فضایی متفاوت با نورگیر سقفی استین گلاس

لزوم استفاده از نورگیر سقفی استین گلاس

سقف ها یکی از گزینه های نورگیری در فضاها مختلف محسوب می شوند. در طراحی ساختمان هایی که عمق زیادی دارند و فضای داخلی آنها از دیوارهای جانبی و خارجی بنا فاصله دارد، نورگیری از سقف تعریف می شود. در نورگیرهای سقفی، تابش مستقیم نور خورشید در بعضی از ساعات روز، ممکن است آزاردهنده باشد. از همین رو باید تدبیری اتخاذ شود تا در عین داشتن نوری مفید و مورد نیاز، از تابش و ایجاد مزاحمت نور در فضا جلوگیری به عمل آید.

 

سقف نورگیر شیشه ای تزئینی

 

سقف های شیشه ای استین گلاس گزینه ای بسیار مناسب برای سقف های نورگیر محسوب می شوند، به طوری که با تلطیف و کنترل نور، می توانند نور مزاحم را به نوری نشاط آور و آرامبخش تبدیل کنند.

 

تکنیک استین گلاس

استین گلاس تکنیکی است که در آن قطعات کوچک شیشه به وسیله فلز در کنار هم چیدمان می شوند. این نوع شیشه ها کاملا دست ساز بوده و جزء یکی از هنرهای پر ارزش دستی و دست ساخته های نفیس محسوب می شوند. نورگیرهای سقفی استین گلاس می توانند در عین ایجاد زیبایی در محیط، کاربری بسیار مفید و سازنده ای نیز داشته باشند. گروه هنری چارسیک قادر به طراحی و ساخت شیشه ها و نورگیرهای سقفی در دو نوع فلت(تخت) و خم می باشد.

 

 

محل استفاده از نورگیر سقفی تزئینی

بی شک استفاده از استین گلاس در نورگیر سقفی می تواند فضایی متفاوت و به دور از کلیشه را به وجود آورد. این تکنیک در محیط های مختلفی می تواند مورد استفاده قرار گیرد. از نورگیر کتابخانه گرفته تا لابی، آشپزخانه، پذیرایی، سرویس بهداشتی، ووید و … . همچنین برای ایجاد زیبایی در محیط، شیشه های استین گلاس می توانند با قرار گرفتن در سقف های کاذب نیز نقش خود را به خوبی ایفا کنند و در جهت ایجاد طراحی کارآمد و موثر در محیط سهم به سزائی داشته باشند. در فضاهایی که نور طبیعی نیز وجود ندارد، سقف های شیشه ای استین گلاس می توانند با نورپردازی از پشت، محیطی جذاب و با کیفیت را ایجاد کنند.

 

سقف نورگیر شیشه ای تزئینی

 

طرح شیشه استیندگلس

نورگیرهای سقفی استین گلاس قابلیت آن را دارند که با انتخاب درست نوع شیشه، دید بیرونی را حذف کنند و یا برعکس، در عین داشتن دید از درون به بیرون و از بیرون به درون، نور را به صورتی کنترل شده به فضای داخلی هدایت کند. طرح و نقش این سقف ها بسیار متنوع است و هیچ محدودیتی در دنباله روی از سبک های مختلف طراحی و یا طرح های خلاقانه برای آنها وجود ندارد.

انتخاب طرحی هوشمندانه و هماهنگ با دیگر عناصر فضا، از قبیل گچبری، چیدمان، رنگ، بافت و… قطعا در اثر بخشی و ارتقای سطح کیفی و استانداردهای روانشناختی موثر خواهد بود. گروه هنری چارسیک آماده است تا با بررسی و بازدید و همچنین استفاده از نقطه نظرات کارشناسانه، در انتخاب طرح و نقش و رنگ شیشه های نورگیر سقفی استین گلاس یاری رسان شما باشد.

 

سقف نورگیر شیشه ای تزئینی

 

سقف نورگیر گرد

 

مطالب مرتبط:

بنر نورگیر سقفی استیند گلس
نورگیر سقفی استیند گلس تخت

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *