ابزار و وسایل مورد نیاز برای تیفانی

تکنیک تیفانی یکی از شناخته شده ترین و لوکس ترین تکنیک های دکوراتیو شیشه است. در تکنیک تیفانی گلس تمام مراحل اجرا، با دست و به وسیله هنرمند انجام می شود. این تکنیک نیازمند وسایل و ابزار و مواد مختص به خود است که در این مطلب سعی بر آن داریم تا شما را با آنها آشنا کنیم.

ابزار مورد نیاز:

الماس برش شیشه

انبر جدا کننده شیشه (انبر شیشه گیر)

انبر خط زن شیشه

هویه

 

الماس برش شیشه

الماس مناسب برای برش شیشه مخصوص تیفانی، الماس نفتی است. مرغوبیت الماس برای برش شیشه، یکی از عوامل تعیین کننده برش با کیفیت شیشه است. الماس ها در دو نوع الماس قلمی و الماس مشتی می توانند انتخاب شوند. هنرمند با هر کدام از آنها که راحت تر باشد، می تواند کار خود را انجام دهد.

الماس نفتی برش شیشه
الماس تفنگی برش شیشه

 

الماس نفتی برش شیشه
الماس قلمی برش شیشه

 

انبر جدا کننده شیشه (انبر شیشه گیر)

پس از ایجاد خط برش بر روی شیشه توسط الماس، شیشه باید از این خط جدا شود. جدا کردن شیشه از خط برش، به وسیله انبر جدا کننده شیشه(انبر شیشه گیر) یا انبر خط زن انجام می شود. برای جداسازی شیشه با انبر شیشه گیر، باید لب انبر مماس بر خط برش باشد.

انبر شیشه
انبر جدا کننده شیشه 6 اینچی

انبر خط زن شیشه

نوع دیگری از انبر برای جداسازی شیشه، انبر خط زن شیشه است. تفاوت آن با انبر شیشه گیر در لبه آن است که به صورت منحنی طراحی و ساخته شده است. شیوه قرارگیری انبر خط زن، قرار گیری آن به صورت عمود بر روی خط الماس است.

انبر شیشه
انبر شیشه با لبه منحنی

هویه

هویه برای لحیم کاری در تکنیک تیفانی مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت هویه (وات) نقش تاثیرگذاری در ایجاد لحیم کاری استاندارد و ظریف دارد.

 

هویه باکس شیشه ای تیفانی رسا

 

مواد مورد نیاز:

شیشه (رنگی، اوپال و …)

کاپرفویل (فویل مسی پشت چسب دار)

قلع برای لحیم کاری

روغن مخصوص لحیم کاری

 

شیشه (رنگی، اوپال و …)

انتخاب شیشه ها برای اجرای تکنیک تیفانی گلس به طرح و الگوی انتخاب شده بستگی دارد. چارسیک با ارائه انواع شیشه های رنگی در تنالیته های مختلف مرجعی مناسب برای خرید شیشه هنرمندان این تکنیک است. شما می توانید شیشه های خود را بر اساس طرح موجود و همچنین سلیقه و نظر خود انتخاب نمایید. ضخامت های مختلفی از شیشه برای اجرای تکنیک تیفانی مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید شیشه رنگی
شیشه رنگی

انواع شیشه های رنگی موجود در چارسیک:

شیشه آبی رنگ کوره ای
شیشه قرمز رنگ کوره ای
ششه سبز رنگ کوره ای
شیشه زرد رنگ کوره ای

کاپرفویل (فویل مسی پشت چسب دار)

یکی از مواد لازم برای اجرای تکنیک تیفانی، کاپرفویل است. کاپرفویل در واقع ورقی بسیار نازک از مس است که یک روی آن با خاصیت چسبندگی می تواند بر روی شیشه بچسبد و روی دیگر آن برای انجام لحیم کاری مورد استفاده قرار می گیرد. مرغوبیت و چسبندگی مناسب کاپرفویل در ساخت تیفانی با کیفیت بالا تاثیر به سزایی دارد. شما می توانید کاپرفویل را از بخش ابزار و مواد وب سایت چارسیک مشاهده نموده و نسبت به خرید آن اقدام نمایید.

کاپرفویل
کاپرفویل

قلع برای لحیم کاری

برای انجام لحیم کاری، قلع مورد نیاز باید دارای ویژگی های مشخص شده برای تکنیک تیفانی باشد. جوش مناسب و استاندارد به انتخاب قلع، هویه مناسب و برش شیشه با معیارهای تعیین شده بستگی دارد.

قلع خشک ۶۳ درصد ۲ میلیمتر ۱۰۰ گرمی
قلع تیفانی

روغن مخصوص لحیم کاری

برای زدودن اکسیدها از سطح مورد نظر برای لحیم کاری و ایجاد چسبندگی بیشتر قلع به کاپرفویل، روغن مخصوص لحیم کاری بسیار کمک کننده است. عدم استفاده از این روغن، لحیم کاری را بسیار سخت و پر دردسر خواهد کرد.

روغن لحیم
روغن مخصوص لحیم کاری

 

 

مطالب مرتبط:

ابزار و مواد لازم برای تکنیک استیند گلس

2 دیدگاه برای “ابزار و وسایل مورد نیاز برای تیفانی

  1. پریسا رضائی گفته:

    سلام و سپاس از توضیحات جامع شما. من یک شیشه تیفانی ۱۶۳x56 سانتیمتری دارم که به دلیل سقوط از ارتفاع آسیب زیادی دیده. آیا قابل اصلاح است و آیا شرکت شما کار تعمیرات را نیز قبول می کنند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *