گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای استین گلس یکی از از عناصر تکامل یافته معماری محسوب می شود. اجرای گنبد با متریال های مختلفی همانند سنگ و آجر در سبک های مختلف معماری از دیرباز انجام شده است. اهمیت وجود نور در فضا، استفاده از شیشه ها را در دیوارها و سقف ها اجتناب ناپذیر کرده است. گنبد ها نیز با توسعه تکنولوژی و توان مهندسی و فنی، این امکان را یافته اند تا با شیشه اجرا شوند و بتوانند با عبور و کنترل نور در فضا، علاوه بر ایجاد زیبایی خیره کننده و به وجود آوردن نقوش، نقش نورگیر را نیز داشته باشند.

 

سقف نورگیر شیشه ای تزئینی

حس آمیزی در گنبدها

گنبد سازه ای است که از نظر بصری دارای حس روانشناختی قوی و زیبایی شناسی منحصر به فردی است. احساسات انسانی با قرار گرفتن در زیر گنبد شکلی متعالی به خود می گیرد و انسان را به تحسین وا می دارد.

علاوه بر نوردهی، زیبایی و تک بودن گنبد های شیشه ای استیندگلس حائز اهمیت است. علاوه بر کاربری تامین نور در فضای داخلی که نوری تلطیف شده و غیر مزاحم است، با اجرای گنبد شیشه ای استین گلس ، یک اثر هنری به فضای معماری داخلی اضافه می شود. با توجه به تنواع طرح و رنگ در شیشه ها و لزوم انجام طراحی با توجه به ابعاد موجود، ایجاد هارمونی و هماهنگی گنبد شیشه ای استیند گلس کاملا قابل انجام است.

 

سقف نورگیر شیشه ای تزئینی

در واقع طراحی واجرای گنبد شیشه ای استیند گلس در فضای داخلی، عین خریدن یک تابلو هنری نفیس است. با این تفاوت که علاوه بر زیبایی و ایجاد فضایی لوکس و باورنکردنی، گنبد شیشه ای استیند گلس عنصری کاملا کاربردی در تامین نور فضای داخلی نیز محسوب می شود. با انجام امور آب بندی و هوابندی در این گنبد های شیشه ای، تلفیق استانداردهای فنی – مهندسی و هنر در این گنبد های شیشه ای به کمال می رسد.

 

نورگیر سقفی تزئینی گنبد شیشه ای
گنبد شیشه ای و سقف شیشه رنگی لوکس و خاص چارسیک

 

گنبد شیشه ای استیند گلس در واقع یک اثر هنری است که می تواند زینت بخش ویلاها و معماری هایی باشد که به دنبال ناب ترین و خاص ترین متریال ها و محصولات هستند. گنبد شیشه ای استیند گلس بیش از اینکه یک المان و عنصر ساختمانی باشد، یک اثر هنری محسوب می شود. اجرای تمام مراحل این گنبدهای شیشه ای منحصر به فرد، به وسیله دست و با استفاده از تکنیک معرق شیشه که به نام استیند گلس شناخته شده است، ساخته می شوند.

نورگیر سقفی تزئینی مدرن و کلاسیک چارسیک

شیشه

شیشه از منظر معماری، دارای خواص و ویژگی های خاصی است. استفاده از شیشه در گنبد و به وجود آمدن گنبد شیشه ای، می تواند تاثیر گنبد بر کیفیت فضا را دو چندان کند. حس اوج، تعالی، تکامل، آرامش، وجد، ریتم، نشاط، شفافیت و روشنایی از جمله ویژگی هایی است که یک گنبد شیشه ای می تواند در فضا ایجاد کند.

 

نورگیر سقفی مدرن و تزئینی چارسیک

گنبد شیشه ای در چارسیک

چارسیک؛ طراح و مجری گنبد شیشه ای در فرم ها، نقش ها، طرح ها، رنگ ها و سبک های مختلف معماری است که با استفاده از توان فنی – مهندسی و اتکا به تجربیات فراوان خود در گذشته، توانسته است در کشورمان ایران به ساخت و اجرای این گنبد ها بپردازد. گنبد شیشه ای با تکنیک استین گلاس (استیند گلاس) و تیفانی اجرا می شود. در این تکنیک ها قطعات کوچک شیشه به وسیله فلز در کنار هم مونتاژ می شوند.

 

 

سقف نورگیر شیشه ای تزئینی

با توجه به حساسیت و ویژگی های خاص شیشه، طراحی دقیق جزئیات اجرایی، نقش و نگار شیشه ها و همچنین اجرا و نصب مهندسی شده گنبد شیشه ای از اهمیت بسیاری برخوردار است. خوشبختانه چارسیک توانسته است با ارتقای سطح فنی و کیفی گنبد شیشه ای، گام های ارزنده ای برداشته و اجرای این گنبدها را به بهترین شکل ممکن میسر کند.

گروه هنری چارسیک با طراحی و اجرای دیتیل های انحصاری در این گنبدهای شیشه ای، گامی مهم و حائز اهمیت در اعتلای معماری داخلی برداشته است. هنری که با ترکیب اصول فنی و طبق ضوابط ، می تواند به بهترین شکل و بدون نقص در فضای معمارانه ویلاها، مجتمع های تجاری، اداری، ورزشی، مذهبی و … نقطه ای خیره کننده را به وجود آورد.
شما نیز می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شیوه اجرای این گنبدهای شیشه ای منحصر به فرد ، با چارسیک در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهرمند شوید.

سوالات متداول:

گنبد شیشه ای استین گلاس برای چه فضایی مناسب است؟

از این نورگیرهای سقفی می توان در هر فضای معماری با کاربری های مختلف همانند مسکونی، تجاری، اقامتی و … استفاده نمود و محدودیت خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد.

آیا امکان آب بندی گنبد شیشه ای وجود دارد؟

بله؛ آب بندی به صورت تخصصی و با دیتیل های خاص اجرایی انجام می گردد.

آیا اجرای گنبد شیشه ای نیاز به زیرسازی خاصی در ساختمان دارد؟

بله، انجام زیرسازی استاندارد به اجرای بهتر و ماندگارتر آن کمک می کند. این زیرسازی طی روند طراحی، با توجه به مختصات هر پروژه از طرف چارسیک به کارفرما ارائه می شود.

گنبد شیشه ای استیندگلس چگونه ساخته می شود؟

گنبدهای شیشه ای چارسیک تماما با استفاده از هنر دست و به صورت معرق که اصطلاحا به آن استیند گلس می گویند، طراحی و تولید می شوند.

ساختار گنبد شیشه ای شامل چه بخش هایی است؟

به طور کلی این نورگیرهای سقفی دارای دو بخش سازه و شیشه هستند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *