کاپرفویل در تیفانی و تراریوم

کاپرفویل یکی از متریال های کاربردی در ساخت شیشه تیفانی است که اساس تکنیک تیفانی (تیفانی چیست؟ /کلیک کنید/) را تشکیل می دهد. کاپرفویل از جنس مس است که به صورتی بسیار نازک در آمده است و یک طرف آن خاصیت چسبندگی دارد.

کاپرفویل تیفانی

کاپرفویل تیفانی
طرف چسبنده آن می تواند روی مقاطع شیشه با ضخامت های مختلف بچسبد و طرف دیگر آن که به رنگ مس است آماده لحیم کاری شود.

کاپرفویل تیفانی
دلیل استفاده از مس به عنوان متریال کاپرفویل خاصیت لحیم پذیری آن است که می تواند با قلع مذاب ترکیب شده و شیشه ها را در کنار هم محکم نگه دارد.

کاپرفویل تیفانی
کاپرفویل در تکنیک تیفانی گلس به این شکل مورد استفاده قرار می گیرد که پس از برش شیشه ها با توجه به الگوهای برش ، کاپرفویل از طرف قسمت چسب دار آن بر روی شیشه می چسبد. پس از چسباندن کاپرفویل باید آن را بر روی شیشه محکم کرد تا در هنگام لحیم کاری جدا نشود. این کار را می توان با ترفندهای مختلفی انجام داد.

کاپرفویل تیفانی
پس از اینکه تمام قطعات با پیچیدن کاپرفویل در کنار هم قرار گرفتند، مرحله لحیم کاری با استفاده از قلع و هویه انجام می پذیرد. این مرحله آخرین مرحله از تکنیک تیفانی محسوب می شود که قطعات شیشه به صورتی پایدار در کنار هم قرار می گیرند.
شما می توانید برای تهیه انواع متریال های تکنیک های استین گلس و تیفانی از قبیل الماس برش شیشه ، انبر جدا کننده شیشه، دستگاه ساب شیشه ، لدکیم ، انبر مخصوص برش لدکیم ، انواع شیشه رنگی ، قلع ، هویه و … با چارسیک در تماس باشید.

برای آگاهی اولیه با تکنیک های استیند گلس و تیفانی می توانید به مطالب زیر مراجعه فرمایید:

آموزش استین گلاس در 9 مرحله

آموزش تیفانی در 11 مرحله

کاپرفویل چیست؟

نکته ای کلیدی در ساخت شیشه تیفانی

نکته طلایی در ساخت شیشه تیفانی

فیوز گلس یا همجوشی شیشه چیست؟

ابزار و وسایل استیند گلاس

شیوه ساخت شیشه استین گلاس

لوییس کامفورت تیفانی (Louis Comfort Tiffany) کیست؟

تاریخچه شیشه استیندگلس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *