نمای کامپوزیت

نمای کامپوزیت یا نمای آلومینیوم کامپوزیت پنل عنصری رایج و مرسوم در کشور ایران محسوب می شود. موارد استفاده از نمای کامپوزیت از سر درب و تابلو مغازه های کوچک گرفته تا نمای آسمان خراش های بسیار بزرگ است. این ورق ها از سه لایه تشکیل شده اند. یک لایه از جنس پلی اتیلن که توسط دو لایه آلومینیوم کاور شده است.

نمای کامپوزیت چارسیک

لایه آلومینیوم خارجی که در نمای ساختمان دیده می شود توسط پوشش PVD رنگ آمیزی می شود. رنگ این ورق ها طیف بسیار گسترده ای دارد. کلیه رنگ های موجود در RAL ، رنگ های آنادایز و دکورال در نمای کامپوزیت قابل ارائه هستند. طیف رنگی وسیع پنل ها می تواند سبک ها و گزینه های متنوعی را در طراحی، پیش روی شما قرار دهد که با توجه به سلیقه طراح و کارفرما طراحی نما انجام شود.

نمای کامپوزیت چارسیک

سیستم اجرای نماهای کامپوزیت:

پس از نقشه برداری دقیق و تهیه نقشه های شاپ از نمای ساختمان، نقشه زیرسازی ترسیم می گردد. زیر سازی ورق های کامپوزیت معمولا توسط قوطی های آهن انجام می گردد. پس از آن مجدد نقشه برداری و اندازه گیری از شاسی فلزی انجام شده و نقشه برش و خمکاری ورق های کامپوزیت ترسیم می گردند. در مرحله بعد ورق ها طبق نقشه و با دستگاه سی ان سی برش داده شده و محل هایی که احتیاج به خمکاری دارد توسط دستگاه سی ان سی شیار گذاری می گردد.

نمای کامپوزیت چارسیک

سپس ورق ها به کارگاه ارسال شده و بر روی سازه فلزی نصب می گردند. درز بین ورق ها می توانند با لاستیک و یا چسب سیلیکون آب بندی گردند.

نمای کامپوزیت چارسیک

مزایای نمای کامپوزیت پنل

ورق های کامپوزیت بهترین گزینه برای ایجاد حجم سازی روی نما محسوب می شوند. این پنل ها در طیف رنگی وسیع، به راحتی می توانند احجام شکسته را بر روی نما با کمترین وزن ممکن ایجاد نمایند.

نمای کامپوزیت چارسیک