سقف شیشه ای دریاکنار؛ بابلسر؛ مازندران

سقف شیشه ای دریاکنار برای یک ویلای دو طبقه دوبلکس توسط چارسیک طراحی و اجرا شده است. شهرک ویلایی دریا کنار در جوار شهر بابلسر در استان مازندران واقع شده است. امروزه کاربرد نورگیر سقفی در ویلاها به امری متداول تبدیل شده است. نورگیر سقفی می تواند به خوبی نور را به داخل فضا هدایت کند. استفاده از سقف شیشه ای می تواند برای فضاهایی که در قسمت میانی آنها، امکان نورگیری از جداره ها و پنجره های عمودی میسر نیست، مفید واقع شده و علاوه بر تامین نور، به زیبایی بصری فضای داخلی نیز کمک کند.

 

سقف شیشه ای چارسیک

ابعاد و مشخصات شیشه

قطر دهانه این سقف گرد، ۳٫۸ متر بر روی پشت بام تعبیه شده بود. ارتفاع این سقف شیشه ای، با توجه به اقلیم مرطوب و بارانی محل پروژه و همچنین لزوم توجه به عوامل زیبایی بصری تعیین گردید. ارتفاعی که بتواند به خوبی آب باران را دفع نماید و زیبایی فرم سقف شیشه ای را هم حفظ کند. شیشه های به کار رفته در این سقف از نوع لمینت-سکوریت دوجداره می باشند. شیشه ها با توجه به الگوهایی که سازه در اختیار گذاشته بود ساخته شده و بر روی آن قرار گرفته اند.

 

سقف شیشه ای دایره چارسیک

 

شیشه ها به صورت کاملا ساده و بدون طرح کار شده اند. این شیشه ها با توجه به دوجداره بودن آن، عایق مناسبی برای سرما و گرما محسوب می شوند. همچنین به دلیل لمینت شدن، از ایمنی کافی برخوردارند.

 

سقف شیشه ای دایره چارسیک

 

سازه اصلی از جنس آهن است که با استفاده از آلومینیوم کاور شده است. بنابراین ساه آهنی هیچ گونه تماسی با محیط بیرونی نداشته و در نتیجه از خطر زنگ زدگی و اکسید شدن به دور می باشد. برای آب بندی شیشه ها و درزگیری آنها از به روز ترین و بهترین متریال ها استفاده شده است. آلومینیوم، لاستیک های استاندارد و اجرای صحیح و اصولی از مواردی بوده است که در اجرای این سقف شیشه ای نورگیر به کار گرفته شده است.

 

آب بندی سقف شیشه ای چارسیک

پروسه ساخت نورگیر شیشه ای سقف

در ابتدا با توجه به ابعاد و استاندارد های طراحی، طراحی سازه به انجام رسید. در طراحی سازه لزوم توجه به مواردی از جمله وزن شیشه، حداقل و حداکثر سایز شیشه، مقدار تحمل وزنی سازه و انتخاب نوع مقاطع و اجزای سازه حائز اهمیت است. پس از طراحی سازه، اقدام به ساخت و تولید شیشه ها گردید. شیشه ها در کمترین زمان ممکن با توجه به ابعادها و اندازه ها، آماده شدند. پس از انتقال شیشه ها و ملزومات نصب به محل پروژه، گروه نصب چارسیک با حضور در محل پروژه اقدام به نصب و آب بندی کامل این سقف شیشه ای نمود.

 

آب بندی سقف شیشه ای چارسیک

مطالب مرتبط:

پروژه های اجرایی چارسیک

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *