگیر تزئینی و لوکس در سرتاسر جهان شناخته شده است. گنبد شیشه ای استین گلس محصولی کاملا کاربردی و زیبا در معماری داخلی است. تمام مراحل اجرای گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی به وسیله دست انجام می پذیرد. سقف شیشه ای تزئینی با تکنیک استیند گلس و تیفانی می تواند در تمام فضاهای داخلی و یا حتی نمای ساختمان کاربرد داشته باشد. عبور زیبای نور از این شیشه ها و انعکاس آن در محیط داخلی نشاط خاص و زیبایی خیره کننده ای را به محیط داخلی می بخشد.

همانطور که در طرح این سقف شیشه ای تزئینی خم (گنبد شیشه ای استین گلس و تیفانی) مشخص است، این طرح دارای دو موتیف تکرار شونده است که با کنار هم قرار گرفتن طرح کلی گنبد شیشه ای را بوجود آورده است.

استفاده از شیشه های رنگی آلمانی و اوکراینی در اجرای این گنبد شیشه ای (سقف شیشه ای تزئینی خم) و شفافیت منحصر به فرد آنها توانسته است به زیبایی و خاص بودن این گنبد کمک شایانی کند.

 

گنبد شیشه ای استین گلاس

کاربرد نورگیر سقفی تزئینی

نورگیر سقفی تزئینی و دکوراتیو استین گلس و تیفانی با استفاده از شیشه های رنگی نفیس در انواع رنگ های متنوع طراحی و تولید می شوند. نورگیر سقفی استیند گلس و تیفانی می تواند به عنوان یک المان و عنصر شاخص در طراحی داخلی مورد توجه طراحان و معماران قرار گیرد.

 

گنبد شیشه ای نیک

ابعاد و شیوه اجرا

گنبد شیشه ای نیک (گنبد مینا) نیز با استفاده از تکنیک استیند گلس و تیفانی تولید شده است. قطر دهانه این گنبد 2.3 متر و ارتفاع آن 60 سانتیمتر در نظر گرفته شده است. پس از ساخت سازه فلزی ، شیشه ها در کارگاه چارسیک تولید شده و تمام آن ها به محل نصب منتقل شدند. نصب و جایگذاری شیشه ها طی یک روز توسط تیم چارسیک انجام پذیرفت.

 

گنبد شیشه ای نیک . گنبد مینا

نورگیری از سقف

یکی از ویژگی های منحصر به فرد گنبد شیشه ای نیک استفاده از نور مصنوعی در روشنایی بخشی به آن است. تا قبل از این گنبد در ایران تمام گنبدهای شیشه ای استیند گلس و تیفانی با استفاده مستقیم یا غیر مستقیم از نور آفتاب، روشنایی را به محیط داخلی منعکس می کردند اما با ساخت گنبد شیشه ای نیک توسط چارسیک ، راه برای استفاده از نور مصنوعی در گنبدهای شیشه ای تزئینی استند گلس و تیفانی هموار گردید.

 

نورگیر سقفی تزئینی چارسیک گنبد شیشه ای استین گلس

 

گنبد شیشه ای مینا چارسیک

 

نحوه خرید نورگیر سقف گنبدی استین گلاس

شما نیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان جهت طراحی و نصب نورگیرهای سقفی در فضاهای مسکونی، تجاری، ویلایی، ورزشی و … پس از انتخاب طرح از بین محصولات چارسیک با ما در ارتباط (تماس با ما) باشید و از نظرات کارشناسان چارسیک بهرمند شوید.

انتخاب طرح و نقوش گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای – اطلاعات بیشتر

مطالب مرتبط:

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری گنبد شیشه ای چارسیک