دیوار شیشه ای منحنی و دکوراتیو ازگل

دیوار شیشه ای منحنی و دکوراتیو ازگل به عنوان پارتیشن شیشه ای تزئینی توسط چارسیک در منقطه ازگل تهران برای دو آپارتمان مسکونی طراحی و اجرا شده است. این دو دیواره در دو واحد آپارتمان به صورت مجزا طراحی و اجرا گردید که یکی دارای انحنای نود درجه و دیگری به صورت تخت اجرا شده است.

 

شیشه آشپزخانه

محل قرارگیری جداکننده شیشه ای دکوراتیو

جدا کننده های شیشه ای که با تکنیک طراحی روی شیشه ساخته شده اند، بین دو فضای آشپزخانه و پذیرایی قرار گرفته اند. دلیل استفاده از دیوار شیشه ای در این فضای معماری، حفظ روشنایی و شفافیت بود. چرا که با استفاده از متریال های دیگر ، روشنایی به کلی از بین می رفت.

 

اجزای تشکیل دهنده دیوار شیشه ای

دیوار شیشه ای منحنی و دکوراتیو ازگل از دو قسمت فریم (نگهدارنده شیشه) و شیشه تزئینی تشکیل شده است. و شامل چند مرحله اجرایی بود.

فریم (نگهدارنده شیشه)

فریم دیوار شیشه ای به عنوان نگهدارنده شیشه های تزئینی با استفاده از آهن و به رنگ قهوه ای ساخته شده است. یکی از فریم ها به دلیل داشتن انحنا از حساسیت بیشتری برخوردار بود. چارسیک با اندازه گیری دقیق از محل اجرا ، توانست فریم آهنی را پس از خمکاری دقیقا با انحنای اپن آشپزخانه هماهنگ کنید. پس از ساخت فریم ، نصب ان نیز بر روی کنسول آشپزخانه انجام گرفت. این فریم دارای زوار پیچی شیشه خور است تا شیشه ها بتوانند به خوبی در آن قرار بگیرند.

 

پارتیشن شیشه ای

 

دیوار شیشه ای منحنی و دکوراتیو ازگل

ساخت شیشه

با ساخته شدن فریم و اندازه گیری مجدد ، مرحله ساخت شیشه ها شروع شد. شیشه تزئینی این پارتیشن ها با استفاده از تکنیک طراحی روی شیشه ساخته شده اند. همچنین شیشه ها برای افزایش ایمنی بیشتر و مقاوم سازی، سکوریت شده اند.  طراحی روی شیشه یا شیشه طرح استن شامل بافت و رنگ گذاری بر روی شیشه می شود. طرح های این تکنیک همانند تکنیک استیند گلس از تنوع بالایی برخوردار است.

شییشه تزئینی

حمل و نقل شیشه و ملزومات نصب

حمل و نقل شیشه همواره نیاز به دقت و ظرافت دارد. کوچکترین خطایی ممکن است هم به شیشه ها و هم به دیگران آسیب برساند. خوشبختانه مرحله حمل شیشه های تزئینی ازگل با موفقیت به انجام رسید. پروسه حمل و نقل این شیشه های دکوراتیو  از آن جهت حساس تر بود که شامل یک شیشه منحنی می شد و رعایت نکاتی در حمل آن بسیار حائز اهمیت بود.

انجام پروسه نصب

مرحله نصب دیوار شیشه ای ازگل شامل دو مرحله نصب فریم و نصب شیشه تزئینی بود. فریم با محکم سازی از سه طرف به دیوارها و کف کنسول متصل شد. و سپس شیشه ها در قسمت شیشه خور فریم قرار گرفته و با زوار آهنی پیچی در جای خود محکم شدند.

 

شیشه دکوراتیو

شیشه جداکننده تزئینی

دیوار شیشه ای منحنی و دکوراتیو ازگل

 

دیوار شیشه ای منحنی

 

شیوه سفارش شیشه تزئینی چارسیک

شما می توانید برای انواع فضاهای معماری در منزل خود که قصد نصب دیوار یا پارتیشن شیشه ای در آن را دارید، با چارسیک در ارتباط باشید. همچنین می توانید برای دیدن انواع طرح شیشه ها بر روی لینک زیر کلیک کنید:

 

دیدن طرح و رنگ شیشه های تزئینی

 

مطالب مرتبط:

برای اجرای یک دیوار شیشه ای منحصر به فرد و حرفه ای حتما مقاله چارسیک وال را مطالعه کنید.