سقف شیشه ای تزئینی عظیمیه کرج

سقف شیشه ای تزئینی عظیمیه کرج با تکنیک استیند گلس در منطقه عظیمه کرج توسط گروه هنری چارسیک طراحی، ساخت و اجرا گردید. این نورگیر سقفی تزئینی با استفاده از ترکیب رنگی و بهره مندی از شیشه های تزئینی ایرانی اجرا شده است.

طرح شیشه استین گلس نورگیر سقفی

سقف شیشه ای تزئینی عظیمیه با طرح و رنگی برگرفته از شیشه های ارسی ایرانی طراحی و ساخته شده است. شیشه های رنگی در پنجره های قدیمی و سنتی ایرانی یکی از شگفت انگیز ترین المان های معماری ایرانی محسوب می شود که هنوز در برخی از بناهای تاریخی با قی مانده اند. این شیشه ها در طرح های متنوع با استفاده از چوب در کنار یکدیگر قرار گرفته و طرح کلی را به وجود می آورند. به شیشه های سنتی رنگی به کار رفته در پنجره های قدیمی اصطلاحا ارسی گفته می شود. خط و خطوط و طرح ارسی در پنجره های سنتی ایرانی برگرفته از روح معماری ایرانی و کاربندی های آن است.

 

سقف شیشه ای نورگیر تزئینی

 

تکنیک ساخت شیشه های تزئینی

سقف شیشه ای تزئینی عظیمیه کرج با استفاده از تکنیک استین گلس ساخته شده است. هنری دست ساز که تلفیقی از شیشه و فلز است. شیشه هایی که به صورت قطعات بسیار کوچک به وسیله فلزاتی در کنار هم مونتاژ و محکم می شوند. این سقف شیشه ای به طور کامل مدیون طرح های سنتی ایرانی در زمینه طراحی شیشه است.

 

سقف شیشه ای نورگیر تزئینی

ابعاد و محل قرارگیری سقف شیشه ای نورگیر

این سقف مستطیل شکل به طول 200 سانتیمتر و عرض 120 سانتیمتر در پادری آسانسور قرار دارد. در طراحی انجام شده این ابعاد به 4 قسمت مساوی تقسیم شده و قطعات شیشه به لحاظ طرح مکمل یکدیگر شده اند تا با کنار هم قرار گرفتن ، طرح کلی را به وجود آورند.

 

سقف شیشه ای نورگیر تزئینی
استفاده از نور مصنوعی در پشت این شیشه ها برای روشنایی بخشی و ایجاد زیبایی در محیط یکی دیگر از ویژگی های این سقف شیشه ای تزئینی است. گروه هنری چارسیک پس از ساخت سازه فلزی و شیشه ها در کارگاه چارسیک با انتقال ملزومات به محل نصب ، انجام پروسه نصب را در مدت زمان دو و نیم ساعت به پایان رسانید.

شیوه سفارش نورگیر های سقفی شیشه ای استین گلس چارسیک

شیشه های تزئینی ساخته شده برای سقف نورگیر که با تکنیک استیند گلس ساخته می شوند برای هر پروژه به صورت اختصاصی طراحی و اجرا می شوند. شما می توانید برای اطلاع از قیمت و شیوه اجرای نورگیرهای سقفی تزئینی با چارسیک در ارتباط باشید. همچنین می توانید برای دیدن انواع طرح ها بر روی لینک زیر کلیک کنید:

طرح های سقف شیشه ای چارسیک

 

سقف نورگیر شیشه ای – اطلاعات بیشتر