گنبد شیشه ای ابهر

گنبد شیشه ای ابهر در شهر ابهر در استان زنجان یکی از سخت ترین و پیچیده ترین پروژه هایی بود که چارسیک توانست با اتکا به توان و دانش فنی – هنری خود آن را با موفقیت به انجام برساند. شهر ابهر جزء مناطق سردسیر و کوهستانی محسوب می شود. اجرای یک گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی در ویلای مسکونی شخصی و در بالای راه پله های دوبلکس آن مد نظر بود که گروه هنری چارسیک عهده دار مسئولیت طراحی ، تولید و اجرای آن شد. استفاده از گنبد شیشه ای در بالای راه پله یکی از عالی ترین نمونه های استفاده از گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی محسوب می شود که می تواند به غایت زیبایی و شکوه و عظمت را به محیط داخلی ببخشد.

 

نورگیر سقفی لوکس و رنگی

ابعاد گنبد

مقطع ایجاد شده بر روی پشت بام دایره ای به قطر ۲٫۵ متر بود. نیاز گنبد شیشه ای استیند گلس به آب بندی کامل که همراه با شیشه های خم پوشش داده می شد، یکی از نکاتی بود که گروه طراحی می بایست در طرح خود لحاظ می کردند . اجرای این گنبد شیشه ای در ویلایی با کاربری مسکونی ، در بالای راه پله های دوبلکس انجام شد. قطر گنبد ۲٫۴ متر و ارتفاع آن ۱ متر در نظر گرفته شده بود .

 

گنبد شیشه ای استین گلاس

طرح گنبد

طرح به لحاظ پیچیدگی ، ابعاد ریز قطعات و سختی اجرا ، سخت ترین و پیچیده ترین پروژه ای بود که در قالب تکنیک استیند گلس و تیفانی تا به امروز در ایران انجام شده است . اما گروه هنری چارسیک رضایت کارفرما را در اولویت خود قرار داده و نسبت به طراحی کوچکترین قطعات و ریزه کاری ها را در طرح لحاظ نمود. در عین پیچیدگی طرح ، کارگاه چارسیک در اجرای آن با مشکلی مواجه نبود. چرا که تجربه فنی بالای کارشناسان و تکنسین های چارسیک در سخت ترین شرایط می تواند نقطه اتکایی محکم  باشد.  می توان ادعا کرد که با توجه به مقیاس ریز قطعات شیشه های به کار رفته در این گنبد شیشه ای ، گنبد شیشه ای ابهر ریزترین قطعات استیند گلس در ایران را داراست و با چنین ویژگی هایی تا کنون هیچ گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی در ایران اجرا نشده است.

طرح اجرایی ، طرحی از صفر تا صد طراحی شده توسط چارسیک و به دور از هرگونه تقلید و کپی از نمونه کارهای خارجی بود که چارسیک توانست در نهایت دقت و ظرافت آن را به انجام رساند. شیشه های رنگی به کار رفته در این گنبد شیشه رنگی زرد کم رنگ، شیشه رنگی زرد پر رنگ ، شیشه رنگی سبز و شیشه رنگی قرمز است که در نهایت زیبایی و ظرافت در کنار هم قرار گرفته و طرح کلی را به وجود آورده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نورگیر سقفی. گنبد شیشه ای

گنبد شیشه ای استین گلس

نصب و آب بندی گنبد

پس از اتمام پروسه طراحی ، تولید شیشه ها آغاز شد که ساخت آنها سه ماه به طول انجامید. تمام پروسه تولید و ساخت شیشه ها در کارگاه اختصاصی چارسیک و با نظارت فنی و دقیق کارشناسان چارسیک انجام پذیرفت. پس از تولید شیشه ها و انجام مراحل ساخت ، بارگیری شیشه ها به محل جهت نصب و اجرای مرحله پایانی انجام گرفته و اکیپ نصب چارسیک با حضور در شهر ابهر ، در طول یک روز کاری نصب و اجرای آن را به انجام رساند که در نوع خود رکوردی بی نظیر برای اجرای یک گنبد شیشه ای استیند گلس و تیفانی همراه با آب بندی کامل محسوب می گردد .

 

گنبد شیشه ای. نورگیر سقفی مدرن چارسیک

 

 

 

گنبد شیشه ای رنگی

 

شیشه های به کار رفته

شیشه های رنگی به کار رفته در این گنبد شیشه رنگی زرد کم رنگ، شیشه رنگی زرد پر رنگ ، شیشه رنگی سبز و شیشه رنگی قرمز است که در نهایت زیبایی و ظرافت در کنار هم قرار گرفته و طرح کلی را به وجود آورده اند.

شما نیز می توانید جهت اجرای گنبد شیشه ای استین گلاس و تیفانی با چارسیک در ارتباط باشید و از نقطه نظرات کارشناسان ما به صورت رایگان بهرمند شوید.

 

مطالب مرتبط:

پروژه های اجرایی چارسیک

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک