شیشه اسپندرال چیست؟ و چگونه تولید می شود؟

شیشه های اسپندرال در رنگ ها و طرح های مختلف و به صورت غیر شفاف تولید می شوند. بیشترین مورد استفاده از آن ها در اسلب طبقات در قسمت نمای ساختمان می باشد.

شیشه اسپندرال

 

معمولا در نقاطی از ساختمان که به دلیل وجود مصالح مختلف و عبور داکت های تاسیسات، نمای جالب و زیبایی وجود ندارد، از شیشه اسپندرال استفاده می شود تا آن بخش را به نوعی کاور کرده و ظاهری به مراتب زیباتر به نمای ساختمان بدهد.

 

شیشه اسپندرال

 

تصویر پایین مربوط به ساختمانی است که از شیشه اسپندرال در قسمت هایی که در بالا ذکر شد استفاده نکرده است. همانطور که ملاحظه می کنید ظاهری نامناسب از ساختمان را به وضوح هرچه تمام تر در معرض دید همگان قرار داده است.

شیشه اسپندرال

شیشه های اسپندرال به این دلیل که اکثرا در معرض نور خورشید هستند، معمولا به صورت سکوریت اجرا می گردند تا در تغییرات دمایی مختلف دچار آسیب نشود.

نحوه تولید این شیشه ها به این صورت است که ابتدا بر روی شیشه چاپ به هر رنگ و طرح دلخواهی انجام می گیرد. سپس از طریق تابیده شدن اشعه مادون قرمز سطح رنگ روی شیشه به صورت موقت تثبیت شده و پس از آن برای تثبیت نهایی رنگ و مقاومت آن در برابر شرایط جوی، داخل کوره رفته و در دمای بیش از ششصد درجه پخته می شود. این شیشه امکان اجرا به صورت تک جداره، دو جداره و حتی به صورت لمینیت را دارا می باشد.

شیشه اسپندرال

اما به این خاطر که در کنار سایر شیشه ها با رنگی متفاوت در نماهای کرتین وال قرار می گیرد بهتر است به صورت دوجداره به کار برده شود به نحوی که این شیشه در قسمت داخلی آن و شیشه ای مشابه سایر شیشه های نما در جدار بیرونی قرار گیرد تا تناسب و هماهنگی آن با سایر شیشه ها بیشتر شود.

 

شیشه اسپندرال

 

استفاده از این شیشه ها علاوه بر نمای ساختمان، در دکوراسیون داخلی و حتی نورگیر های سقفی و چارسیک وود نیز مرسوم می باشد.

شیشه اسپندرال

شیشه اسپندرال

 

مطالب مرتبط:

نمای شیشه ای ضد زلزله

یراق بازویی کرتین وال

نقش و اهمیت یراق آلات در عملکرد مناسب پنجره

انواع نماهای شیشه ای و کاربرد آنها

چارسیک وال – دیوار شیشه ای چارسیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *