گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای به عنوان یک عنصر معماری منحصر به فرد و خاص، حاصل تغییرات و تکامل گنبدهایی است که از دیرباز در معماری مورد استفاده قرار گرفته است.

در معماری کهن، از گنبد برای پوشاندن دهانه های بزرگ استفاده می شد. متریال های مورد استفاده در ساخت گنبد سنگ، خشت و آجر بوده اند. امروزه با توسعه دانش فنی، گنبد ها توانسته اند با متریال شیشه نیز اجرایی شوند. امکان استفاده از نقوش متنوع و شیشه های رنگی، به این نورگیرهای سقفی گرد کمک کرده است تا به عنوان یک اثر هنری خاص، در معماری داخلی خودنمایی کنند.

پروژه های اجرایی چارسیک

گنبد ها؛ از دیرباز تا کنون

سازه گنبدی شکل در معماری کهن برای پوشاندن دهانه بزرگ سقف ها بوجود آمد. در قرن ها پیش و هنگامی که اولین گنبد ها ساخته می شدند، تنها این موضوع مطرح بود که دهانه های بزرگ بدون ایجاد ستون پوشش داده شوند، اما رفته رفته گنبد ها به دلایل دیگری نیز مورد توجه قرار گرفتند. دلایلی همچون القای احساسات ناب به انسان و زیبایی های بصری. گنبدها به انسان حس اوج را منتقل می کنند. بعدها که تزئینات نیز به گنبد ها اضافه شد، جلوه های بصری آن اغنا شد. با قرار گرفتن در زیر گنبد و یا دیدن آن از بیرون، انسان همواره می تواند به ویژگی های خیره کننده گنبد ها پی ببرد.

گنبد شیشه ای استین گلاس

گنبد های نوین ساختمانی

گنبد ها تا کنون با متریال های مختلفی ساخته شده اند و در طول تاریخ تکامل یافته اند. از گنبدهای ساخته شده با سنگ گرفته تا گنبد های خشتی، آجری، بتنی، شیشه ای و… . گنبد های شیشه ای تقریبا گنبدهای جدیدی محسوب می شوند که در سالیان معاصر مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از انواع گنبدهای ویژه و دارای اهمیت، گنبدهای شیشه ای استیند گلاس هستند. اهمیت عبور نور و ایجاد روشنایی در محیط های داخلی، تلطیف نور و جلوگیری از تابش مزاحم آن، نیاز به زیبایی در محیط و در مخلص کلام، توجه به اصول طراحی داخلی و ملزومات آن، باعث شده است که استفاده از گنبدهای شیشه ای با تکنیک استیند گلاس مورد توجه معماران، طراحان، پیمانکاران و کارفرمایان قرار گیرد.

گنبد های شیشه ای برجسته در دنیا

ساخت گنبد شیشه ای با تکنیک استیند گلس و تیفانی از دیرباز مورد توجه معماران و طراحان قرار گرفته است. به طوری که در برخی از ساختمان های لوکس و مراکز خریدی که در قرن نوزدهم و بیستم میلادی ساخته شده اند، گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی یکی از عناصر مهم و زیبای این ساختمان ها محسوب می شده است. در تصویر زیر میتوانید ۴ گنبد شیشه ای معروف در دنیا را مشاهده کنید.

برای مطالعه بیشتر در خصوص  ۵ گنبد شیشه ای معروف در دنیا، این مطلب را بخوانید: ۵ گنبد شیشه ای معروف در دنیا

استین گلاس هتل سیداد

شیشه در معماری

شیشه از منظر معماری، دارای خواص و ویژگی های خاصی است. عبور نور به صورتی بی همتا از شیشه موجب ایجاد زیبایی و حظ فکری در فضای داخلی می شود. معماران قدیم نیز با پی بردن از این ویژگی ها در بناهای مختلف و سبک های گوناگونی از شیشه استفاده کرده اند. نمونه های بارز استفاده از شیشه در معماری هم در معماری غربی و هم در معماری سنتی ایرانی مشهود است. نیاز به نور و متعاقبا نیاز به زیبایی، باعث شده است تا شیشه های رنگی به عنوان عناصری کاربردی و همچنین تزئینی در معماری مورد استفاده قرار گیرد. اغلب موارد استفاده از شیشه در گذشته محدود به نورگیری از پنجره می شده است. اما امروزه استفاده از شیشه در سقف به عنوان نورگیر سقفی به صورت ها و شکل های متنوعی، به امری متداول و معمول تبدیل شده است.

ایجاد روشنایی

نیاز به ایجاد روشنایی به خصوص در فضاهای معماری که دارای ابعاد بزرگی هستند همواره از دیرباز در میان طراحان و معماران مطرح بوده است. نورگیرهای دیواری که به صورت درب و پنجره به کار برده می شدند، نور را به فضای داخلی هدایت می کردند. وجود شیشه های رنگی در این درب ها و پنجره های زیبا ، علاوه بر ایجاد زیبایی باعث ایجاد نوری ملایم و فرح بخش می شده است. به این معنا که حتی در مقابل اشعه های آزاردهنده آفتاب، این شیشه های رنگی هستند که با تلطیف و تصفیه نور، باعث ایجاد یک روشنایی ملایم و غیر مزاحم در معماری داخلی می شوند.

عنصر زیبایی بخش

شیشه های به کار رفته در بناها علاوه بر کارکرد صحیح و ایجاد روشنایی در محیط، نقش پر اهمیت تری نیز داشته اند. تزئینات به عنوان عنصری جدانشدنی از معماری، در طول سالیان طولانی یکی از جنبه های بصری محسوب می شده است. شیشه های رنگی با تنالیته های مختلف و ترکیب رنگی خاص، توانسته اند تا کنون به عنوان یکی از زیباترین المان های تزئینی ساختمان جایگاه خود را حفظ کنند.

گنبد شیشه ای چیست؟

نورگیر شیشه ای گنبدی ، در واقع شیشه خم تزئینی است که با تکنیک استیند گلس (معرق شیشه) تولید می شود. شیشه های استین گلاس به صورت قطعات مجزایی هستند که با استفاده از کلاف های سربی به هم متصل شده و به صورت یکپارچه در می آیند. گنبد شیشه ای به عنوان یک نورگیر سقفی، نور طبیعی آفتاب را به عمق فضای داخلی منتقل می کند. استفاده از شیشه های طرح دار و دکوراتیو در سقف های شیشه ای گنبدی را می توان پدیده ای در معماری نوین ساختمانی دانست. درگذشته اغلب موارد استفاده از شیشه های رنگی و طرح دار در دیوار ها، درب ها و پنجره ها بوده است. اما امروزه می توان از این شیشه های منقوش و طرح دار به عنوان نورگیر گنبدی شیشه ای نیز استفاده کرد. چارسیک به عنوان بزرگترین شرکت تولیدی شیشه استیند گلاس در ایران تا کنون پروژه های متنوعی را با طرح های مختلف در سرتا سر ایران اجرا نموده است.

تکنیک استین گلاس

استیند گلس هنری لوکس و خاص است که علاوه بر داشتن زیبایی، بسیار کاربردی است. تیفانی نیز تکنیکی از مجموعه تکنیک های دکوراتیو شیشه است که به نوعی هم راستا با تکنیک استین گلاس پیش می رود. تیفانی در نحوه مونتاژ شیشه ها در کنار هم، با تکنیک استیند گلس متفاوت است. طراحی، ساخت و اجرای گنبد شیشه ای طرح دار و رنگی که با تکنیک استین گلس و تیفانی انجام می پذیرد، تخصص، تجربه و دانش بالایی می طلبد که در مقایسه با دیگر نورگیرها و سقف ها به طور کلی متفاوت و متمایز است. استین گلس تکنیکی است که تا پیش از این در بسیاری از سطوح فلت و تخت، همانند درب ها، پنجره ها، سقف ها و پارتیشن ها مورد استفاده قرار گرفته است. استفاده از تکنیک استیند گلاس در سقف می تواند به صورت خم نیز انجام پذیرد که در آن صورت گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی به وجود خواهد آمد که می تواند در اثر بخشی و تعیین کیفیت بصری فضای داخلی بسیار حائز اهمیت باشد. استیند گلاس جزء یکی از لوکس ترین و با ارزش ترین آثار هنری در جهان محسوب می شود. از آنجا که اجرای این کار به طور کامل با دست انجام می شود و جزء یکی از با ارزش ترین صنایع دستی محسوب می شود، از نظر ارزش هنری، در بالاترین سطح ممکن قرار دارد. از همین رو تاثیر گنبد شیشه ای بر معماری داخلی را می توان در ارزش بخشیدن به محیط و بنا نیز دانست. ماندگاری و عمر تکنیک استیند گلاس قابل تخمین و اندازه گیری نیست. چرا که شیشه ماده ای است که بر اثر زمان نمی پوسد و از بین نمی رود. و تنها شکستن است که می تواند آن را از پای در بیاورد. شاهد این مدعا کلیساهایی هستند که از زمان قرون وسطی میزبان این تکنیک بوده اند و هنوز بعد از گذشت صدها سال، استیند گلاس هایی که در این کلیساها اجرا شده اند، بدون هیچ گونه تغییری نقش خود را در فضا ایفا می کنند. گنبد شیشه ای استند گلس، محصولی جدید در ایران محسوب می شود که توانسته است نظر کارفرمایان لوکس پسند را به خود جلب کند.

اطلاعات بیشتر در مورد تکنیک استین گلس را می توانید در این لینک مطالعه کنید: استین گلس چیست؟

ویژگی گنبد های شیشه ای استیندگلس

گنبد از نظر ساختاری به دلیل داشتن بعد سوم، ذاتا زیباتر از سطوح تخت است. جنبه های بصری سقف گنبدی و ایجاد حس تعالی و اوج در انسان فوق العاده وجد آور و منحصر به فرد است. به دلیل دارا بودن این بعد بصری ، گنبد را می توان یکی از سازه های منحصر به فرد و خاص در نظر گرفت. پرسپکتیو گنبد ها و بازی بصری آن با چشم را در هیچ کدام از المان ها و سازه های دیگر معماری نمی توان یافت. گنبدهای شیشه ای استیند گلاس با برآورده کردن نیازهای اساسی مربوط به نور، روشنایی، زیبایی شناسی و سبک شناسی، قطعا گزینه بسیار مناسبی برای نیل به اهداف و اصول طراحی است. گنبدهای شیشه ای استیند گلاس از نظر هنری، به دلیل دارا بودن شاخصه های بکر و منحصر به فرد، بسیار درجه بالایی دارند و به خاطر دست ساز بودن، جزء صنایع دستی و در زمره لوکس ترین آنها محسوب می شوند.

لزوم اجرای گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی

ساخت و اجرای گنبدشیشه ای استیند گلس و تیفانی، دنیایی از رنگ ها را به محیط داخلی می بخشد. گنبد شیشه ای طرح دار و رنگی که با ترکیبی از قطعات بسیار ریز شیشه، می تواند فضای داخلی شما را به طور کامل از بقیه فضاها متمایز کند. استفاده از گنبد شیشه ای رنگی و طرح دار استیند گلس و تیفانی، بی شک فضای داخلی شما را به فضایی زیبا، پر نور، خیره کننده و لوکس ارتقا خواهد داد. اگر از این نورگیرهای سقفی در فضای خود استفاده کنید، تنها یک گنبد شیشه ای را به فضای خود اضافه نکرده اید، بلکه یک هنر دستی و محصولی متعالی را به آن افزوده اید. تمام مراحل ساخت گنبد شیشه ای استین گلس و تیفانی، با نیروی انسانی انجام می پذیرد و تکنیک استین گلاس و تیفانی ، کماکان یکی از بکرترین هنرهای دستی محسوب می شود که ورود ماشین آلات و صنایع، آن را از راه به در نکرده است. مقایسه گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی با دیگر نورگیرهای سقفی، همانند مقایسه فرش دستی با فرش ماشینی است. یک گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی از نظر بصری بسیار گیرا و جذاب است و می تواند به عنوان نقطه برجسته ای در فضای داخلی مطرح باشد. همچنین دست ساز بودن آن می تواند به شدت باعث لوکس و نفیس به نظر رسیدن فضا شود. استفاده از نور طبیعی در فضای داخلی به وسیله نورگیر دیواری و سقفی انجام می پذیرد. در نورگیری دیواری متریال ها و دیتیل های مختلفی وجود دارند که موضوع این مطلب نیست. در نورگیری از سقف نیز به شکل های متنوعی می توان این کار را انجام داد. استفاده از شیشه تخت ساده و یا شیشه های تخت طرح دار( استین گلاس، تیفانی، فیوزگلاس، ویترای و…) . اما گنبد شیشه ای نورگیری متفاوت از تمام نورگیرهای موجود در دنیاست. گنبد شیشه ای با بعد دادن به سقف، فضایی خیره کننده را به وجود آورده و موجب هویت بخشی به محیط می شود.

گنبد شیشه ای استیند گلاس و تاثیر شگفت انگیز آن بر فضا

تاثیر گنبد شیشه ای بر معماری و فضای داخلی ساختمان ها را می توان از چند جنبه مورد بررسی قرار داد. گنبد های شیشه ای استیند گلاس تاثیر به سزایی در زیباسازی و اثر بخشی در فضا دارند. با توجه به مقیاس ریز این تکنیک و نوع متریال، این گنبدها در کیفیت فضایی بسیار تاثیر گذار بوده و از نظر جلوه های بصری بیننده را به حیرت وا می دارد. متریال شیشه جزء یکی از ماندگارترین متریال ها در طول تاریخ بشریت است. چنانچه ماهیت و ذات آن با گذشت زمان های دور و دراز از تولید اولیه آن، به میزان بسیار کمی دستخوش تغییر شده است. شیشه فضا را تلطیف می کند و به نور شخصیت می بخشد. نقشی کاملا هدایت کننده در فضا دارد و به خاطر ارتباط مستقیم و جدانشدنی آن با نور، در ایجاد احساسات در بیننده بسیارحائز اهمیت است. استیند گلاس با طرح و نقشی دقیق و حساب شده همواره می تواند بازویی برای فضاسازی و بازی با نور در محیط های مختلف باشد. طرح و رنگ و نقش این تکنیک آنقدر گسترده و جامع و مبسوط است که می تواند انتظارات تمام سلیقه ها را برآورده کند و آنچنان با معماری و چیدمان محیط در هم آمیزد و هماهنگ باشد که انگار صرفا برای همان محیط طراحی و ساخته شده است و لا غیر.

زیبایی شناسی و اغنای حسی در گنبدهای شیشه ای استیند گلاس

زیبایی شناسی در گنبد شیشه ای استیند گلاس را می توان با شاخصه های معماری اصیل ایرانی مورد بررسی قرار داد. هرچند خاستگاه و ماهیت تکنیک استیندگلس (معرق شیشه) ایرانی نیست و جزئی از معماری غربی محسوب می شود، اما این قابلیت منحصر به فرد را دارند تا با طراحی اختصاصی، رنگ و بویی کاملا ایرانی به خود بگیرد. البته ناگفته نماند که شیشه رنگی در معماری اصیل و سنتی ایرانی مورد استفاده بسیاری قرار گرفته است. در پنجره های ارسی و خانه های سنتی یا مساجد (مسجد نصیرالملک شیراز) ، می توانیم نمونه هایی عالی از کاربرد شیشه رنگی در معماری ایرانی را ببینیم. در معماری سنتی ایرانی، همواره به آثاری بر می خوریم که دارای جزئیات و ریزه کاری های فراوانی بوده اند. و به وضوح می توان گفت که راز ماندگاری این آثار در اجرای دقیق جزئیات بوده است. از کاشی کاری های گنبد مسجد شیخ لطف اله و مسجد امام اصفهان گرفته تا مقرنس کاری ها و گچ بری های با ظرافت مذهبی، تا ترکیب رنگ های کاشی های مینا در سردر بسیاری از اماکن و مساجد. تمام این آثار بیننده را به تحسین وا می دارد. شاید دقیقه ها و شاید ساعت ها زمان نیاز باشد تا بتوان آنها را به طور کامل هضم و درک کرد. این حس زیبایی شناسانه و این اغنای روحی که به انسان ساطع می شود، به دلیل  رعایت دقیق اصول روانشناختی و هنرمندانه در طراحی و اجرا بوده است. آنجا که طراح با دیدی باز و افقی وسیع و با در نظر گرفتن همه ضرورت ها و بایدها، دست به طراحی زده است و هنرمندانی با هوش و ماهر و کاربلد آن را به منصه ظهور و اجرا رسانده اند.

کاربرد گنبد شیشه ای در ساختمان

گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی می تواند در ساختمان های ویلایی، تجاری، اداری، مذهبی، ورزشی و … مورد استفاده قرار گیرد. سبک این ساختمان ها هرچه که باشد، می توان طرح گنبد شیشه ای را با آن تطبیق داد. گنبد شیشه ای استسن گلس و تیفانی می تواند با اثرگذاری بر احساسات بیننده، در انتقال زیبایی محیط به انسان نقش تعیین کننده ای ایفا کند. اطلاعات بیشتر در مورد گنبد شیشه ای در معماری با کاربری های مختلف را می توانید در این لینک مطالعه فرمایید: گنبد شیشه ای در معماری گنبدشیشه ای استیند گلس و تیفانی می تواند در سقف ها، ووید ها و فضاهایی که موقعیت استفاده از گنبدشیشه ای را دارا هستند، مورد استفاده قرار گیرد. تکنیک استین گلاس و تیفانی، تکنیک هایی دکوراتیو در شیشه هستند که هم اکنون در سطح جهان به عنوان لوکس ترین تکنیک های شیشه دکوراتیو محسوب می شوند. استفاده از گنبد شیشه ای در فضاهای داخلی، در زیبایی بخشی و ارتقای آن به فضایی لوکس، نو و خاص بسیار موثر خواهد بود. هنگامی که در زیر گنبد شیشه ای استین گلس و تیفانی قرار می گیرید، می توانید زیبایی را با تمام وجود حس کنید و از نور وارد شده به فضا لذت ببرید. سقف شیشه ای گنبدی استین گلس را می توان زیباترین شیشه برای ووید و نورگیری از سقف نامید. از نورگیر گنبدی شیشه ای می توان به عنوان سقف گرد شیشه ای بالای راه پله ، اسکای لایت تزئینی ساختمان در فضاهای مختلف، شیشه سقف ویلا، سقف گرد نورگیر خانه ، پاسیو شیشه ای ، سقف شیشه ای دکوراتیو طرح دار، سقف کاذب شیشه ای ، نورگیر سقف گرد دوبلکس و یا هر فضای دیگری است. شاید بتوان بیشترین کاربرد گنبد شیشه ای را به عنوان سقف گرد شیشه ای بالای راه پله نام برد.

نورگیر سقفی پله های دوبلکس

یکی از متداول ترین استفاده ها از گنبد شیشه ای، به کار گیری آن در ویلاها و ساختمان های دوبلکس یا تریبلکس است. گنبد شیشه ای می تواند بر فراز راه پله ها قرار گیرد و  علاوه بر ایجاد فضایی زیبا و فرح بخش، نور فضای راه پله را تامین نماید.

نورگیر سقفی لابی یا پذیرایی

گنبد شیشه ای می تواند به عنوان یک نورگیر سقفی در خانه های لوکس که ابعاد بزرگی دارند، نور را به عمق فضا هدایت کند. استفاده از این نورگیر نفیس می تواند علاوه بر ایجاد روشنایی در لابی یا پذیرایی، زیبایی آن را نیز دو چندان نماید.

نورگیر سقفی اداری – تجاری

در اکثر فضاهای اداری یا تجاری که ابعاد زمین آن گسترده است، برای ایجاد روشنایی طبیعی از سقف نورگیر در میانه ساختمان استفاده می شود. گنبد شیشه ای می تواند به عنوان نورگیر سقفی در این فضاها عمل کند و به نمادی برجسته در این بناها تبدیل شود.

گنبد شیشه ای رنگی چارسیک

شیوه اجرای سقف گرد شیشه ای

علاوه بر زیبایی، جزئیات اجرایی و فنی سقف گرد شیشه ای بسیار مهم و حائز اهمیت است. از همین رو چارسیک با بهره گیری از تجربیات فراوان خود در زمینه سقف نورگیر شیشه ای ، بدون هیچ گونه محدودیت طرحی می تواند مشاور، طراح و مجری سقف شیشه ای در ساختمان هایی باشد که به دنبال هدایت نور از سقف به درون فضاهای داخلی است.

اطلاعات بیشتر در مورد اجرای گنبد شیشه ای؛ سازه و جزئیات

مراحل اجرای سقف گنبدی و گرد شیشه ای

اجرای سقف گنبدی شیشه ای شامل ۴ مرحله طراحی، ساخت فریم، ساخت شیشه و نصب در محل است. پیش از هرچیز چارسیک به عنوان طراح و مجری سقف نورگیر شیشه ای طرح دار، اقدام به برداشت از محل پروژه می نماید تا ابعاد دقیق را با کمترین خطای ممکن برداشت نماید. همچینین گاهی به دلیل حساسیت بالای پروژه شاید نیاز به نقشه برداری و تهیه نقشه های ازبیلت باشد. در زیر مراحل طراحی و اجرای سقف شیشه ای گرد و گنبدی توضیح داده شده است:

مرحله اول – طراحی

پس از برداشت ابعاد، انجام طراحی های اولیه آغاز می شود. طراحی گنبد شیشه ای خود شامل دو مرحله طراحی سازه و طراحی شیشه استیند گلس است.

۱ – طراحی سازه

با توجه به ابعاد برداشت شده و محاسبه بارهای وارد شده بر سقف گرد شیشه ای نوع مقاطع سازه مشخص می شود.

۲ – طراحی شیشه استین گلس

خطوط و موتیف ها در طراحی می تواند پیرو سبک های متنوعی باشد. ترکیب رنگی نیز می تواند طیف وسیعی از رنگ ها و تنالیته های رنگی را داشته باشد. به دلیل تنوع شیشه ها، استیندگلاس می تواند تمام سبک های طراحی از سنتی و کلاسیک گرفته تا مدرن و پست مدرن را دربر گیرد و بنا به شاخص های یک سبک خاص طراحی و اجرا گردد.

مرحله دوم – ساخت

مرحله اجرایی پس از تاییدیه های کارفرما آغاز می شود.

۱- ساخت سازه

در مرحله ساخت سازه دقیقا از روی نقشه ها، پروسه ساخت اغاز می شود. دقت و ظرافت در ساخت استراکچر، زمینه را برای ساخت و تولید شیشه های استین گلاس با توجه به استانداردها و ویژگی هایی که دارند، به بهترین شکل فراهم سازد.

۲- ساخت شیشه استین گلاس

پس از ساخت سازه، کارگاه چارسیک اقدام به تولید شیشه ها با توجه به طرح و ترکیب رنگی موجود می نماید. تمام پروسه ساخت و تولید شیشه استین گلس با دست انجام می پذیرد. سه مرحله تولید استیند گلاس عبارتند از برش شیشه، مونتاژ قطعات شیشه در کنار هم و پرداخت نهایی شیشه که هر سه مرحله با دست انجام می گیرد.

مرحله سوم – نصب و آب بندی

نصب نورگیرهای سقفی به دلیل تماس با آب باران، برف و باد دارای حساسیت هایی است که می بایست با دقت به انجام برسد.

۱- انتقال ملزومات به محل نصب

پس از ساخت شیشه ها در کارگاه، مرحله انتقال آنها به همراه تمام موارد مورد نیاز برای نصب به انجام می رسد. این مرحله به دلیل حساسیت شیشه ها، می بایست با دقت بالایی به انجام برسد.

۲- نصب در محل

در این مرحله و پس از انتقال ملزومات نصب به محل پروژه، نصب شیشه بر روی سازه آغاز می شود و سپس در صورت لزوم آب بندی و هوا بندی نیز برای جلوگیری از نفوذ آب باران و برف به طور کامل انجام می شود. لزوم استفاده از دیتیل های حرفه ای و متریال های استاندارد در این مرحله بسیار جائز اهمیت است.

سقف شیشه ای گنبدی

گنبد شیشه ای چارسیک

چارسیک؛ طراح و مجری سقف های شیشه ای تزئینی و دکوراتیو در فرم ها، نقش ها، طرح ها، رنگ ها و سبک های مختلف معماری است که با استفاده از توان فنی – مهندسی و اتکا به تجربیات فراوان خود در گذشته، توانسته است در کشورمان ایران به ساخت و اجرای این گنبد ها بپردازد

پروژه های اجرایی چارسیک تماس با ما

با توجه به حساسیت و ویژگی های خاص شیشه، طراحی دقیق جزئیات اجرایی، نقش و نگار شیشه ها و همچنین اجرا و نصب مهندسی شده نورگیر سقفی گنبدی از اهمیت بسیاری برخوردار است. خوشبختانه چارسیک توانسته است با ارتقای سطح فنی و کیفی گنبد شیشه ای، گام های ارزنده ای برداشته و اجرای این گنبدها را به بهترین شکل ممکن میسر کند. گروه هنری چارسیک با تکیه بر توان هنری خود، و توجه به تجربیات گذشته، سعی بر آن دارد تا بتواند در اجرای گنبدهای شیشه ای استیند گلاس راهی نو، وفادار به ارزش ها، متکی به هنر و وابسته به فنون روز را در بستری از فرهنگ و هنر ایرانی، پیش روی خود قرار دهد، تا نقشی در اندازه خود در پیشرفت معماری اصیل، ایفا کند. گنبد های استیند گلاس در صورت انتخاب درستی از رنگ و نقش، بی شک می تواند منظره ای خیره کننده، حسی غنی دیدی زیبا و نوری لطیف را به محیط ببخشد. اگر به دنبال اجرای نورگیری خاص و بدون تکرار در فضای خود هستید، گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی به شدت به شما پیشنهاد می شود که می تواند علاوه بر تامین نور فضای شما، زیبایی و جذابیتی بی همتا را نیز به آن اضافه کند. پروسه طراحی و ساخت گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی، نیاز به صرف زمان، ظرافت و دقت بالایی دارد، از همین رو چارسیک با بهره مندی از تجربیات فراوان گذشته و تخصص های لازم در این زمینه می تواند یاری رسان شما در این زمینه باشد. با چارسیک در تماس باشید و از مشاوره رایگان کارشناسان ما بهره مند شوید.

سوالات متداول:

گنبد شیشه ای استین گلاس برای چه فضایی مناسب است؟

از این نورگیرهای سقفی می توان در هر فضای معماری استفاده نمود و محدودیت خاصی برای استفاده از آن وجود ندارد.

آیا اجرای گنبد شیشه ای نیاز به زیرسازی خاصی در ساختمان دارد؟

بله، انجام زیرسازی استاندارد به اجرای بهتر و ماندگارتر آن کمک می کند.

گنبد شیشه ای استیندگلس چگونه ساخته می شود؟

گنبدهای شیشه ای چارسیک تماما با استفاده از هنر دست و به صورت معرق که اصطلاحا به آن استیند گلس می گویند، طراحی و تولید می شوند.

ساختار گنبد شیشه ای شامل چه بخش هایی است؟

به طور کلی این نورگیرهای سقفی دارای دو بخش سازه و شیشه هستند.

مراحل اجرایی در چارسیک

مراحل طراحی و اجرای نورگیر های سقفی توسط چارسیک:

برخی از نمونه کارهای اجرایی:

نمونه کارهای بیشتر

8 دیدگاه برای “گنبد شیشه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *