طراحی و ساخت گنبد شیشه ای استیند گلس ارگ، کرمان

طراحی و اجرای گنبد شیشه ای استیند گلس ارگ در شهر کرمان و در یک ویلای مسکونی توسط چارسیک انجام گرفته است. سقف نورگیر دایره ای ویلا امروزه به یکی از متداول ترین شیوه های نورگیری از سقف تبدیل شده است که در طراحی بنا قرار می گیرد. لزوم استفاده از نورگیر گرد یا چندضلعی در سقف، انتقال نور در پلان های معماری با عمق یا ابعاد زیاد است. چرا که در این نمونه از بناها ، امکان نورگیری از دیوار ها برای مرکز فضای داخلی کمتر می شود.

ابعاد

قطر این گنبد 2.75 متر است که در سقف پذیرایی قرار گرفته است و نور را از طریق سقف به فضای داخلی منتقل می کند. این گنبد شیشه ای با بهره گیری از نور طبیعی فضای دلنشینی را در پذیرایی این ویلای مسکونی به وجود آورده است. ارتفاع کف تا سقف در این ویلا حدود 6 متر است و این گنبد شیشه ای بر سقف این فضا خودنمایی می کند.

 

سقف گنبدی شیشه ای

شیشه دایره ای نورگیر

 

سبک ساخت شیشه

این گنبد شیشه ای با تکنیک نفیس و دست ساز استیند گلس ساخته شده است. تکنیکی که در حال حاظر نفیس ترین و خاص ترین تکنیک شیشه در سطح جهان محسوب می شود. شیشه ها با توجه به ابعاد و اندازه های برداشت شده و با توجه به طراحی ، در کارگاه چارسیک ساخته و پرداخته شد و پس از آماده سازی به محل نصب در شهر کرمان منتقل گردید.

 

 

نورگیر سقفی تزئینی مدرن

 

نصب و آب بندی گنبد شیشه ای

نصب و آب بندی شیشه دایره ای نورگیر به خصوص اگر به صورت گنبدی اجرا شود، نیاز به تخصص و تجربه کافی دارد. گروه نصب چارسیک با حضور در محل نصب در شهر کرمان اقدام به نصب شیشه ها بر روی مقطع مشخص شده در سطح پشت بام نمود. این سقف شیشه ای گنبدی که با استفاده از شیشه های خم استیند گلاس ساخته شده،با توجه به اینکه در معرض هوای آزاد قرار می گرفت، نیاز به انجام آب بندی، درزگیری و هوابندی داشت. از همین رو گروه نصب چارسیک با دقت و ظرافت تمام اقدام به انجام آب بندی با استفاده از متریال های استاندارد و به روز کرد. تمام مراحل نصب در طول بازه زمانی یک روز و نیم انجام گرفت.

 

طراحی و ساخت گنبد شیشه ای استیند گلس ارگ، کرمان

طراحی و ساخت گنبد شیشه ای استیند گلس ارگ، کرمان

سقف نورگیر دایره ای ویلا

طراحی و ویژگی های شیشه استین

طرح این گنبد با استفاده از خطوطی با حرکات کلاسیک انجام پذیرفته است و رنگ بندی آن به صورتی مینیمال و کاملا هوشمندانه انجام پذیرفته است به طوری که کاربرد رنگ را در بستری از خطوط کلاسیک به صورت کاملا کاربردی نمایش می دهد. در ساخت گنبد شیشه ای استیند گلس ارگ در شهر کرمان مجموعا از 1881 قطعه شیشه استفاده شده است. تمام این قطعات با استفاده از هنر دستی برش داده شده و در کنار یکدیگر محکم شده اند. این تعداد قطعات به صورت مدولی تکرار شده اند. به طوری که تعداد 10 مدول تکرار شونده در این گنبد قرار گرفته اند.

 

نورگیر سقفی تزئینی مدرن

سقف نورگیر دایره ای ویلا

نحوه خرید نورگیر سقف گنبدی استین گلاس

شما نیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان جهت طراحی و نصب نورگیرهای سقفی در فضاهای مسکونی، تجاری، ویلایی، ورزشی و … پس از انتخاب طرح از بین محصولات چارسیک با ما در ارتباط (تماس با ما) باشید و از نظرات کارشناسان چارسیک بهرمند شوید.

انتخاب طرح و نقوش گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای – اطلاعات بیشتر

مطالب مرتبط:

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالزی گنبد شیشه ای چارسیک