تیفانی گلس چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟

تیفانی چیست؟ تیفانی گلس تکنیکی از مجموعه تکنیک های تزئینی شیشه است که توسط هنرمند آمریکایی لوئیس کامفورت تیفانی توسعه پیدا کرد و به نام وی شناخته می شود. در این تکنیک قطعات کوچک شیشه طبق طرح و الگوی از پیش طراحی شده برش خورده و سپس دور تا دور هر قطعه به وسیله کاپرفول (فویل مسی) پوشش داده می شود. در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم که تیفانی چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟

مراحل ساخت تیفانی

مراحل ساخت تیفانی شامل چند مرحله است. در ابتدا می بایست شیشه ها برش داده شوند، سپس با استفاده از کاپرفویل، لبه های شیشه را کاور می کنیم. بعد از آن، قطعات شیشه را در کنار هم قرار داده و بر روی سطح کاپرفویل، لحیم کاری می کنیم تا قطعات به صورت یکپارچه در آیند.

انتخاب شیشه تیفانی:

شیشه تیفانی چیست
قطعات برش خورده شیشه

پیچیدن کاپرفویل دور شیشه:

 

پیچیدن کاپرفویل
پیچیدن کاپرفویل

 

آموزش ساخت تیفانی

لحیم کاری:

آموزش ساخت تیفانی

 

لحیم تیفانی
لحیم کاری

آموزش ساخت تیفانی

ارزش هنری شیشه تیفانی

این تکنیک از نظر زیبایی یکی از بهترین انوع شیشه های دکوراتیو و تزئینی است. همچنین دست ساز بودن آن باعث شده تا به عنوان یکی از لوکس ترین محصولات دکوراتیو دنیا شناخته شود. استفاده از تکنیک تیفانی گلس در ساخت شیشه های تخت منقوش، جواهرات، آباژورهای تیفانی و گنبدهای شیشه ای است.

 

تیفانی چیست
مونتاژ آباژور تیفانی

 

آباژور تیفانی
آباژور تیفانی

ساخت شیشه تیفانی

اجرای تیفانی گلاس نیاز به دقت بسیار بالا و صرف زمان دارد. مهارت هنرمند در اجرای این تکنیک اهمیت بسیار زیادی دارد و هر تیفانی گلس بر اساس نام هنرمند آن، جان می گیرد و شناخته می شود. دقت در برش شیشه و مهارت هنرمند، در تعیین کیفیت تیفانی گلس نقش به سزایی دارد. خروجی کار با توجه به نوع طرح، برش تمیز و یکنواخت شیشه ها، پیچیدن کاپرفویل با صرف وقت و حوصله و در نهایت لحیم کاری در نهایت ظرافت مشخص می شود. هرچه این مراحل با مهارت بیشتری انجام شود، تیفانی گلس ظریف تر، زیباتر و چشم نواز تر خواهد شد.

 

شیشه تیفانی
شیشه تیفانی

 

2 دیدگاه برای “تیفانی گلس چیست؟ و چگونه ساخته می شود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *