گنبد شیشه ای سعدآباد – تجریش

گنبد شیشه ای سعدآباد برای یک منزل مسکونی ویلایی در همسایگی کاخ سعدآباد در میدان تجریش طراحی و اجرا شده است.این سقف شیشه ای با استفاده از تکنیک استیند گلس ساخته شده و آب بندی کاملی نیز بر روی آن به انجام رسیده است.

گنبد شیشه ای سعدآباد

ابعاد و اندازه

این گنبد شیشه ای استین گلس قطری برابر با ۴٫۸ متر و ارتفاعی برابر با ۱٫۵ متر دارد. گنبد شیشه ای سعد آباد به عنوان نورگیر سقفی پذیرایی و نشیمن در این بنای لوکس بر روی پشت بام قرار گرفته است. همچنین به دلیل وجود روف گاردن در این بنا، وجه بیرونی گنبد نیز نیاز به اجرایی فوق العاده و متفاوت داشت تا بتواند به خوبی در کنار دیگر عناصر و المان های بصری قرار گیرد.

سقف شیشه ای تزئینی

تکنیک ساخت

در ساخت این سقف شیشه ای گرد، از تکنیک استیند گلس که معرق شیشه محسوب می شود استفاده شده است. استین گلاس تکنیکی است که تمام مراحل آن با دست انجام شده و یکی ز ارزشمندترین شیشه های موجود در جهان است. در مجموع حدودا ۲۵۰۰ قطعه شیشه در الگوهای مختلف در این اسکای لایت گنبدی به کار رفته است. این تعداد قطعات شیشه، با استفاده از فلزات ظریف سربی (لدکیم) در کنار یکدیگر محکم شده اند و طرح کلی را به وجود آورده اند.

سقف شیشه ای گنبدی

طراحی و ترکیب رنگی

طراحی و ترکیب رنگی گنبد شیشه ای سعدآباد به صورت کاملا اختصاصی برای پروژه انجام شده است. در طراحی و ترکیب رنگی این سقف شیشه ای، از موتیف های کلاسیک ایرانی و تلفیق آن با موتیف های کلاسیک غربی استفاده شده است. همچنین همخوانی و هم نهشتی طرح این گنبد شیشه ای با عناصر فضای داخلی نیز مورد نظر بوده است. چارسیک سعی بر انطباق طرح این سقف شیشه ای دایره ای با دیگر موتیف ها از جمله گچ بری و رنگ های به کار رفته در طراحی داخلی داشته است.

گنبد شیشه ای سعدآباد

نصب و آب بندی گنبد شیشه ای سعدآباد

شیشه های این سقف شیشه ای بعد از ساخت در کارگاه چارسیک به محل پروژه منتقل شد. در پروسه نصب شیشه های استیندگلس، توجه به اصول استاندارد و به روز، در جهت ماندگاری نصب، اهمیت به سزایی دارد. شیشه های این پروژه با استفاده از متریال های استاندارد بر روی سازه نصب گردید. و متعاقبا آب بندی کامل گنبد نیز با موفقیت به انجام رسید.

گنبد شیشه ای سعدآباد

مطالب مرتبط:

پروژه های اجرایی چارسیک

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک