طراحی و ساخت بزرگترین سقف شیشه ای ترکیبی استیند گلس در خاورمیانه

بزرگترین سقف شیشه ای ترکیبی استیند گلس در خاورمیانه توسط گروه هنری چارسیک طراحی و اجرا گردید. بزرگترین سقف شیشه ای استیند گلس خاورمیانه توسط گروه هنری چارسیک در خیابان فرشته تهران طراحی و اجرا گردید. این سقف با طول دهانه ۱۴٫۵ متر و عرض ۷٫۵ متر بزگترین سقف شیشه ای با تکنیک استیند گلس است که تا کنون در خاورمیانه ساخته شده است.

طراحی و ساخت بزرگترین سقف شیشه ای ترکیبی استیند گلس در خاورمیانه

 

ابعاد وسیع این سقف لزوم طراحی سازه با استفاده از محاسبات فنی داشت که گروه هنری چارسیک با اتکا به تجربیات گذشته به خوبی این امر را محقق نمود.
این سقف شیشه ای تزئینی با استفاده از یک سازه ترکیبی خم و فلت ساخته شده است. اطراف این سازه به صورت خم و قسمت میانی آن به صورت فلت در نظر گرفته شده است.

نورگیر شیشه ای چارسیک تهران فرشته

لزوم رعایت دیتیل های آب بندی موردی بدیع و بکر بود که می بایست در این سازه آهنی و آلومینیومی رعایت می شد. تا کنون هیچ سازه سقفی که بتواند شیشه های سقفی استین گلس را بر روی خود قرار دهد و آب بندی نیز متعاقب آن انجام پذیرد به این شکل و ویژگی حداقل در ایران ساخته نشده بود.

رعایت مقاوت لازم برای سازه نیز در طراحی و ساخت سازه مد نظر قرار گرفت تا سازه هرچه بهتر بتواند وزن شیشه ها را بر روی خود تحمل نماید.. آنچه که در این سازه منحصر به فرد است، ترکیب قسمت فلت و خم در آن است. نحوه اتصال این دو قسمت به هم امریی بسیار دشوار می نمود که به عنوان بزرگترین چالش پیش روی چارسیک قرار داشت. گروه هنری چارسیک با انجام طراحی های دقیق مهندسی و همچنین یک اجرای موفق توانست این چالش را به نحو احسن برطرف نموده و به بهترین شکل ممکن این سازه را در مقطع مشخص شده نصب نماید.

نورگیر شیشه ای چارسیک تهران فرشته
در حین ساخت سازه ، ساخت و اجرای شیشه ها نیز باید به صورت موازی پی گرفته می شد. شیشه ها با ترکیبی از شیشه های رنگی آبی ، زرد و قرمز و با تکنیک استیند گلس ساخته شده اند. در طراحی شیشه های طرح دار استین گلس ، لزوم توجه به استانداردها ، محدودیت ها و زیبایی شناسی بسیار حائز اهمیت است.

این سقف بزرگ شیشه ای استین گلس در یک مجتمع اداری تجاری بزرگ واقع در خیابان فرشته تهران اجرا شده است. این مجتمع اداری تجاری با ارتفاع ۳۶ متر یکی از بزرگترین مجتمع های اداری – تجاری در منطقه الهیه محسوب می شود. طبقاتی با ارتفاع فراتر از حد معمول به وسیله پله برقی به هم متصل می شوند. سقف شیشه ای تزئینی استیند گلس در بالای پله برقی های این مجتمع نصب شده. شاید بهترین مکان برای نصب یک سقف شیشه ای که با تکنیک استین گلاس ساخته شده است. بکر بودن این طرح و ترکیب شیشه های رنگی در آن ، با توجه مقیاس و دید ناظر تنظیم شده است. کمترین ارتفاع ناضر تا این سقف شیشه ای دکوراتیو و تزئینی استیند گلس تقریبا ۶ متر است. این ارتفاع و همچنین ارتفاع ناظر در طبقات زیرین نسبت به سقف، از اهم مواردی بود که می بایست در طراحی این نورگیر شیشه ای تزئینی به آن توجه می شد.

سقف شیشه ای نورگیر استیند گلس فرشته

 

نور طبیعی با عبور از شیشه های منقوش و انعکاس در دیواره ها و کف این مجتمع ، فضای دل انگیزی را ایجاد می کند. این فضای با کیفیت و زیبا حاصل یک طراحی حساب شده و دقیق است. این سقف شیشه ای نور و روشنایی کاملی را در فضای داخلی ، با استفاده از نور طبیعی آفتاب تامین می کند. این تامین روشنایی با یک نور کاملا دل انگیز و بدون مزاحمت بصری ، خیرگی یا زنندگی است. نوع شیشه های به کار رفته و خطوط این سقف شیشه ای تزئینی موجب این عبور نور زیبا می شود.

طراحی و ساخت بزرگترین سقف شیشه ای ترکیبی استیند گلس در خاورمیانه
این سقف شیشه ای حاصل تکنیک معرق شیشه است. معرق شیشه در ایران به نام های استین گلس و تیفانی شناخته می شود. تمام مراحل اجرایی این سقف با استفاده از دست انجام گرفته است. همین امر موجب ارزش بی نظیر آن است. حاصل دستی نفیس و ارزشمند که حاصل ساعت ها تلاش مستر هنرمندان چارسیک است. در تکنیک استین گلس شیشه ها به صورت قطعاتی کوچک به وسیله دست برش داده شده و سپس به وسیله فلزاتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند.

سقف شیشه ای نورگیر استیند گلس فرشته
همانطور که گفته شد، این نورگیر سقفی شیشه ای از دو قسمت تخت و خم تشکیل شده است. قسمت تخت این سقف شیشه ای تزئینی ، شامل ۱۴۷۰ قطعه شیشه است. قسمت خم نیز شامل ۲۲۰۰ قطعه شیشه است. مجموعا ۳۶۷۰ قطعه شیشه در این سقف شیشه ای استیند گلاس به کار رفته است. شیشه هایی که شامل شیشه های مات ، شیشه رنگی آبی ، شیشه رنگی زرد و شیشه رنگی قرمز است.

سقف شیشه ای نورگیر استیند گلس فرشته
پس از آماده سازی شیشه ها در کارگاه چارسیک ، کار انتقال این شیشه ها به محل پروژه برای انجام عملیات نصب آغاز شد. ساخت شیشه ها در کارگاه چارسیک با زمان تقریبی ۳ ماه انجام گرفت. پس از این مدت، شیشه ها به صورت بسته بندی شده به محل پروژه منتقل و آماده نصب شدند.
گروه نصب چارسیک با حضور در محل پروژه و انجام برآوردها و محدودیت ها ، اقدام به نصب این شیشه ها در محل مورد نظر نمود. نصب شیشه ها و انجام پروسه آب بندی در ۳ مرحله کاری انجام پذیرفت. لزوم صرف دقت و ظرافت در انجام مراحل نصب باعث شد مراحل نصب طی یک هفته با موفقیت به انجام برسد.

طراحی و ساخت بزرگترین سقف شیشه ای ترکیبی استیند گلس در خاورمیانه
گروه هنری چارسیک با طراحی و ساخت بزرگترین سقف شیشه ای ترکیبی استیند گلس در خاورمیانه توانست بزرگترین نورگیر سقفی با تکنیک استیندگلس در خاورمیانه را با موفقیت به نام خود ثبت کند. این نورگیر سقفی با مختصات و ویژگی های منحصر به فرد و همچنین آب بندی و دیتیل های اجرایی توانسته است به بهترین شکل ممکن ، طراحی ، ساخته و نصب شود. تمام مراحل انجام کار توسط چارسیک انجام گرفته است.

سقف شیشه ای نورگیر استیند گلس فرشته
چارسیک آماده است تا با ارائه خدمات طراحی ، ساخت و نصب نورگیر های سقفی تزئینی و سقف های شیشه ای چه به صورت فلت و چه به صورت گنبد شیشه ای ، با تمام معماران و طراحانی که به دنبال سازه ها و متریال های خاص و لوکس هستند، همکاری نماید. برای دریافت مشاوره و اطلاعات فنی در خصوص نورگیرهای سقفی می توانید با چارسیک در تماس باشید.

تماس با چارسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *