8 گام اجرای نمای اسپایدر

گام اول؛ نقشه برداری:

حساسیت کار و لزوم دقت زیاد در اجرا مستلزم اندازه گیری های دقیق می باشد. این امر ضرورت نقشه برداری دقیق را نشان میدهد. قبل از شروع کار می بایست تیم نقشه بردار در محل حضور پیدا کنند و همه جوانب را سنجیده و زاویه های دقیق و ابعاد دقیق را برداشت نمایند. با توجه به سوراخکاری روی شیشه ها چند میل خطا هم میتواند باعث بروز مشکلات عمده گردد.

اسپایدر

گام دوم؛ ترسیم نقشه ها:

حال نوبت به این رسیده که ابعاد و اندازه های برداشتی را بر روی کاغذ آورده و تبدیل به نقشه های ازبیلت نماییم. در این مرحله ابعاد دقیق شیشه ها، محل ستون ها، جای سوراخ ها و هرچه برای زیرسازی احتیاج هست مشخص می گردد.

اسپایدر

گام سوم؛ شروع مرحله زیرسازی:

با توجه به نوع ستون ها (پایپ، فین گلس، نیم فین، قوطی و …) زیرسازی مناسب انجام می گردد. پس از آن ستون ها با رعایت فواصل استاندارد جاگذاری می گردد. پس از این مرحله امکان انجام مراحل نازک کاری پروژه مهیا می گردد.

اسپایدر

گام چهارم؛ نصب قطعات اسپایدر بر روی ستون ها:

هر نوع ستونی که برای اجرای کار در نظر گرفته شده باشد قطعات مخصوص به خود را دارد. به عنوان مثال در اسپایدر پایپ که بسیار رایج هم هست از اتصال پیچ و مهره استفاده می گردد یا اگر از ستون آهن استفاده شود معمولا از قطعاتی که روی سازه جوش می شوند استفاده می گردد. در این مرحله کلیه قطعات با رعایت ضوابط خاص روی سازه نصب می گردد.

اسپایدر

گام پنجم؛ نقشه برداری مجدد:

در این مرحله مجدد مراحل اندازه برداری کنترل می گردد و نقشه ازبیلت ستون ها ترسیم می گردد. با توجه به خطای نیروی انسانی و شرایطی که هنگام اجرا در محل کارگاه پیش می آید ضرورت این کار بیشتر نمایان می گردد. پس از این مرحله قطعا محل سوراخها و ابعاد شیشه دچار کمی تغییرات می گردد که این ابعاد جدید مبنای کار ما برای شروع پروسه تولید شیشه می شود.

 

گام ششم؛ تولید شیشه:

طبق ابعادی که در نقشه برداری مجدد به دست آمد نقشه تولید شیشه ها تهیه شده و برای تولید به کارخانه ارسال می گردد. شیشه مناسب برای نماهای اسپایدر معمولا از دولایه شیشه سکوریت تشکیل می گردند که توسط طلقی به ضخامت 1.52 میلی متر با یکدیگر لمینیت شده اند. با توجه به اینکه بزرگترین مزیت نماهای اسپایدر ابعاد بزرگ شیشه ها می باشد؛ لذا ضرورت انجام عمل سکوریت در شیشه ها به شدت احساس می گردد.

اسپایدر

گام هفتم؛ نصب شیشه:

پس از آماده سازی شیشه ها و ارسال آن به محل کارگاه پروسه نصب شیشه ها شروع می شود. قطعات اسپایدر در داخل شیشه ها فیکس شده و سپس رگلاژ می شود.

اسپایدر

گام هشتم؛ آب بندی:

پس از رگلاژ کامل شیشه ها درز بین آنها می بایست پوشش داده شود. این کار طبق سلیقه کارفرما می تواند با انواع چسب سیلیکون، لاستیک و یا ورق استیل انجام گیرد. استفاده از سیلیکون فوق شفاف برای درز بین شیشه ها پیشنهاد چارسیک به کارفرماهای محترم می باشد.

اسپایدر

 

مطالب مرتبط:

نقش شیشه در معماری

سقف اسپایدر گلس چارسیک

جنس لولا کاردی یا بازویی کرتین وال چارسیک

شیشه اسپندرال چیست؟ و چگونه تولید می شود؟

یراق بازویی کرتین وال

نمای شیشه ای ضد زلزله

نقش و اهمیت یراق آلات در عملکرد مناسب پنجره

انواع نماهای شیشه ای و کاربرد آنها

چارسیک وال – دیوار شیشه ای چارسیک