گنبد شفاف ارومیه

 

گنبد شفاف ارومیه یکی دیگر از پروژه های اجرای چارسیک است. همانطور که می دانید گنبدهای شیشه ای استیند گلس چارسیک با توجه به اینکه از صفر تا صد با دست انجام میشود و جنبه هنری بالایی دارد قیمت نسبتا بالایی داشته و شاید افرادی علی رغم علاقه به نورگیرهای سقفی توان پرداخت مبلغ آن را نداشته باشند.
نورگیری از سقف گرد ویلا با استفاده از گنبد پلیمری، گزینه نسبتا مطلوبی برای جایگزینی گنبدهای شیشه ای استیند گلس می باشند. قطعا با توجه به حذف شیشه های رنگی زیبایی خروجی این گنبدها همانند گنبد های شیشه ای استین گلس نخواهد بود ولی خالی از لطف نیز نبوده و به نوبه خود کیفیت فضایی مناسبی ایجاد خواهد نمود.

 

متریال مصرفی

این پلیمرهای شفاف با ظاهری دقیقا مشابه شیشه و با حذف خطرات شیشه بسیار گزینه مطلوبی خواهد بود. یکی از پروژه های اخیری که در چارسیک به این سبک و سیاق طراحی و اجرا شده است گنبد ارومیه می باشد. لزوم توجه به آب بندی این سقف شیشه ای باعث شد علاوه بر استفاده از متریال اصلی (پلیمر) از آلومینیوم نیز استفاده شود.

سقف نورگیر گنبدی

ساختار گنبد

این سقف شیشه ای گنبدی از دو قسمت سازه و پلیمر تشکیل شده است. فریم ساخته شده از پروفیل های آهنی نورد شده طبق نقشه های واحد فنی و مهندسی چارسیک به اجرا رسیده است.
همچنین پوشش گنبد پلیمر 6 میلی متری مقاوم در برابر ضربه، اشعه خورشید و شرایط آب و هوایی متفاوت می باشد. این پوشش در برابر تغییر رنگ بسیار مقاوم بوده و 10 سال گارانتی تغییر رنگ دارد. متریال های مشابهی در بازار موجود می باشد که از نظر ظاهری مشابه این پلیمر ها بوده ولی با کیفیتی بسیار ضعیف تر.

 

گنبد شفاف ارومیه

آب بندی سقف شیشه ای

متریال آب بندی این گنبد متشکل از پروفیل های آلومینیومی، لاستیک، چسب سیلیکون و پلی اورتان می باشد. استفاده از لاستیک های غیر استاندارد، چسب های متفرقه و به طور کلی متریال های تقلبی آب بندی این گنبدها را تحت تاثیر قرار خواهد داد که مهمترین آیتم نیز آب بندی بوده و در صورت ضعف در این قسمت گنبد کارایی خود را نخواهد داشت.

 

سقف گنبدی شیشه ای
تصاویر بیشتر:

نورگیر پلی کربنات

 

سقف گنبدی شیشه ای

 

نورگیری از سقف گرد ویلا

محل استفاده از سقف شیشه ای گنبدی در ساختمان

منزل مسکونی لوکس و کلاسیک واقع در شهر ارومیه، خیابان دانشگاه ، یکی از موارد اجرای گنبد شفاف توسط چارسیک است. استفاده از سنگ های زینتی و قیمتی در نمای ساختمان با سبک کلاسیک از نقاط برجسته این فضا محسوب می شود. همچنین پلان استاندارد و زیبای معماری و سیرکولاسیون فضایی در این بنا بسیار شاخص و هنرمندانه طراحی شده است. نیاز به یک سقف نورگیر گنبدی در بالای تراس این بنا ، گروه هنری چارسیک را بر آن داشت تا با اندازه گیری های دقیق ، اقدام به طراحی این گنبد نورگیر نماید.

سقف گرد نورگیر خانه در صورت اجرای صحیح می تواند به نقطه ای درخشان در معماری یک بنا تبدیل شود. سقف گرد شیشه ای مدرن یا سقف شیشه ای و شفاف کلاسیک از جمله موارد پرکاربرد سقف شیشه ای در خانه هستند که توسط چارسیک طراحی و اجرا می شود. نورگیری از سقف گرد ویلا توسط چارسیک در پروژه های متعددی تا کنون به اجرا رسیده است.

 

گنبد شیشه ای چارسیک

 

ابعاد سقف

نورگیری از سقف گرد ویلا امروزه به صورت متداول تری در حال انجام است. سقف منحنی گنبدی در این ویلا با قطرد 3.86 متر اندازه گیری شد. پس از انجام طراحی و با در نظر گرفتن استانداردهای تقسیم بندی در این نوع سقف های گرد نورگیر ، ارتفاع این گنبد از پایه تا نوک 1.28 متر در نظر گرفته شد. تعداد تقسیم بندی های افقی این گنبد نورگیر نیز به تعداد 14 عدد در طراحی بر آورد گردید. این اسکایلایت نورگیر در سقف تراس نصب و اجرا شده است.

 

نورگیری از سقف گرد ویلا

روند اجرایی نورگیر سقفی

پس از دیتیله شدن طراحی های اولیه و برآوردهای اجرایی و فنی ، پروسه اجرا توسط تیم مجرب فنی و اجرایی چارسیک کلید خورد. فریم فلزی با انجام خم کاری و سپس جوشکاری های ظریف طبق طراحی انجام شده، در کارگاه چارسیک ساخته و به صورت دپو شده آماده ارسال به شهر ارومیه گردید.
برای این سقف گرد نورگیر خانه ، سپس برش پلیمرها نیز در کارگاه چارسیک آغاز شد و تقسیم بندی و قواره کشی آن با دقت به انجام رسید. تمام متریال ها بارگیری شده و به محل پروژه منتقل گردید. تیم اجرایی چارسیک با حضور در محل و طی 6 ساعت ، پروژه را به طور کامل نصب و آماده بهره برداری نمود. در طی این 6 ساعت ، آب بندی کامل گنبد انجام پذیرفت تا از نفوذ آب باران و برف به فضای داخلی جلوگیری به عمل آید.

 

گنبد شفاف ارومیه

نحوه سفارش و خرید سقف شیشه ای نورگیر

سقف گرد نورگیر خانه یکی از عمده پروژه های اجرایی و پر فروش چارسیک است. شما نیز می توانید برای اجرای نورگیرهای سقفی خم و تخت با گروه هنری چارسیک در تماس باشید و از نقطه نظرات کارشناسان، به صورت رایگان بهرمند شوید. در صورتی که علاقه ای به ایجاد نورگیرهای سقفی در منزل و یا ساختمان های اداری تجاری خود دارید می توانید از بین طرح های متنوعی که پیش روی شماست ، طرح مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

 

طرح های گنبد شیشه ای

اطلاعات بیشتر در خصوص گنبدهای شیشه ای چارسیک