پنجره های دکوراتیو چارسیک

پنجره، شکافی در دیوار، درب، سقف یا وسیله نقلیه است که می تواند اجازه عبور نور، صدا و هوا را بدهد. پنجره ها عموما شیشه ای هستند و در برخی موارد شفاف، نیمه شفاف و یا غیر شفاف. پنجره ها ممکن است بازشو باشند و بوسیله لولاهایی که در فریم آنها تعبیه شده است امکان باز شدن آنان فراهم باشد و یا امکان باز کردن آنها وجود نداشته باشد. پنجره های دکوراتیو در تمام انواع فوق، قابلیت اجرایی دارند.

پنجره ها در انواع مختلفی نظیر پنجره ثابت، پنجره بازشو تک لنگه و دو لنگه، پنجره کشویی، پنجره کرکره ای، پنجره سقفی و … وجود دارند. پنجره های دکوراتیو دیواری به پنجره هایی با شیشه های تزئینی گفته می شود که نور را به شکلی متفاوت وارد فضای داخلی می کنند.

 

پنجره در معماری قدیم تا امروز

برای نخستین بار، رومی ها بودند که از شیشه برای پنجره ها استفاده کردند. چیزی شبیه به تکنولوژی استفاده شده در مصر در ۱۰۰ سال قبل از میلاد مسیح. همچنین در ژاپن، کره و چین باستان نیز این پنجره ها استفاده می شدند. در انگلستان استفاده از شیشه در پنجره، در قرن هفدهم میلادی رواج یافت.

امروزه با استفاده از جدید ترین تکنولوژی ها پنجره ها طراحی و ساخته می شوند. انواع مختلفی از شیشه ها در پنجره مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از انواع شیشه های مورد استفاده در پنجره ها، شیشه های دکوراتیو هستند که در چارسیک با انواع تکنیک های شیشه، مانند استین گلس و تیفانی گلاس، ویترای، فیوزگلاس، طراحی روی شیشه و … ساخته می شوند.

 

شیشه دکوراتیو استین گلاس

شیشه استین گلاس یکی از زیباترین و نفیس ترین شیشه ها ی موجود در جهان است که در درب ها، پنجره ها و سقف ها به کار می رود.  این شیشه ها به صورت دو یا سه جداره در نظر گرفته می شوند.

تمام کار این نوع شیشه ها از صفر تا صد با دست انجام شده و دارای ارزش هنری بسیار زیادی بوده و جزء نفیس ترین شیشه ها در جهان محسوب می شوند. گروه هنری چارسیک با انجام طراحی های منحصر به فرد و اجرای درجه اول، می تواند در زیبا سازی و ارتقای کیفیت های بصری محیط های داخلی سهمی درخور ایفا کند. برای مشاوره فنی و تخصصی می توانید با ما در تماس باشید.

 

پنجره های دکوراتیو چارسیک

پنجره های دکوراتیو چارسیک

پنجره های دکوراتیو چارسیک

مطالب مرتبط:

انتخاب طرح و رنگ شیشه پنجره از بین محصولات چارسیک

محصول پنجره تزئینی چارسیک

 

انتخاب طرح و رنگ شیشه درب از بین محصولات چارسیک

محصول شیشه دکوراتیو درب ورودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *