طراحی و اجرای کابین دوش شیشه ای خیابان فرشته

طراحی و اجرای کابین دوش شیشه ای خیابان فرشته یکی از پروزه های اجرایی چارسیک در زمینه پارتیشن شیشه ای حمام است که با موفقیت در خیابان فرشته تهران به انجام رسید.

کابین دوش شیشه ای چه کاربردی دارد؟

کابین دوش شیشه ای یکی از طراحی های حمام است که به عنوان جدا کننده دوش از سایر قسمت های حمام به کار می رود. این پارتیشن شیشه ای با استفاده از شیشه های مقاوم (شیشه سکوریت یا لمینت) اجرا می شود.  همچنین می توان با استفاده از شیشه های تزئینی و طرح دار نیز آن را اجرا گردد که باعث زیبایی هرچه بیشتر آن خواهد شد. به طور کلی می توان شیشه کابین دوش را به دو قسمت تقسیم کرد:

شیشه های مورد استفاده در کابین دوش

شیشه ها می توانند در ابعاد مختلف و حتی به صورت خم نیز اجرا شوند. نکته ای که باید مورد توجه قرار گیرد مقاومت کافی شیشه کابین دوش است. از همین رو حتما باید از شیشه های سکوریت استفاده نمود. شیشه های غیر سکوریت در محیطی مانند حمام همواره تهدید محسوب شده و می بایست از آن خودداری نمود.
استفاده از شیشه های لمینیت نیز می تواند خطرات را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. شیشه های لمینیتی که در کابین های دوش استفاده می شود می تواند از نوع رنگی، سندبلاست و یا شفاف باشد. در صورتی که بخواهید دید را تا حد قابل توجهی کاهش دهید می توانید از شیشه های رنگی و یا سند بلاست چارسیک جهت تمام یا قسمتی از بدنه کابین دوش استفاده نمایید.

یراق آلات کابین دوش شیشه ای

انواع یراق آلات استیل، آلومینیوم یا هر جنس دیگری (که البته دچار زنگ زدگی نشود) به عنوان متصل کننده شیشه ها به هم و نگهدارنده آنها در طراحی و اجرای کابین دوش کاربرد دارد. بازشو کابین دوش بنا به فراخور پلن معماری می تواند به صورت ریلی یا لولا دار اجرا شود.

کابین دوش شیشه ای خیابان فرشته

امروزه طراحی و ساخت اتاقک های شیشه ای در حمام ها امری رایج شده است. یکی از پروژه هایی که به تازگی توسط چارسیک اجرا گردید کابین دوش پروژه مسکونی واقع در خیابان فرشته تهران بود. این کابین دوش شیشه ای قسمت رختکن را از قسمت دوش جدا می کند.

 

طراحی و اجرای کابین دوش شیشه ای خیابان فرشته

 

شیشه ها

یکی از دغدغه های کارفرما وجود لرزش در شیشه به واسطه عدم وجود فریم در سرتاسر شیشه ها بود. عدم استفاده از فریم های نازیبا و استفاده حداقلی از یراق آلات یکی از ویژگی های بارز سیستم های ریلی چارسیک می باشد.

 

یراق آلات مورد استفاده در کابین دوش شیشه ای

کلیه یراق آلات و ریل های مورد استفاده در کابین دوش های این پروژه از استینلس استیل 304 بوده و مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند.

 

یراق آلات مورد استفاده در کابین دوش شیشه ای
با توجه به رطوبت بسیار بالا در محیطی مانند حمام، استفاده از یراق آلاتی به جز استیل می تواند خطرات غیر قابل جبرانی برای کاربران آن فضا ایجاد نماید.

 

طراحی و اجرای کابین دوش شیشه ای خیابان فرشته

نانو کردن شیشه

شناخت شیشه مناسب برای کابین دوش نیز حائز اهمیت می باشد. شیشه ای که در حمام استفاده می شود دائما در معرض رطبت بوده و در تماس مستقیم با آب می باشد. یکی دیگر از دغدغه های کارفرما لک شدن دائمی شیشه ها بود. این چالش نیز با استفاده از محصولات نانو تکنولوژی خوشبختانه قابل برطرف کردن است که در این پروژه نیز مورد استفاده قرار گرفت.

افشانه ضد لک و ضد بخاری که در واحد نانو تکنولوژی چارسیک عرضه می گردد ساخته شده در کشور آلمان می باشد که طبق شرایط خاصی سطح شیشه را پوشانده و مانع قرارگیری قطرات آب بر روی شیشه شده و از لک شدن شیشه کابین دوش جلوگیری می نماید.

 

تصاویر دیگر کابین دوش که توسط چارسیک طراحی و اجرا شده است:

 

شیشه دوش حمام

 

شیشه حمام

 

پارتیشن شیشه ای حمام

 

مطالب مرتبط:

برای اجرای یک دیوار شیشه ای منحصر به فرد و حرفه ای حتما مقاله چارسیک وال را مطالعه کنید.