همه چیز درباره طراحی شیشه استیندگلاس

استین گلاس در طرح های متنوعی قابلیت اجرا دارد. موتیف ها و خطوط گوناگونی با توجه به سبک مورد نظر می تواند در قالب طراحی شیشه استیندگلس مد نظر قرار گیرد. همچنین تنوع زیادی در رنگ بندی و ترکیب رنگی شیشه ها وجود دارد که می تواند سلیقه یا سبک مورد نظر را به کلی تامین کند.

انواع طراحی استین گلاس

طراحی یک پنجره ممکن است انتزاعی یا تصویری باشد؛ ممکن است روایت هایی را که از کتابهای ذهبی، تاریخ و یا ادبیات گرفته شده اند ترکیب کند و نمایش دهد و یا ممکن است نمایانگر قدیسین و مسیحیان باشد، یا از نقوش نمادین استفاده کند. پنجره های استیند گلاس در داخل یک ساختمان ممکن است موضوعی باشد، مثلا: در کلیسا قسمت هایی از زندگی مسیح را نشان دهد و در یک سالن دانشگاه، اعداد و ارقامی را که نشانگر هنر و علوم است به نمایش بگذارد یا در داخل یک خانه، نمایانگر گل ها، جانوران و یک چشم انداز باشد.

 

همه چیز درباره طراحی شیشه استیندگلاس

 

همه چیز درباره طراحی شیشه استیندگلاس

 

فرصت ها و محدودیت های طراحی استین گلس

به دلیل گستردگی تکنیک استیند گلاس، نمی توان محدودیت قابل توجهی در طراحی برای آن قائل شد. البته این موضوع به این شرط است که توان و اطلاعات اجرایی در حد حرفه ای باشد تا بتوان طرح را به هرگونه ای که باشد به مرحله اجرا رساند. تعیین خط و خطوط فلز در طراحی همواره باید مد نظر طراح قرار گیرد. نحوه پیچش این خط و خطوط و نقاط اتصال آن ها به هم بسیار حائز اهمیت است.

یک طراح استیندگلاس باید خود از نظر اجرایی دارای سطح وسیعی از توانایی باشد تا بتواند در مرحله طراحی، طرح را به صورت اجرا شده تصور کند. گروه هنری چارسیک قادر است تا با هماهنگ سازی و در نظر گرفتن بایدها و نبایدهای طراحی داخلی، طراحی استیندگلاس را به بهترین شکل ممکن و بالاترین کیفیت انجام دهد.

 

همه چیز درباره طراحی شیشه استیندگلاس

 

همه چیز درباره طراحی شیشه استیندگلاس

موارد استفاده از استیند گلس

امروزه استیند گلاس هنوز محبوب است و اغلب به عنوان تکنیک و هنر اصلی شیشه شناخته می شود. این هنر در خانه های لوکس، ساختمان های تجاری و مکان های مذهبی کماکان مورد استفاده قرار می گیرد. هنرمندان و شرکت های مختلفی با استفاده از این هنر، لوسترهای هنری، گنبد های شیشه ای، درب ها و پنجره ها و نورگیرهای سقفی و کالاهای دکوراتیو تولید می کنند. استیندگلاس به دلیل خاصیت های بصری شیشه و ترکیبی که با فلز دارد، از نظر زیبایی شناسی بسیار قابل توجه است. این تکنیک می تواند بازویی برای طراحان و معماران باشد تا بتوانند هرچه بهتر به اهداف مد نظر خود دست یابند.

 

همه چیز درباره طراحی شیشه استیندگلاس

 

همه چیز درباره طراحی شیشه استیندگلاس

مطالب مرتبط:

استن گلاس چیست؟

اطلاعات بیشتر در مورد شیشه درب لابی

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استیند گلاس – اطلاعات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *