گنبد شیشه ای شیخ – سلیمانیه

گنبد شیشه ای شیخ در اقلیم کردستان عراق و در شهر سلیمانیه توسط چارسیک طراحی و اجرا شده است. نورگیری از سقف با استفاده از گنبد شیشه ای می تواند برای فضاهایی با کاربری های مختلفی صورت بپذیرد. البته باید توجه داشت که طراحی نورگیر شیشه ای استیندگلس به طور مثال برای یک فضای مسکونی نسبت به یک فضای تجاری از نظر اصول طراحی و استانداردهای معماری متفاوت خواهد بود.

ابعاد و مشخصات

وجود نورگیر سقفی هنگامی که نورگیری از دیوارها ممکن نباشد می تواند راه حلی مناسب برای تامین نور داخلی فضای معماری باشد. در این پروژه مسکونی نیز یک سقف شیشه ای برای ایجاد روشنایی در قسمتی از پذیرایی در نظر گرفته شده بود.

قطر دهانه این گنبد ۲٫۶ متر می باشد که برای یک ویلای مسکونی طراحی و اجرا شده است. موتیف های موجود در این گنبد و نوع رنگ های به کار رفته، آن را به سمت طراحی های سنتی سوق می دهد.

تکنیک اجرایی گنبد شیشه ای شیخ

شیشه های به کار رفته در این گنبد شیشه ای با تکنیک استیند گلاس ساخته شده اندو تمام مراحلساخت در کارگاه تولیدی چارسیک به انجام رسیده است و سپس شیشه ها به محل پروزه منتقل شده اند. در مرحله نهایی تیم نصب چارسیک با حضور در محل پروزه اقدام به نصب و راه اندازی گنبد نمود.

کاربرد گنبد های شیشه ای استین گلاس

گنبد های شیشه ای استین گلاس به دلیل فرم زیبای گنبدی و همچنین امکان استفاده از شیشه در آنها و متعاقبا ایجاد روشنایی در فضای داخلی، می توانند به عنوان گزینه ای مطلوب برای نورگیری اط سقف مورد استفاده قرار گیرند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص امکان اجرای گنبد شیشه ای استین گلس در پروژه های اجرایی خود با ما در تماس باشید و از مشاوره کارشناسان ما بهرمند شوید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *