گنبد شیشه ای صدوقی؛ کاشان

گنبد شیشه ای صدوقی در شهر زیبا و تاریخی کاشان اجرا شده است. این سقف شیشه ای گنبدی به عنوان نورگیر سقفی راه پله های یک منزل مسکونی دوبلکس عمل می کند. نورگیری از سقف به این شیوه، می تواند نور را در عمق فضای داخلی وارد کند. چارسیک در طراحی و اجرای این گنبد شیشه ای تلاش داشت تا با بهره گیری از سبک معماری بنا، موتیف ها و ترکیب رنگی را مشخص نماید.

گنبد شیشه ای صدوقی

ابعاد و مشخصات

گنبد شیشه ای صدوقی قطری برابر با ۴۴۵ سانتیمتر و ارتفاعی برابر با ۱۵۰ سانتیمتر دارد. این گنبد شیشه ای با تکنیک استیندگلس ساخته شده است. استین گلاس شیوه ای از معرق شیشه است که خاستگاه آن معماری غربی است. در این شیوه، تکه های کوچک شیشه با توجه به طرح کلی، در الگوهای کوچک برش خورده و با استفاده از فلزاتی مانند قلع و سرب (لدکیم) در کنار یکدیگر محکم می شوند. در این پروژه، با توجه به ابعاد و اندازه ها، در مجموع از تعداد ۱۸۰۰ قطعه شیشه در الگوها و رنگ های مختلف استفاده شده است.

سقف شیشه ای گرد چارسیک

 

استفاده از استین گلس در ایران قدمت چندانی ندارد و تکنیکی نو محسوب می شود. چارسیک توانسته است با افزودن جزئیات فنی در تولید و اجرای شیشه استیندگلاس، از آن برای نورگیری از سقف به صورت استاندارد استفاده نماید.

 

گنبد شیشه ای استین گلاس

طراحی، تولید و اجرا توسط چارسیک

در این سقف نورگیر شیشه ای همچون سایر پروژه های چارسیک، شیشه ها پس از طراحی، در استودیو چارسیک به مرحله تولید رسیدند. پس از تولید و سنجش کیفیت نهایی به صورت پک شده به محل پروژه منتقل شده و طی سه روز نصب آن به انجام رسید. شما نیز می توانید برای اجرای سقف شیشه ای یا نورگیر سقفی در ابعاد و طرح های متنوع با چارسیک در تماس باشید.

گنبد شیشه ای استین گلاس

مطالب مرتبط:

پروژه های اجرایی چارسیک

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک