نمای شیشه ای اسپایدر پایپ

نمای شیشه ای اسپایدر پایپ یا نمای عنکبوتی پایپ یکی از انواع نمای شیشه ای اسپایدر است. نمای اسپایدر پایپ که با ستون لوله ای اجرا می شود و با نام نمای اسپایدر لوله ای نیز شناخته می شود، یکی از نماهای مدرن در دنیا می باشد. سازه اصلی این نما همانطور که از نام آن مشخص است لوله استیل می باشد. با توجه به ابعاد و وزن شیشه مقطع لوله مشخص می گردد. استفاده از لوله های استیل استاندارد با آلیاژ ۳۰۴ از اهمیت بالایی در این سیستم برخوردار است. چرا که استیل نامرغوب در دراز مدت و پس از فرسایش، آسیب های جبران ناپذیری وارد خواهد نمود. همچنین قطعات استفاده شده نیز می بایست از استیل مرغوب تولید شده باشد. قطعات استیل نظیر چنگک ها، روتیل، کانکشن و سایر متعلقات از برند های معتبر اروپایی، ترک و … تهیه می گردد.

نما شیشه ای اسپایدر عنکبوتی چارسیک

 

 

شیوه اجرای نمای اسپایدر پایپ

پس از نقشه برداری دقیق از وضع موجود پروژه و جایگذاری لوله ها قطعات اسپایدر بر روی لوله نصب می گردند. پس از آن دوباره نقشه برداری انجام شده و ابعاد شیشه بدست می آید. سپس شیشه ها با توجه به ابعاد موجود تولید شده و بر روی قطعات نصب می گردد.
در سیستم اسپایدر درز مابین شیشه ها توسط چسب سیلیکون هوابند شده و مانع از نفوذ گرد و غبار به داخل فضا می شود. این سیستم برای طرفداران اجرا به صورت اکسپوز توصیه می گردد چرا که سازه بدون کاور شدن با پوشش خاصی و با ماهیت خود نمایان است.

نما شیشه ای اسپایدر عنکبوتی چارسیک

نوع شیشه ها

شیشه مناسب در سیستم اسپایدر دو لایه شیشه سکوریت لمینیت شده است. با توجه به ابعاد بالای شیشه ها لزوم سکوریت و لمینیت کردن آن بیشتر عیان می شود. استفاده از ساختار شیشه ای متفاوت در مواقع بحرانی می تواند خطر آفرین باشد.

نما شیشه ای اسپایدر عنکبوتی چارسیک

کابرد نمای عنکبوتی پایپ

سیستم اسپایدر جهت اجرا در مجتمع های تجاری و مغازه ها پیشنهاد می گردد. ایجاد ابعاد بزرگ شیشه در این سیستم حداکثر دید به داخل را ایجاد کرده که این ویژگی برای اماکن تجاری بسیار ایده آل می باشد.