ابزار و وسایل تیفانی

ابزار و مواد استیند گلس شامل ابزارها و متریال هایی است که در ساخت شیشه استین گلاس کاربرد دارد. استین گلس معرق شیشه است که در ان قطعات شیشه به وسیله لدکیم در کنار هم محکم می شوند. البته استیند گلاس به لیدگلس نیز معروف است.

از استیند گلس برای ساخت شیشه های تزئینی در درب ها و پنجره ها، سقف های نورگیر ، تابلوهای شیشه ای دکوراتیو ، پارتیشن شیشه ای و … استفاده می شود. در اینجا به صورت خلاصه ابزار و وسایلی که در این تکنیک مورد نیاز است، آورده شده است:

 

الماس نفتی:

از الماس برای برش شیشه استفاده می شود. الماس ها در انواع مختلفی در بازار موجود هستند. الماس های دسته چوبی و الماس نفتی معمول ترین الماس های شیشه بری هستند. یک الماس مرغوب می تواند در برش شیشه ها به صورتی تمیز و یکنواخت تاثیر گذار باشد؛ هرچند دانش و تجربه تاثیر بیشتری در این مورد خواهد داشت. الماس نفتی دارای مخزن نفت بوده و به دو صورت الماس قلمی نفتی و الماس تفنگی (یا مشتی) وجود دارد.

الماس نفتی شیشه
الماس قلمی نفتی

 

الماس تفنگی مشتی نفتی (1)
الماس تفنگی (مشتی) نفتی

 

انبر جداکننده شیشه:

انبر جداکننده شیشه در دو نوع انبر شیشه گیر و انبر خط زن مورد است. لبه های انبر شیشه گیر به صورت مماس بر خط الماس قرار می گیرد و جداسازی شیشه انجام می شود. در حالی که لبه های انبر خط زن به صورت عمود بر خط الماس قرار می گیرد. انبرها در جنس ها و شکل های  مختلفی وجود دارند.

 

دستگاه ساب شیشه :

با دستگاه ساب شیشه، لبه قطعات شیشه پس از برش، به صورتی صاف و یکنواخت در می آیند و آماده قرار گرفتن در لدکیم خواهد شد. از سمباده های دستی نیز می توان برای صاف کردن لبه های شیشه استفاده نمود، اما قطعا نیاز به صرف وقت و انرژی بیشتری خواهد داشت. دستگاه ساب شیشه در استین گلس نسبت به تیفانی گلس کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دستگاه ساب شیشه
دستگاه ساب شیشه چارسیک

 

دستگاه ساب شیشه
دستگاه ساب شیشه خارجی

 

لدکیم:

 

لدکیم (نواری از جنس سرب و با مقطع H ) است که برای محکم نگه داشتن قطعات شیشه در کنار هم استفاده می شود.

 

لدکیم چارسیک

 

قلع:

از قلع در استین گلاس برای اتصال لدکیم ها به هم استفاده می شود. جاهایی که لدکیم ها به هم می رسند، لحیم کاری می شوند. قلع های بدون روغن و با درصد خلوص بیشتر مناسب استین گلاس هستند. قلع خشک بدون روغن همراه با روغن لحیم مناسب (که در پایین در مورد آن توضیح داده خواهد شد) در کنار هم یک لحیم کاری تمیز را به ارمغان خواهند آورد.

 

قلع تیفانی

 

هویه:

هویه های مخصوص استین با دو قدرت 100 وات و 120 وات در چارسیک عرضه می شوند. اگرچه می توان از هویه های با توان بیشتر نیز استفاده کرد. بهتر است در استین گلاس نوک هویه به صورت تبری باشد تا لحیم کاری تمیز تری انجام بگیرد.

 

هویه تیفانی

روغن لحیم:

روغن لحیم برای چسبندگی بهتر قلع بر روی لدکیم و یکنواختی آن استفاده می شود. روغن لحیم مایع یا روغن زد چسبندگی قلع به لیدکیم را افزایش می دهد. این روغن قلع اسیدی بوده و نباید با دست در تماس مداوم باشد.

روغن مخصوص لحیم کاری

 

خرید وسایل استین گلاس

برای خرید وسایل استین گلاس در چارسیک کافب است به قسمت ابزار و مواد مراجعه کرده و به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید.

 

برای خرید ابزار و مواد استین چارسیک کلیک کنید

ابزار و مواد استین گلاس
ابزار و مواد استین گلاس