گنبد شیشه ای استاد نصیر

گنبد شیشه ای استاد نصیر در شهر زیبای تفرش توسط چارسیک طراحی و اجرا شده است. این گنبد شیشه ای با قطر دهانه ۶ متر یکی از پروژه های اجرایی بزرگ چارسیک محسوب می شود.

نورگیر دوبلکس

مکان اجرا

شهر تفرش در استان مرکزی، شهری فرهنگی و علمی است که شمار زیادی از افراد تحصیل کرده نظیر پروفسور حسابی از این شهر به جامعه علمی خدمت کرده اند. آب و هوای خوش این شهر، بافت سنتی و علم و فرهنگ دوستی مردم تفرش زبان زد خاص و عام است.

 

استاد زین العابدین نصیر

استاد زین العابدین نصیر یکی از فرهیختگان و آموزگاران شهر تفرش هستند که خدمات نوینی را در زمینه آموزش و تدریس در این شهر بنیانگزاری نموده اند. موزه استاد نصیر واقع در مرکز شهر تفرش، جایگاه آثار و نمایش دهنده خدمات ایشان به شهر تفرش است که در سال۱۳۹۱ تاسیس شده است.
فاز جدید این موزه در سال۱۳۹۹ آغاز شده است که بخش جدیدی را به این موزه می افزاید. در این بخش جدید، یک دایره برای نورگیری از سقف تعبیه شده بود که چارسیک به عنوان طراح و مجری سقف نورگیر شیشه ای، عملیات طراحی و اجرای آن را آغاز کرد.

 

ابعاد گنبد شیشه ای

سازه این گنبد به قطر دقیق ۵۹۶ سانتیمتر به ۲۰ قسمت مساوی و هر قسمت نیز به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم بندی شده است. در مجموع ۴۰ بخش شیشه ای مجزا، برای ساخت شیشه های استیند گلس در نظر گرفته شده است. پس از ساخت استراکچر، نوبت به ساخت و مونتاژ شیشه ها در کارگاه چارسیک رسید.

 

نورگیر بالای راه پله

شیشه های معرق استین گلاس

تمام شیشه های این گنبد شیشه ای استین گلاس به صورت معرق شیشه تولید شده اند. به این صورت که ۳۹۷۰ قطعه مجزا ابتدا با توجه به الگوها برش داده شده و سپس در کنار یکدیگر با استفاده از سرب و قلع محکم شده اند.
در پروسه طراحی این سقف نورگیر شیشه ای از ۳ تنالیته رنگی شیشه در ترکیب رنگی شیشه های استیند گلس استفاده شده است. پس از ساخت و اماده سازی شیشه ها در کارگاه چارسیک، ملزومات نصب به محل پروزه در شهر تفرش منتقل شده و پروسه نصب و آب بندی گنبد شیشه ای در مدت ۴ روز به انجام رسید.

سقف های شیشه ای گنبدی

نورگیری از سقف

نورگیری از سقف با استفاده از سقف گنبدی شیشه ای یا سقف نورگیر شیشه ای تخت، می تواند فضای معماری و نور در فضا را به شکلی منحصر به فرد تحت تاثیر خود قرار دهد. عبور نور از شیشه های طرح استین گلس، باعث تصفیه نوری و روشنایی در محیط داخلی به شکلی مطلوب می گردد. علاوه بر نقوش زیبایی که می تواند در گنبد به کار رود، تامین کامل نور ملایم و لطیف نیز از مزایای استفاده از نورگیرهای سقفی استنید گلس است.

نورگیر سقفی ویلا
برای اجرای نورگیرهای سقفی به صورت سقف گنبدی و یا سقف شیشه ای تخت کافی است با چارسیک در تماس باشید.

 

 

مطالب مرتبط:

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک