گنبد شیشه ای صالحی – سرخه حصار

گنبد شیشه ای صالحی به عنوان نورگیر بالای راه پله برای یک ویلای مسکونی در منطقه سرخه حصار توسط چارسیک طراحی و اجرا شده است. این گنبد شیشه ای نقش یک نورگیر سقفی را ایفا می کند که بر فراز راه پله های این ویلای دوبلکس قرار گرفته است. سقف بالای راه پله در ویلاها و خانه های لوکس یکی از فضاهای متداولی است که از گنبدهای شیشه ای استفاده می شود.

نورگیر سقفی دایره ای چارسیک

ابعاد و اندازه

قطر گنبد شیشه ای صالحی ۳۲۰ سانتیمتر و ارتفاع آن ۱۲۰ سانتیمتر است. این گنبد شیشه ای، یک ساق حدودا ۱ متری در زیر خود دارد که با گچبری تزئین شده است. سازه این سقف شیشه ای گنبدی از جنس آهن و آلومینیوم است.

گنبد شیشه ای نورگیر سقفی

تکنیک اجرایی

در این سقف شیشه ای گرد، از تکنیک استیند گلس برای پوشش سازه استفاده شده است. تکنیک استین گلاس تکنیک معرق شیشه است که می تواند علاوه بر ایجاد نور در فضای داخلی، به زیباسازی محیط داخلی نیز کمک کند. نور بعد از عبور از شیشه های استین گلس، بسیار ملایم و فرح بخش می شود. استیندگلس همچنین زنندگی و مزاحمت نور را دفع کرده و آن را به نوری لطیف و چشم نواز تبدیل می کند.

سقف شیشه ای گرد چارسیک

با توجه به ترکیب رنگی و نوع شیشه های به کار رفته در هر سقف شیشه ای استین گلاس، نور وارد شده به فضا، درخشندگی، زیبایی و نشاط را برای فضای داخلی به ارمغان خواهد آورد. به علاوه خطوط این شیشه های نفیس، می تواند در هماهنگی و هارمونی کامل با معماری کلی بنا باشد.

در گنبد شیشه ای صالحی در مجموع از تعداد ۱۶۰۰ قطعه شیشه در الگوها و رنگ های مختلف استفاده شده است. این ۱۶۰۰ قطعه، با استفاده از فلزات قلع و سرب در کنار یکدیر محکم شده اند و طرح کلی را بوجود آورده اند.

نورگیر سقفی دایره ای چارسیک

آب بندی گنبد شیشه ای

شیشه های این گنبد شیشه ای پس از ساخت در کارگاه چارسیک به محل پروژه منتقل و بر روی سازه نصب شده است. لزوم استفاده از متریال های استاندارد برای جلوگیری از عبور گرد و غبار و نفوذ آب از مراحل مهم اجرای یک سقف شیشه ای است. چارسیک در دو روز پروسه نصب و آب بندی را در این پروژه به اتمام رسانید.

سقف شیشه ای گرد چارسیک

مطالب مرتبط:

پروژه های اجرایی چارسیک

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *