تاثیر شیشه استیندگلس و تیفانی بر فضای داخلی

در این مطلب سعی داریم تا با نمایش تصاویر قبل و بعد از نصب شیشه استین گلاس و تیفانی، تفاوت فضا را نشان داده و تاثیر شیشه استیندگلس و تیفانی بر فضای داخلی را تشریح کنیم.

 

نقش شیشه در ساختمان

شیشه های دکوراتیو درب و پنجره در موارد متعدد دیگری بر فضای داخلی معماری تاثیر گذار باشند. امکان طراحی نقوش در سبک های مختلف و متنوع معماری و همچنین ترکیب رنگی در شیشه های استیندگلس، استفاده از آنها را راحت تر و پسندیده تر می کند. مهم ترین نقش شیشه تزئینی در ساختمان یا خانه را می توان در دو مورد زیر خلاصه کرد:

 

۱ کنترل دید از بیرون به درون یا از درون به بیرون

کنترل دید به معنای شفافیت یا مات بودن شیشه است. اینکه از داخل خانه بتوانیم بیرون را ببینیم یا خیر. شفافیت یا مات بودن شیشه در انتخاب نوع شیشه ها مشخص می شوند. بعضی از شیشه ها به صورت شفاف و بعضی به صورت مات (مشجر) هستند. همچنین کنترل دید از بیرون نیز بسیار حائز اهمیت است. اینکه کسی بتواند از بیرون به داخل خانه یا ساختمان ما دید داشته باشد یا خیر.

 ۲ انتقال نور و روشنایی به فضای داخلی

انتقال روشنایی و نور آفتاب به فضای داخلی بنا، مهم ترین نقش شیشه است. شاید اگر نخواهیم فضای داخلی ما روشن باشد، نباید از شیشه استفاده کنیم! امروزه نیاز به روشنایی و نور در داخل ساختمان و خانه، بیش از گذشته مورد توجه طراحان و مشتریان و صاحبان خانه قرار گرفته است. شیشه های طرح دار استین گلاس علاوه بر ایجاد روشنایی، می توانند نور را نیز به صورتی کاملا کنترل شده وارد فضای داخلی کنند. با استفاده از شیشه های معرق استین گلاس و تیفانی، شدت نور وارد شده به دور از هرگونه زنندگی و غیر مزاحم خواهد بود.

 

 

استاندارد فنی شیشه

با تمام این تفاسیر، شیشه به کار رفته در درب و پنجره باید مانع انتقال حرارت و برودت شود. استحکام کافی شیشه ها در مقابل ضربات سبک نیز از دیگر مواردی است که باید در انتخاب شیشه به آن توجه کرد. خوشبختانه امروزه با پیشرفت دانش فنی و توسعه تکنولوژی، شیشه ها در ضخامت های مختلف و ضریب های متفاوت انتقال برودت و حرارت قابل اجرا هستند.

 

شکل ظاهری و طرح فریم پنجره

 

با در نظر گرفتن موارد فوق، باید به کالبد پنجره و شکل ظاهری و ریخت آن نیز توجه کرد. درب ها و پنجره ها می توانند کشیدگی های عمودی یا افقی داشته باشند. شاید یک پنجره اصلا دارای کشیدگی نباشد! یا در طرح آن ، قوس و انحنا وجود داشته باشد. پس تنها نمی توان تمام بار زیبایی یک پنجره را به دوش شیشه های تزئینی آن انداخت. توجه به طرح فریم پنجره نیز در بعد بصری و زیبایی آن بسیار تاثیرگذار است.

 

انواع شیشه درب و پنجره

پنجره ها می توانند دارای شیشه های مختلف تک جداره، دو جداره، سه جداره، شیشه های رنگی، دکوراتیو و … باشند. یکی از انواع شیشه های پنجره ها، شیشه استیند گلس یا تیفانی است که هنری دستی محسوب شده و می تواند به عنوان شیشه ای دکوراتیو و لوکس زینت بخش فضا باشد. این نوع شیشه تزئینی و دکوراتیو را که برای تمام درب ها و پنجره های معمولی قابل استفاده است، می توان به جرات زیباترین و هنری ترین شیشه نامید. شیشه استن گلاس و تیفانی به صورت معرق تولید می شود و ترکیبی از فلز و شیشه است که به عنوان خاص ترین شیشه موجود در دنیا شناخته می شود.

 

تاثیر شیشه استیندگلس بر فضای داخلی ساختمان

تاثیر شیشه های استین گلس و تیفانی بر فضای داخلی و محیط معماری بسیار چشمگیر و قابل توجه است. اثر بخشی آنان با توجه به نوع تکنیک و مقیاس آن، باعث ارتقاء حس و زیبایی محیط می شود. در زیر دو تصویر از پنجره، قبل و بعد از نصب شیشه استین گلس و تیفانی نشان داده شده که تاثیر این نوع شیشه ها را به وضوح بیان می کند.

 

شیشه استیندگلس و تیقانی
پنجره هایی قبل از نصب شیشه دکوراتیو (استیند گلس و تیفانی)

 

تاثیر شیشه استیندگلس بر فضای داخلی
همان پنجره ها پس از نصب شیشه استین گلس و تیفانی

 

شیشه های استین گلس و تیفانی همچنین قابلیت تنظیم نور و تلطیف آن را دارند. اگر نوع شیشه های به کار رفته در این تکنیک به درستی و با توجه به مباحث کنترل نور انتخاب شوند، می توان عبور نور را به طور کامل کنترل کرد و از تابش نور مزاحم جلوگیری به عمل آورد. در تصاویر زیر می توانید نمونه موردی دیگری را قبل و بعد از نصب شیشه دکوراتیو استیندگلس و تیفانی مشاهده کنید:

 

تاثیر شیشه استیندگلس بر فضای داخلی

شیشه استیندگلس و تیقانی

تولید شیشه تزئینی در چارسیک

برای مشاوره فنی و تخصصی در مورد شیشه های طرح دار استین گلس و تیفانی گلس با چارسیک تماس حاصل فرمایید تا با مشاوره رایگان بهترین انتخاب را از شیشه های دکوراتیو داشته باشید. شیشه های تولید شده در چارسیک به صورت سفارشی و منطبق بر ابعاد اعلامی شما ساخته می شوند.

 

 

مطالب مرتبط:

محصول شیشه دکوراتیو درب ورودی
انتخاب طرح و نقش شیشه استین گلاس از میان محصولات چارسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *