قابلیت های آینه در فضای داخلی

در ای مطلب می خواهیم به بررسی قابلیت های آینه در فضای داخلی بپردازیم. آینه ها به فضا جذابیت می بخشند و محیط را گیرا می کنند. در تصویر زیر طراحان سعی بر آن داشته اند تا در ورودی خانه، آینه ای را طراحی و نصب کنند که مهمانان را در بدو ورود شگفت زده کند. همانطور که در تصویر می بینید آینه دارای پس زمینه ای برنز رنگ است و این رنگ، هارمونی و هماهنگی بسیاری با آینه ایجاد کرده است.

 

آینه دیواری

انواع رنگ های آینه

آینه ها در رنگ های مختلفی قابلیت اجرا دارند. در ابتدا، فقط آینه های سفید (نقره ای) به کار برده می شد، اما با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی، آینه ها در رنگ های متنوعی از جمله آینه برنز، آینه مسی، آینه دودی، آینه اقیانوسی، آینه مشکی، آینه طلایی و … قابلیت تولید و عرضه پیدا کردند.

 

آینه دیواری
آینه تراشدار مسی
آینه دیواری
آینه تراشدار سفید
آینه دیواری
آینه تراشدار برنز
آینه دکوراتیو
آینه دکوراتیو سفید

آینه های تابلویی دکوراتیو

در تصویر زیر هماهنگونه که می بینید، یک اتاق نشیمن با استفاده از شومینه و در حال و هوای مدرن-کلاسیک طراحی شده است. اجرای آینه در بالای شومینه، باعث برجسته شدن شومینه شده است و به عنوان نقطه ای کانونی و مورد توجه در فضای داخلی، شومینه را مطرح کرده است.

آینه دیواری

 

آینه ها این قابلیت را دارند که در سبک های مختلف معماری به کار گرفته شوند و موجب برجستگی آن سبک شوند. در تصویر زیر از یک آینه در حمام استفاده شده است. آینه ای دکوراتیو که بر روی دیوار نصب شده است. همانطور که می بینید، با طراحی زیبایی که انجام شده، قطعات مختلف آینه در کنار هم قرار گرفته اند و این آینه که طرحی تاج مانند دارد را ساخته اند.

آینه دیواری

این نوع از آینه ها به صورت یک تابلو ساخته می شوند و قابل جابه جایی هستند.

نقش آینه در دکوراسیون داخلی

استفاده از آینه در دکوراسیون منزل همیشه هویت و شخصیتی متفاوت به خانه می دهد و در هر فضایی که به کار برده شود، به عنوان عنصر شاخص توجه را به خود جلب می کند. استفاده از شیوه های جدیدی از آینه کاری در فضای داخلی می تواند به گونه ای باشد که با سبک دکوراسیون منزل شما هماهنگ بوده و به ویژگی های برجسته و خاص آنها نیز بیفزاید. سبک و سیاق متفاوتی برای نصب انواع آینه های فانتزی تزیینی وجود دارد که در نهایت شکوه و رنگ و لعابی خاص به وجود می آورد.

در واقع آینه که در گذشته ها و طراحی دکوراسیون سنتی ما ایرانی ها یکی از اصلی ترین تزیینات دکوراسیون داخلی به حساب می آمد خیلی وقت است که جای خالی اش احساس می شود. البته در اکثر اتاق خواب ها آینه وجود دارد ولی صحبت ما در مورد انواع مختلف آینه و کاربردهای آن است که شاید تا الان از آن بی خبر بوده ایم. آینه با هر اندازه و شکلی باشد به سبب طرح و شکل زیبا و با وقاری که دارد یک شفافیت دوست داشتنی را به دکوراسیون داخلی هدیه می دهد وعلاوه بر این آینه بهترین وسیله ای است که به فضای داخلی حجم و وسعت می دهد.

آینه به روش های مختلفی می تواند به دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی اضافه شود و یک نمای سلطنتی به دکوراسیون اتاق نشیمن و پذیرایی دهند. البته آینه ها در انواع طرح های مدرن نیز قابلیت طراحی واجرا دارند. خوشبختانه انواع و اقسام مدل های آینه بدون قاب با با قاب چوبی و پروفیلی و ساده و طرح دار وجود دارند که می توانید با توجه به سبک دکوراسیون داخلی منزل مناسب ترین آنها را انتخاب کنید.

آینه برای بزرگتر نشان دادن فضا

امروزه از ترفندهای مختلفی به منظور بزرگ نشان دادن فضای داخلی منازل امروزی و مدرن استفاده می شود که نمونه ای از این ترفندها به کارگیری انواع مدل های آینه دکوراتیو در طراحی دیوار لابی، راهرو، اتاق نشیمن، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و اتاق خواب می باشد. روشنی و شکوه حاصل از کابرد انواع آینه های دکوراتیو با طرح های مناسب سبب زیباتر شدن محیط داخلی اتاق ها می شود.

افزایش روشنایی محیط با استفاده از آینه

اگر آینه در جای درست استفاده شود، نور بیشتری در اتاق فراهم می کند و حس روشنی و جاداری بیشتری می دهد. آینه بهترین دوست طراحان داخلی است. آینه ای که در جای درست و مناسبی نصب شود، بیشتر نور طبیعی را برای اتاق فراهم می کند و دید را افزایش می دهد. فضاهای کوچک را باز می کند و به فضا سرزندگی و عمق می دهد.

 

آینه های چارسیک

گروه هنری چارسیک با انجام طراحی های منحصر به فرد در آینه، با استفاده از آینه تراشدار دیواری، آینه دکوراتیو، آینه ونیزی، و آینه طرح دار، می تواند سلیقه شما را به هر شکلی که باشد، تامین نماید. می توانید جهت گرفتن مشاوره رایگان تلفنی با چارسیک در تماس باشید تا برای فضای داخلی مورد نظرتان بهترین انتخاب آینه را داشته باشید.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *