گنبدهای شیشه ای مهستان

گنبدهای شیشه ای دو قلوی مهستان واقع در شهرک غرب تهران و به صورت اختصاصی برای یک ویلای مسکونی سه طبقه و لوکس طراحی و اجرا شده است. این دو گنبد شیشه ای با قطر دهانه ۵ متر بر فراز وویدهای نورگیر سقفی این ویلا قرار گرفته اند. یکی از گنبدها به عنوان نورگیر سقفی راه پله که طبقه همکف را به طبقه اول ارتباط می دهد، فضای معماری داخلی را مزین کرده است. گنبد دوم به عنوان ووید از طبقه اول و همکف این پروژه مسکونی قابل مشاهده است که نور طبیعی آفتاب را به عمق ساختمان هدایت می کند.

 

نورگیر گنبدی ویلا

 

سبک طراحی

سبک و شیوه معماری داخلی این ویلای مسکونی تماما به صورت اختصاصی توسط طراحان و تیم های اجرایی حرفه ای در بخش های مختلف به انجام رسیده است. چارسیک نیز به عنوان طراح و مجری سقف های شیشه ای و نورگیرهای سقفی تزئینی با طراحی این دو نورگیر سقفی شیشه ای، سهمی در اجرای این پروژه زیبا و منحصر به فرد داشته است.

 

آینه کاری سنتی

 

هماهنگی با عناصر معماری داخلی

در طراحی این دو نورگیر شیشه ای تزئینی و رنگارنگ، از خطوط، المان ها و موتیف های موجود در طرح معماری پروژه استفاده شده است تا طرح گنبدهای شیشه ای استین گلاس نیز در هماهنگی کامل با پروژه باشد. استفاده از طرح ورساچه در قسمت تخت، و متعاقبا اتصال ان به گل و بوته های قسمت گنبدی شکل، اساس کار طراحی این نورگیر های سقفی شیشه ای را تشکیل می دهد.

 

سقف نورگیر شیشه ای لوکس

 

به طور مثال استفاده از طرح ورساچه موجود در شیشه ها، با الگوی ورساچه سنگ هایی که در کف ساختمان کار شده اند، هماهنگی دارند و طرح گل اصلی گنبد شیشه ای نیز با طرح گچ بری های موجود در ساق گنبد هماهنگ شده اند. لزوم ارتباط مناسب خطوط در طرح نورگیر های شیشه ای با موتیف های موجود در گچ بری ها، سنگ های کار شده در کف و همچنین طرح های دیگری که در جای جای پروژه اجرایی شده بودند، بسیار لازم و ضروری بود تا هماهنگی کاملی در تمام قسمت های پروژه قابل مشاهده باشد.

 

گنبدهای شیشه ای مهستان

ترکیب رنگی

ترکیب رنگی و استفاده از ۴ رنگ شیشه در رنگ گذاری طرح نیز در مرحله ای دیگر به انجام رسید. دلیل استفاده از این ۴ رنگ نیز ایجاد هارمونی و هماهنگی با دیگر عناصر و اجزای معماری داخلی بود که با دیزاین انجام شده در تعادل کامل باشد.

 

سقف نورگیر گنبدی

 

اجرا

در اجرای گنبد های شیشه ای یا سقف های شیشه ای نورگیر به شکل و شمایل مختلف، اولین قدم ساخت سازه و استراکچر فلزی است. در این پروژه نیز پس از طراحی و اجرای دقیق فریم و نصب آن در محل مورد نظر، پروسه ساخت شیشه ها در کارگاه چارسیک کلید خورد. سازه های آهنی به ۱۲ بخش در قسمت تخت و قسمت گنبدی شکل تقسیم شده اند و در مجموع هر نورگیر از ۲۴ بخش تشکیل شده است. تمام شیشه ها نیز با استفاده از تکنیک استیندگلس و به صورت معرق کار شده اند. حدود قطعه شیشه با استفاده از کلاف های سربی در کنار یکدیگر محکم شده اند و طرح کلی را به وجود آورده اند.

 

سقف شیشه ای ویلا

 

ترکیب خم و فلت

شیشه های استیند گلس گنبدهای شیشه ای مهستان، از دو قسمت تخت (فلت) و خم تشکیل شده اند. سازه این گنبد ها از حالت تخت شروع شده و در مرکز به شکل خم می رسند. لزوم هماهنگی طرح شیشه های معرق در این پروژه در دو قسمت تخت و خم، امری مهم و حائز اهمیت بود که خوشبختانه تیم طراحی چارسیک توانست به خوبی آن را به سرانجام برساند.

 

 

نورگیر های سقفی چارسیک

پروژه های اجرایی چارسیک به عنوان نورگیر سقفی شیشه ای همواره مورد استقبال کارفرمایان و طراحان لوکس پسند قرار گرفته است. ارزش پروژه های اجرایی استین گلس بیشتر از همه چیز در بعد هنری و بصری آن جلوه گر است. تمام مراحل ساخت این نورگیرهای سقفی که به دو صورت نورگیر گنبدی شیشه ای و سقف نورگیر شیشه ای تخت به انجام می رسند، با استفاده از هنر دست و نیروی انسانی ماهر اجرا می شوند. از این رو تکنیک معرق شیشه که اصطلاحا به استیندگلس معروف است، با ارزش ترین نمونه شیشه در جهان شناخته می شود و همواره با استقبال خوبی از طرف صاحبان ساختمان های مارک دار، لوکس و خاص قرار گرفته است.

 

 

نورگیری از سقف

نورگیری از سقف امروزه به شکل های مختلف و با دیتیل های زیادی رواج دارد، اما استفاده از یک اثر هنری که علاوه بر شکوه و زیبایی، کاملا کاربردی، استاندارد و هدفمند نیز باشد، چالشی است که نورگیر سقفی استین گلس کاملا آن را براورده خواهد کرد.
نورگیر سقفی استیند گلس در فضاهای معماری و پروژه های ساختمانی با کاربری های مختلف اعم از مسکونی-ویلایی، تجاری، تفریحی، اداری، ورزشی و … قابل استفاده است. از آنجا که این نورگیرهای سقفی شیشه ای می توانند با سبک های مختلف معماری در هماهنگی باشند و تنوع زیادی از نظر طرح و ترکیب رنگی دارا هستند، استفاده از آن در هیچ یک از فضاها یا سبک های معماری با محدودیت مواجه نیست.

 

ووید نورگیر سقفی

نحوه سفارش

هر پروژه نورگیر سقفی شیشه ای، به صورت اختصاصی برای یک پروژه تعریف می شود و پروسه طراحی و اجرای آن برای هر پروزه ویژگی های خاص خود را دارد. لذا برای سفارش این نمونه از نورگیرهای شیشه ای می توانید با چارسیک در ارتباط باشید تا کارشناسان ما به صورت اختصاصی در خصوص پروژه شما و چند و چون اجرایی آن، به شما مشاوره بدهند.

 

مطالب مرتبط:

پروژه های اجرایی چارسیک

 

گنبد شیشه ای استین گلاس چارسیک
گنبد شیشه ای استین گلاس – اطلاعات بیشتر

 

گالری گنبد شیشه ای استیند گلس . www.charsik.com
گالری سقف و گنبد شیشه ای چارسیک