سقف شیشه ای استیندگلس کلیسای برازیلیا

کلیسای برازیلیا، برزیل

کلیسای برازیلیا در سال 1970 تکمیل شد. طراح این کلیسا اسکار نیمار (Oscar Niemeyer) بود. در سال 1990 ماریان پرتی (Marianne Peretti) ، طراح شیشه، برای این کلیسا، شیشه استیند گلاس طراحی کرد. این شیشه ها مجموعا 22000 فوت مربع مساحت دارند و از شیشه های آبی، سبز، سفید و قهوه ای که به صورت موج طراحی شده اند، ساخته شده است.

سقف شیشه ای کلیسای برازیلیا

بازدیدکنندگان از طریق یک تونل تاریک وارد کلیسای می شوند و در یک فضای روشن با سقف شیشه ای استین گلس قرار می گیرند که این هوشمندی و هدفمندی طراح را نشان می دهد. سقف بیرونی کلیسا از شانزده فایبرگلاس تشکیل شده است، هر قسمت 10 متر (33 فوت) عرض در پایه و 30 متر (98 فوت) بلندی دارد که بین ستون های بتونی قرار قرار گرفته است. در زیر این فایبر گلاس ها، شیشه های استین گلس نصب شده اند.

سقف شیشه ای کلیسای برازیلیا

کلیسای جامع برازیلیا هر ساله یک میلیون بازدید کننده دارد و به یکی از قطب های گردشگری کشور برزیل تبدیل شده است. در سالگرد 50 سالگی کلیسای برازیلیا، در 21 آوریل 2012، بازسازی های عمده ای بر رور ان صورت گرفت. این بازسازی برای به روز رسانی و تعمیر ساختمان و زیرساخت ها و مسائل مربوط به سقف شیشه ای استیند گلس انجام گرفت. روکش بیرونی بنا به طور کلی مرمت شد و شیشه های استیند گلس نیز با انجام ترمیم ارتقا پیدا کردند. علاوه بر تعمیرات سقف، تمام سطوح سنگ ها که از جنس مرمر هستند جلا داده شد، بتن ها مورد بازنگری قرار گرفت و نقاشی شد.

سقف شیشه ای استین گلس که به صورت خم در این بنا قرار گرفته است یکی از خیره کننده ترین و بهترین نمونه های شیشه های دست ساز در جهان است. کاربرد به جا و مناسب شیشه استین گلس و ترکیب آن با بتن باعث شده علاوه بر تامین نور و روشنایی کلیسا، زیبایی بسیار زیادی در آن تعبیه شود.

سقف شیشه ای کلیسای برازیلیا

تهیه و تنطیم: چارسیک

 

مطالب مرتبط:

گنبد معکوس شیشه ای استیندگلس در سالن موسیقی پالائو دلا موسیکا (قصر موسیقی کاتالان)

شیشه های استین گلس در کلیسای سنت ژوزف فرانسه

پنجره های خیره کننده استیند گلس در کلیسای سنت شاپل

استین گلاس چیست؟ و به چه آثاری گفته می شود؟

۷ ویژگی گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی

۸ ویژگی شیشه های استیندگلس

۱۰ دلیل برای اجرای گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی در فضای داخلی

سیر تحول استین گلاس در قرن بیست و یکم

تحولات شیشه استیند گلاس در قرون وسطی

مزایای گنبد شیشه ای در مقایسه با گنبد گچ کاری شده (قسمت اول)

مزایای گنبد شیشه ای در مقایسه با گنبد گچ کاری شده (قسمت دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *