گنبد شیشه ای استین گلس خزرشهر

گنبد شیشه ای استیند گلس خزر شهر با قطر ۵٫۴۵ متر و ارتفاع ۲۳۰ سانتیمتر یکی از بزرگترین گنبد های شیشه ای با تکنیک استیندگلس است که تا کنون در ایران ساخته شده است. چارسیک با طراحی و اجرای منحصر به فرد این گنبد شیشه ای در مجتمع ویلایی خزرشهر در استان مازندران ، بار دیگر توانست پروژه ای موفق را به سرانجام برساند.

 

گنبد شیشه ای استیندگلس مدرن کلاسیک

 

وضعیت قبلی نورگیر

وضعیت قبلی اجرا شده که با استفاده از شیشه های لمینت و سازه فلزی اجرا شده بود، مشکلات فراوانی را برای این ویلای لوکس به وجود آورده بود. به طوری که آب بندی سازه و شیشه های این گنبد، مشکلات عدیده ای را برای ساختمان به وجود آورده بود. گروه هنری چارسیک با بازدید از شرایط موجود و برداشت های تخصصی، اجرای این گنبد شیشه ای با تکنیک استین گلس را بر عهده گرفت.

گنبد شیشه ای موجود از نظر اصول طراحی و اجرایی مشکلات فراوانی را برای پروژه به وجود آورده بود. شکست شیشه ها بر اثر برودت و حرارت، سازه ای غیر مطمئن و بدون در نظر گرفتن اصول طراحی و زیبایی شناسی، و همچنین عدم امکان آب بندی صحیح و اصولی این گنبد شیشه ای، از مواردی بود که لزوم برچیدن آن را بارز می کرد. چارسیک پس از جدا کردن و برچیدن گنبد موجود، اقدام به انتقال آن با استفاده از جرثقیل نمود.

 

 

سقف شیشه رنگی لوکس و خاص چارسیک

 

شکستن شیشه لمینت

 

 

گنبد شیشه ای و سقف شیشه رنگی لوکس و خاص چارسیک

 

موارد فنی و هنری

استان مازندران با وجود بارندگی و رطوبت بسیار بالا، لزوم اجرای دقیق آب بندی این گنبد را دو چندان می کرد. از همین رو با استفاده از ضوابط فنی، گروه هنری چارسیک پس از طراحی دیتیل، اقدام به اجرای سازه فلزی این گنبد شیشه ای نمود. طراحی شیشه های استیندگلس نیز از مواردی بود که با نظارت کارفرما انجام گرفت. در طراحی شیشه های استین گلس ترکیب دو سبک کلاسیک و مدرن مد نظر بوده است. استفاده از طیف رنگ شیشه هایی که با این دو سبک همخوانی داشته باشند نیز از مواردی بود که لزوم توجه به آن در امر طراحی بسیار حائز اهمیت می نمود.

 

گنبد شیشه ای استیند گلس خزرشهر

 

تعداد بخش ها و شیشه های استین

با توجه به استانداردهای فنی ، سطح روی این گنبد شیشه ای استین گلس به ۲۰ قسمت مساوی تقسیم شد و هرکدام از این ۲۰ قسمت به ۲ قسمت بالایی و پایینی تقسیم شدند. در مجموع تعداد ۴۰ لت شیشه در دو سایز باید طراحی و ساخته می شد. هر سایز شیشه به ترتیب بالا و پایین، دارای ۱۱۰ و ۹۲ قطعه شیشه بود که می بایست طبق الگوها و رنگ های پیش بینی شده در طراحی برش داده شده و سپس به وسیله فلزات مخصوص در کنار یکدیگر مونتاژ می شدند. در مجموع این گنبد شیشه ای با برش و مونتاژ ۴۱۱۰ قطعه شیشه در انواع رنگ ها و الگوها در کارگاه چارسیک ساخته شد.

 

گنبد شیشه ای استین گلس خزرشهر

 

دقت در طراحی و همچنین اجرای دقیق شیشه ها با توجه به آن ، بسیار حائز اهمیت بود. خوشبختانه کارگاه چارسیک با بهره گیری از نیروهای فنی و تخصصی ، اجرای شیشه ها با تکنیک استیندگلس را به بهترین شکل و بدون کوچکترین مشکل اجرایی نمود. تمام مراحل اجرایی شیشه ها بدون دخالت دستگاه و با استفاده از هنر دست، ساخته و پرداخته شده است. یکی از نکات برجسته در مورد گنبد شیشه ای استیندگلس ، بهرمندی از تکنیکی است که جزء هنرهای متعالی شیشه در جهان محسوب می شود و به صورت معرق و تماما با استفاده از هنر و صنایع دستی معرق شیشه به انجام می رسد. این تکنیک کماکان و پس از گذشت سالیان متمادی ، هنوز برترین، لوکس ترین و هنری ترین تکنیک شیشه محسوب می شود.

 

سقف شیشه ای تزئینی استیند گلس

نصب و آب بندی کامل

پس از طراحی و ساخت سازه و شیشه ها، ملزومات به طور کامل و با رعایت ضوابط برای جلوگیری از آسیب و صدمه، از کارگاه چارسیک بارگیری شده و به محل پروژه منتقل شد. گروه فنی چارسیک با حضور در محل پروژه، اقدام به نصب شیشه ها و اجرای آب بندی و هوا بندی بر روی سازه فلزی نمود. شرایط موجود در محل پروژه، امکان نصب شیشه ها در بروی مقطع مشخص شده را غیر ممکن می نمود. از همین رو گروه چارسیک برای اولین بار در ایران، با در نظر گرفتن مسائل فنی و بارهای وارد بر سازه، اقدام به نصب شیشه ها بر روی سازه ای کرد که روی زمین قرار گرفته بود. پس از انجام امور نصب ، برچیدن گنبد موجود که با استفاده از شیشه های لمینت ساخته شده بود، مرحله دوم اجرا محسوب می شد.

در مرحله سوم انتقال گنبد شیشه ای ساخته شده توسط چارسیک به محل مورد نظر و اقدام به سفت کاری آن مد نظر قرار گرفت. ظرافت شیشه ها و لزوم دقت در انتقال گنبد به بهترین شکل و بدون آسیب رسانی به شیشه ها از مواردی بود که باید مورد توجه قرار می گرفت. خوشبختانه با در نظر گرفتن شرایط و با اتکا به تجربیات این امر بدون کوچکترین مشکلی به نحو احسن انجام پذیرفت. جرثقیل به آرامی گنبد را را در مقطع مشخص بر روی پشت بام قرار داد و مرحله نهایی نصب آغاز شد.

در مرحله چهارم و نهایی نصب این گنبد شیشه ای استیند گلس، با در نظر گرفتن شرایط جوی و موقعیت جغرافیایی، گروه هنری چارسیک اقدام به محکم کاری و پرداخت نهایی گنبد شیشه ای نمود. پروژه با موفقیت و در عرض ۴ روز به بهترین شکل نصب گردید.

 

گنبد شیشه ای و سقف شیشه رنگی لوکس و خاص چارسیک

 

 

گنبد شیشه ای و سقف شیشه رنگی لوکس و خاص چارسیک

 

با توجه به اینکه گنبد شیشه ای استین گلس خزرشهر در یکی از بهترین و خاص ترین ویلاهای ساخته شده در شهرک ویلایی خزر شهر قرار گرفت، و متریال های فوق العاده مرغوبی در ان به کار رفته بود، بی شک می توان گفت این گنبد شیشه ای استین گلس نقطه ای متمرکز و خیره کننده را در پروژه و فضای معماری داخلی آن به وجود آورد که چشم هر بیننده ای را به خود معطوف می کند.

 

تصاویر بیشتر پروژه:

 

گنبد شیشه ای و سقف شیشه رنگی لوکس و خاص چارسیک

 

 

گنبد شیشه ای و سقف شیشه رنگی لوکس و خاص چارسیک

 

 

آب بندی سقف شیشه ای

اجرای سقف شیشه ای

گنبد شیشه ای طرح دار

 

نحوه خرید نورگیر سقف گنبدی استین گلاس

شما می توانید برای نورگیری از سقف ویلا یا هر فضای معماری دیگری با انتخاب طرح و رنگ این سقف های زیبا از بین محصولات چارسیک با ما در تماس باشید و از کم و کیف اجرایی و قیمت تمام شده مطلع شوید.

مطالب مرتبط:

انتخاب طرح و نقوش گنبد شیشه ای

پروژه های اجرایی چارسیک

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری گنبد شیشه ای چارسیک