آینه مدرن

آینه ها در سبک های متنوع معماری مورد استفاده قرار می گیرند. از زمان های بسیار دور، در تاریخ معماری، آینه عنصری تزئینی به حساب می آمده و در سبک های سنتی و کلاسیک در قرن ها پیش نیز مورد استفاده قرار گرفته است. اما نباید از این نکته غافل شد که آینه علاوه بر داشتن جنبه تزئینی، دارای عملکرد و کاربری های خاص و فراوانی است. روشنایی بخشی به محیط، ایجاد شفافیت بصری و ذهنی، ایجاد تحرک و پویایی در محیط و ده ها مورد دیگر از ویژگی های عملکردی آینه به حساب می آیند.

آینه در عصر جدید و در سال های اخیر توانسته است جای خود را در سبک های معماری نو نیز باز کند. استفاده از آینه در سبک معماری مدرن، بسیار معمول و متداول است و در نقاط مختلفی از جهان مورد استفاده قرار می گیرد. نقش و طرح آینه که کاملا بر برش و تراش آینه تاثیرگذار است، نقش به سزایی در تعیین سبک آینه ایفا می کند. تعیین خطوط برش آینه و اینکه آینه به چه صورت و شمایلی بر روی دیوار نصب شود، کاملا به سبک معماری مورد نظر طراح برمی گردد.
آینه در سبک معماری مدرن، می تواند شکل های مختلفی به خود بگیرد. آینه لوزی تراشدار ، آینه ترکیبی مربع و مستطیل تراشدار، آینه طرح مربع تراشدار، آینه دکوراتیو و آینه حجمی بخشی از طرح ها و نقش هایی هستند که یک آینه دیواری می تواند داشته باشد.
اگر قرار است آینه به صورت پازلی و جورچین بر روی دیوار قرار گیرد، ابعاد قطعات آینه، خط برش آنها و نوع تراش آینه مواردی است که باید به آن توجه شود تا آینه در نهایت، بتواند موارد ذهنی شما را برآورده کند.
برای دریافت اطلاعات در خصوص آینه پازلی یا جورچین و همچنین آینه های دکوراتیو می توانید با چارسیک در تماس باشید.

 

آینه مدرن

آینه مدرن

آینه مدرن

آینه مدرن

مطالب مرتبط:

مزیت استفاده از آینه تراشدار

آینه دکوراتیو حجمی چارسیک

انواع آینه در چارسیک

آینه بالای شومینه

آینه با کیفیت و نصب استاندارد آینه

طراحی و ساخت آینه های منحصر به فرد

اجرای آینه جورچین لوزی، مربع و مستطیل

روشنایی اتاق های تاریک بدون استفاده از نور طبیعی

۴ نکته در مکان یابی نصب آینه

آینه به جای پنجره

قابلیت های آینه در فضای داخلی

آینه در آشپزخانه

نقش آینه دیواری در فضای مینیمال

دلیل علاقه طراحان به آینه