جنس لولا کاردی یا بازویی کرتین وال چارسیک

استینلس استیل یا فولاد ضد زنگ عنصری است با مقاومت بسیار بالا در برابر شرایط محیطی و خورندگی. این عنصر انواع مختلفی دارد که مختصرا به معرفی آن ها خواهیم پرداخت.
لولا کاردی یا بازویی کرتین

لولا کاردی یا بازویی کرتین

فولاد ضد زنگ 304

فولاد ضد زنگ 304 از پرکاربردترین و بهترین آلیاژهای فلزی در صنعت ساختمان می باشد. از ویژگی های آن می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

– قابلیت شکل پذیری بسیار عالی: این ویژگی در صنعت ساختمان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

– چقرمگی زیاد در شرایط محیطی معمولی و همچنین در دماهای پایینتر از آن.

– مقاومت خوب در برابر اکسیده شدن به لطف وجود عنصر کروم در ترکیبات آن.

همانطور که در بالا ذکر شد یکی از ویژگی های این عنصر مقاومت در برابر اکسایش است. فولاد های ضد زنگ حداقل یازده درصد کروم در ترکیبات خود دارند که این ماده با اکسایش در سطح فولاد باعث تشکیل یک لایه مقاوم شده و این لایه، محافظ بسیار مناسبی برای فولاد محسوب می شود. همانطور که در تصویر زیر مشاهده می کنید به محض اینکه لایه فلز دچار تغییراتی شود و مقداری از سطح آن برداشته شود، لایه اکسید محافظ مجددا تشکیل شده و از اکسید شدن فولاد جلوگیری می کند.
 

لولا کاردی یا بازویی کرتین

انواع فولاد ضد زنگ

– فولاد ضد زنگ آستنیتی:

این نوع فولاد از نوع نگیر بوده و کارکرد بسیار بالایی در جهان به ویژه در بخش ساختمان دارد. حداقل هفت درصد نیکل در ساختار این عنصر وجود دارد که باعث خاصیت ضد زنگ زدگی در این عنصر شده است. کاربرد این عنصر در استراکچر ساختمان ها، نماهای بیرونی آن و لوازم خانه رایج و متداول می باشد.

لولا کاردی یا بازویی کرتین

– فولاد ضد زنگ فریتی:

این نوع از فولاد به لطف وجود مقدار زیادی کروم (12 تا 17 درصد) در ساختار خود، در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی داشته و معمولا کاربرد آن در ماشین های لباسشویی و لوازم آشپزخانه می باشد.

لولا کاردی یا بازویی کرتین
– فولاد ضد زنگ آستنیتی فریتی:

این عنصر خواص هر دو عنصر قبل را به صورت یکجا دارا می باشد.

– فولاد ضد زنگ مارتنزیتی:

این نوع فولاد از جنس بگیر می باشد و معمولا در توربین سازی و صنایع خاص کاربرد دارد.
لولا کاردی یا بازویی کرتین

اما در یراق آلات و لولا کاردی هایی که توسط چارسیک ارائه می گردد از کدام یک از این عناصر استفاده شده است؟

همانطور که در کاتالوگ و مشخصات فنی بازویی کرتین وال چارسیک بیان شده است، کلیه این محصولات از فولاد ضد زنگ 304 آستنیتی تهیه می گردد.
این عنصر مقاومت بسیار بالایی در مقابل وزنی که یک بازشو کرتین وال به بازویی وارد می کند، دارا می باشد. همانطور که می دانید لولاهای فریم لس ارائه شده توسط چارسیک امکان تحمل وزنی تا 155 کیلوگرم را دارا می باشد. پس یکی از مواردی که در انتخاب لولای فریم لس یا بازویی کرتین می بایست مد نظر قرار داد مقاومت بالای آن می باشد.

 

از دیگر مواردی که یک لولا کاردی خوب می بایست دارا باشد خاصیت ضد زنگ بودن آن است که در این آلیاژ از فولاد ضد زنگ، این خاصیت وجود دارد.

لولا کاردی یا بازویی کرتین

در مطالب قبلی که امکان مشاهده آن ها در این وب سایت وجود دارد راجع به نماهای شیشه ای و انواع آن بسیار صحبت کردیم و یکی از مواردی که بیان شد خطرات این نماها در هنگام زلزله بود. مشکل اصلی آن نیز عدم وجود تکنولوژی و دانش فنی در کشور بود. یکی از مواردی که می تواند از خطرات احتمالی اینگونه نماها بکاهد، استفاده از یراق آلات استاندارد می باشد.

لولا کاردی یا بازویی کرتین

لذا توصیه می گردد اگر قصد اجرای اینگونه نماها را دارید حتما از متخصصین در این حوزه مشورت های لازم را گرفته و کار خود را در اختیار افراد کار دان قرار دهید.
مجموعه چارسیک به عنوان یکی از ارائه دهندگان یراق آلات استاندارد در این حوزه آماده ارائه مشاوره به صورت رایگان به کلیه مخاطبین خود می باشد. با ما در تماس باشید.

 

مطالب مرتبط:

 

یراق بازویی کرتین وال

نقش و اهمیت یراق آلات در عملکرد مناسب پنجره

شیشه اسپندرال چیست؟ و چگونه تولید می شود؟

نمای شیشه ای ضد زلزله

انواع نماهای شیشه ای و کاربرد آنها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *