پنجره دکوراتیو

استفاده از شیشه دکوراتیو در پنجره یکی از متداول ترین شیوه های استفاده از شیشه تزئینی استین گلس یا تیفانی است. امروزه لزوم توجه به نورگیری در معماری داخلی اهمیتی دو چندان پیدا کرده است. شاید بتوان دلیل آن را مهم دیده شدن مسائل روحی و روانی دانست. چرا که میزان روشنایی و نحوه پردازش نور در محیط داخلی نظیر اتاق خواب و پذیرایی به دلیل استفاده مکرر ساکنان، می تواند تاثیری مستقیم بر سلامت روان داشته باشد.

شیشه استین گلاس چارسیک

شیشه های دست ساز و دکوراتیو چارسیک، شامل تکنیک های استیند گلس، تیفانی و طراحی روی شیشه ( طراحی با دست) است. یکی دیگر از نمونه شیشه های مورد استفاده که تزئینی و دکوراتیو محسوب می شود، طراحی صنعتی بر روی شیشه (طراحی با دستگاه) می باشد که به دو صورت حکاکی روی شیشه با دستگاه و چاپ روی شیشه مطرح است.
تمام این شیشه های تزئینی می توانند در فضای ساختمان جای خود را باز کرده و به عنوان عنصری متفاوت و جلابخش و زیبایی آور، در محیط مورد استفاده قرار گیرد. گروه هنری چارسیک با بهره گیری از بهترین و جدیدترین شیوه های تولید شیشه های دست ساز در دنیا، قادر به طراحی، ساخت و نصب انواع شیشه های دکوراتیوی می باشد که می توانند به عنوان نقطه ای شاخص در طراحی داخلی قلمداد شوند.

۸ ویژگی شیشه استیندگلس

زیبایی خیره کننده شیشه استیند گلاس باعث شده که هم کارفرمایان لوکس پسند و هم طراحان و هنرمندان به آن روی خوشی نشان بدهند. از آنجا که شیشه استین گلاس در موارد مختلفی قابل استفاده است، کسانی که قصد دارند فضاهای داخلی و خارجی لوکس و نفیسی را اجرا کنند، حداقل یک مکان را برای شیشه استیندگلس در نظر می گیرند.

شیشه های استین گلاس از قدمت زیادی برخوردارند و با این حال هیچ گاه کهنه و منسوخ نشده اند و همچنان پس از گذشت صدها سال مورد استفاده می گیرند و مورد توجه معماران و طراحان و هنرمندان هستند. شیشه های استین گلس کاربردهای متنوعی دارند. از پنجره ها گرفته تا درب های درکوراتیو، نورگیرهای سقفی، پارتیشن های شیشه ای، گنبد شیشه ای، لوستر، محصولات دکوراتیو و …

از جمله ویژگی های شیشه استیندگلس و مزیت های استفاده از آن در پنجره و درب را می توان در 8 مورد بر شمرد:

۱- کنترل دید و منظر

۲- ارتقای کیفیت محیط به محیطی لوکس و دارای ارزش های بصری

۳- زیبایی شناسی غنی و قوی

۴- ماندگاری طی سالیان متمادی (شیشه استیند گلس به دلیل تکه تکه بودن آن قابلیت مرمت دارد)

۵- امکان پیروی از تمام سبک های معماری

۶- کنترل و تلطیف نور

۷- امکان ایجاد نقطه تمرکز در فضا

۸- ایجاد بازی های بصری و پویایی در محیط

تاریخچه شیشه استین گلاس

خاستگاه شیشه استین گلس قرون وسطی است. هنگامی که این نوع شیشه تحت سیطره کلیسا بر جامعه آن روز، بیشتر در کلیساها و اماکن مذهبی به کار برده می شد. این کاربرد، به دلیل مقدس بودن نور و اهمیت داشتن آن در دین مسیحت بود. هنگامی که شیشه ای با شمایل مریم مقدس، عیسی مسیح و دیگر شخصیت ها یا تصاویر مقدس انجیل طراحی و ساخته می شد، در نتیجه با عبور نور از آن، از دیدگاه مسیحیت آن زمان، نور نیز دارای جنبه ای روحانی و معنوی می شد. امروزه با توسعه سبک های متنوع معماری ، و همچنین پیشرفت های تکنیک استین گلس، شیشه استیند گلس در تمامی فضا قابل استفاده است. در زیر ۸ ویژگی علمی و تخصصی شیشه استیندگلس آورده شده است.

ضرورت استفاده از شیشه تزئینی استن گلاس

شیشه متریالی حساس اما در عین حال خاص می باشد. ویژگی های شیشه از جمله شفافیت، عبور نور، خلوص، جلا، کنترل دید و … این متریال را از تمام متریال های دیگر متمایز کرده است. فضاهایی که در معرض نور طبیعی هستند ، همچون نورگیرهای سقفی، درب های مجلل و پنجره ها، هنگامی که با تکنیک های دکوراتیو کار می شوند، می توانند با عبور و شکست زیبای نوری، فضا را بسیار لذت بخش و متفاوت جلوه دهند. نور طبیعی با عبور از شیشه ها رنگی و ابزار خورده به تلالو و زیبایی بی نظیری می رسد.

 

نحوه سفارش شیشه استند گلس

شما می توانید با استفاده از انواع تکنیک های بی نظیر استیند گلاس ، تیفانی ، طراحی روی شیشه ( طراحی با دست) و طراحی صنعتی بر روی شیشه (طراحی با دستگاه) فضای داخلی یا بیرونی خود را به فضایی لوکس ، آرام بخش ، نشاط آور ، شفاف ، زیبا و خاص تبدیل کنید.
تنوع تکنیک در ساخت و تولید شیشه تزئینی (درب ورودی، پارتیشن، نورگیری سقفی فلت (تخت) یا خم (نورگیر گنبدی شکل)، پنجره ها و … ) شما را روبروی طیف وسیعی از انتخاب ها قرار می دهد. بی شک این تنوع می تواند سلیقه شما را تامین کرده و زیبایی محیط شما را دو چندان کند.
می توانید به آسانی با کارشناسان چارسیک در ازتباط باشید تا با بهرمندی از مشاوره رایگان در مورد فضای داخلی خود بهترین انتخاب را داشته باشید. همچنین برای بازدید از طرح ها و رنگ های شیشه تزئینی پنجره ها می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

 

انتخاب طرح و رنگ شیشه دکوراتیو پنجره

 

پروژه های اجرایی چارسیک